Ga naar inhoud


positie van de schotel.


mies

Aanbevolen berichten

Allereerst hallo allemaal

Ik ben een newbie op dit forum en ook met sat tv.NU heb ik een vraag met betrekking tot het monteren van de schotel.

Ik had hem eerst op de buiten gevel gemonteerd en had ik de satelliet snel gevonden (hotbird 6/7/8)

Nu moest ik hem verwijderen en heb hem op mijn balkon geplaatst maar nu heb ik geen signaal meer. Het merk vd schotel weet ik niet en vd lnb ook niet (sorry)

Ik heb hem nu zo hangen, zou de muur en het dak een evt probleem zijn. elke info is welkom.

20121229152404.jpg

post-65685-0-81237100-1356793978_thumb.jpg

post-65685-0-86169000-1356794022_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

zoals ik het bekijk mag er geen probleem zijn , echter bemerkt ik een eigenaardige kromming van je wok of is dit een foutje door de foto ?

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet ik even voor kijken, ik heb hem wel laten vallen ( zonder arm en lnb).

maar zou dit evt een probleem kunnen zijn. zoals ik al zei had ik hem eerst aan de voorkant hangen en had ik goed signaal maar nu kan ik hem niet meer vinden of doe ik iets fout (wat waarschijnlijk wel is :-) )

en dan zoek ik namelijk geen nederlandse zenders maar poolse.

heb ook zo'n app op me tel maar :confused:

aangepast door mies
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mies

 

Welkom op dit forum

 

Tja, een schotel mag niet voor de voorgevel geplaatst worden. Dat staat hier beschreven: http://vergunningvri...telantennes.PDF

 

Je wilt de Hotbird ontvangen. Daarvoor moet de elevatie van de schotel in Nederland op 30 graden staan. De meeste schotels hebben een offset van 26 graden. Dit betekent dat de schotel 4 graden achterover moet staan. Jou schotel staat 20 graden achterover. Hij staat dus veel te ver achterover.

Als je er voor gezorgd hebt, dat de pijp van de muurbeugel precies verticaal staat, dan zou je op de gradenverdeling van de schotelbevestiging de elevatie zo op 30 graden kunnen instellen om de satelliet te vinden.

Als je de schotel op de juiste elevatie hebt staan, dan denk ik dat je net geen last hebt van de dakgoot e.d. Dit kun je makkelijk even controleren door boven op de schotel even een lat onder een hoek van 30 graden omhoog te houden. Als die vrij blijft van de overstel, dan is het in orde.

 

Wat katwezel al opmerkte heeft je schotel een vreemde kromming. Het lijkt wel of die verbogen is en aangezien de juiste vorm van een schotel tot op 1mm naukeurig moet zijn, vraag ik me ook af of die schotel nog wel in orde is.

Om de richting van de hotbird te vinden, kun je Dishpointer gebruiken, zie: http://www.dishpointer.com/

Toets je adres in en kies de Hotbird, dan kun je zo aan de groene lijn zien uit welke richting de signalen komen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel kun je controleren door ze van de bevestiging af te halen dus alles eraf alleen de schotel. De schotel op een vlakke ondergrond leggen op de rand. De rand moet overal de ondergrond raken. Als de schotel scheluw is even met de hand bij buigen. Weer controleren . Moet volgens mij te doen zijn.

 

App. op de telefoon werkt niet deze wordt beinvloed door dingen in de buurt.

aangepast door maja
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi bedankt voor de feedback. als het goed is staat de schaalverdeling op de schotel op 30 gr zal er een foto van maken(kan zijn dat ik hem niet goed aflees). wat betreft de vorm ik had eerst wel beeld toen hij aan de gevel hing ( je ziet de gaten nog zitten). van dishpionter krijg ik deze data Your Location Satellite Data Dish Setup Data

Latitude: 51.6584°

Longitude: 4.9430°

 

 

Name: 13E EUTELSAT HOT BIRD 13A | EUTELSAT HOT BIRD 13B | EUTELSAT HOT BIRD 13C

 

Distance: 38578km

 

Motor Latitude: 51.7°

Declination Angle: 7.4°

Dish Elevation: °

Elevation: 30.4°

Azimuth (true): 169.8°

Azimuth (magn.): 169.4°

 

LNB Skew [?]: -6.3°

Link naar reactie
Delen op andere sites

net wat sprietje zegt de schotel staat inderdaad veel en veel te ver achterover dat is het eerste wat me opviel

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de elevatie van de schotel klopt echt geen hout van. Jij zegt dat de schaalverdeling 30 graden aanwijst. Dat zou best eens kunnen want je hebt de beugel ondersteboven zitten.

 

Bovendien staat hij niet in de juiste richting. Hij moet precies evenwijdig met de voorgevel lopen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal m.b.t,. de beugel, Sprietje, maar mij bekruipt ook het gevoel dat deze schotel schade heeft opgelopen. Op de foto lijkt het net alsof hij op meerdere plaatsen is ingedeukt en/of verbogen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmmm beugel op z'n kop. zou ik echt zo dom kunnen zijn? ( :confused: i'm with stuppid). wat je zegt over de gaten die zaten er al in.1 van de vorige huurders was duits ik denk dat die ook een schotel hebben gehad. weet dat niet zeker. ehh ehh sprietje hoe weet jij dat ie daar heeft gehangen? zou hij evt ook op een voet kunnen staan of is dit nu echt een domme vraag? miss nw schoteltje kopen beter maar ik heb in deze staat vd schotel wel beeld gehad.

aangepast door mies
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie aan heel het model van de beugel dat hij ondersteboven hangt. Gewoon even losmaken en de beugel omdraaien.

 

@mies vraagt:

 

“Ehh..ehh.. sprietje hoe weet jij dat ie daar heeft gehangen?”

 

Nou, misschien weet ik wel alles net zo goed als ik weet dat je de schotel ook niet helemaal in de goede richting heb staan om de Hotbird te ontvangen.

 

Laat hem lekker aan die hoeksteun hangen. Daar hang hij prima.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste twee foto’s zijn zo onduidelijk dat ik er niets op kan zien. Op de derde foto zie ik dat er in het midden van de cirkel een kuiltje zit. Aan de binnenzijde is dat een pukkeltje die in een gaatje van de arm moet vallen. Dit moet het zogenaamde draaipunt vormen. Dat pukkeltje zit volgens mij ook niet in het gaatje.

 

Hoe dan ook, als de schotel verticaal staat, moet de graden aanduiding op ongeveer 26 graden staan.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...