Ga naar inhoud


positie van de schotel.


mies

Aanbevolen berichten


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

je kan als het moet eventueel een raamdoorvoer platte coaxkabel(google maar eens op deze termen en je zal ziet wat het is)gebruiken maar ik zou indien je kan/mag gewoon een gat in de muur boren

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

grrrr weer een kaartje vd woningbouw slagenlandwonen in 'S gravenmoer met de tekst: schotel verwijderen niet toegestaan.

ik heb echter geen andere plaats vd schotel als op het balkon zoals hij nu hangt.

heb inmiddels een brief gestuurd met een aanvraag voor montage. pffffffff

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder naar binnen , lager , en op z'n kop plaatsen . is ie vanaf de straat niet meer te zien .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mies

Je moet natuurlijk eerst vragen op welke grond het niet is toegestaan daar een schotel te plaatsen. In bericht 4 waarin ik je de regels van VROM heb gegeven, staat dat op een inpandig balcon een schotel geplaatst mag worden achter de voorgevel.

De schotel bevindt zich achter de voorgevel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

grrrr weer een kaartje vd woningbouw slagenlandwonen in 'S gravenmoer met de tekst: schotel verwijderen niet toegestaan.

Weet je ook wie steeds zo scherp jouw schotel in de gaten houdt en dat doorspeelt naar de woningbouw?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een slimmerik in China die geen schotel zichtbaar mocht plaatsen, heeft hem op een zeer creatieve wijze ook op zijn kop geplaatst tussen de plantjes en met een half afgesneden plastic fles over de lnb. Ik moet wel opmerken dat daar de satelliet hoger aan de horizon staat als de Hotbird die jij wilt ontvangen met slechts 30 graden elevatie. Daarom ligt de schotel bijna plat. Tevens water voor de vogeltjes.

Maar wacht eerst maar eens af welk antwoord je krijgt van de woningbouwvereniging.

post-60869-0-88713800-1357157610_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schotel staat nu 4 graden achterover. Als je hem op zijn kop zet, komt hij 30+26= 56 graden achterover te staan ofwel 34 graden schuin t.o.v. de vloer. Zie de bijlage hoe je dat kunt doen als je hem onzichtbaar op de vloer van je balcon wilt plaatsen.

 

kijk zo'n soort balkon heb ik ook maar ik ben bang als ik hem verder onder het dak plaats dat ik geen signaal meer heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

update

na tel contact tehebben gehad met de woningbouw en ik mag een schotelantenne hangen maar hij moet wel uit het zicht hangen vanaf de straat.

mmm weet niet of ik hem op de andere positie hang ik nog signaal heb. de hoogte is dan wel het zelfde als nu. wie een goed idee heeft mag het posten zal morgen wel eens wat foto's plaatsen vd mijn balkon en vanaf de straat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mies

Dit is geen antwoord van de woningbouwvereniging. Je moet vragen in welk regelement het staat dat de schotel uit het zicht moet hangen vanaf de straat. Die man kan toch geen persoonlijke mening toe gaan passen.

Of het staat in het regelement van de woningbouwvereniging waar je voor getekend hebt of het staat in de regels van VROM. Aan de regels van VROM voldoe je want je schotel staat in een inpandig balcon achter de voorgevelrooilijn.

Het enige wat nog zou kunnen is het volgende punt waar staat:

De antenne mag niet geplaatst worden bij een monument of in een door het Rijk aangewezen beschermd stads- of dorpsgezicht.

Nou een monument is je woning zeker niet en ik geloof ook nooit dat het beschermd stads- of dorpsgezicht is.

Neem dus geen genoegen met het antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mies

Om je voorlopig even gerust te stellen heb ik twee bijlages toegevoegd hoe je een schotel uit het zicht van de straat kunt plaatsen.

Een tekening waarbij de schotel normaal staat en een tekening waarbij hij op zijn kop staat. In beide gevallen moet je er dus voor zorgen dat de ontvangstbeam over de balustrade gaat maar ook geen hinder heeft van het plafond. Door touwtjes te spannen onder een hoek van 30 graden vanaf de balconrand en de voorzijde van het plafond naar de balconvloer (het mogen natuurlijk ook houten latten zijn), kun je precies bepalen waar de schotel kan staan voor een ongehinderde ontvangst.

Je zou de schotel dan op een tegelvoet kunnen plaatsen.

post-60869-0-64255800-1357317440_thumb.png

post-60869-0-70425500-1357317463_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sprietje ik heb mijn papieren er op na gelezen( noemen ze onderhouds abc, wat mag wel en wat niet) en daar staat in dat je geen schotelantenne of andere antenne mag plaatsen tenzij schriftelijke toestemming. nu mag ik er dus 1 plaatsen maar hij mag niet opvallen.

maar als ik hem met een tegelvoet of iets anders op mijn balkon zet kan ik daar dus niet zitten(nu geen probleem)

zal morgen maar eens wat proberen en wat foto's maken van de situati.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...