Ga naar inhoud


nieuwe tegels en oude wc


1pm

Aanbevolen berichten

Ik ben hier nieuwe tegels aan het leggen zijn 5 mm dik nu ga ik aan de wc beginnen ik heb geen hang wc nog een gewone staande .

nu is mijn vraag zou het lukken zonder later een lekkage te hebben als ik die schroeven gewoon wat los draai en de pot wat opkrik zodat ik dan de tegels kan leggen .

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lekkage zal je niet hebben : de uitlaat gaat naar onder ( en niet in de muur ) ? Dan is er nog voldoende speling over om de wc 1 cm te verhogen . Of je de schroeven op die manier nog voldoende vast kan zetten moet dan nog blijken , anders gebruik je gewoon wat langere schroeven : er toch komt meestal een kapje over zodat kleur geen rol speelt . Wat ik wel gedaan heb is de pot afkitten zodat hij goed stabiel staat en er geen vuil of water tussen kan . . Succes .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dikke prop oude kranten in de afvoerstoppen tegen de stank en het tegelwerk kan veel mooier gelegd worden, na het voegen kan je de potrand aan de onderkant van een laagje kit voorzien en plaatsen na eerst de oude kranten verwijderd en de schroefgaten afgetekend en geboord te hebben.

 

Je zal van dat kleine beetje meer werk heel veel plezier hebben en er ook achter komen dat het dus echt wel minder werk is omdat je de pot niet hoeft te ondersteunen, bij het omhoog te houden, en je hebt gewoon meer werkruimte.

 

Dus Ronsworld en Sjattuh gaven je ook al een goede raad en ik geef dat advies ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel je valpijp (pijp van stortbak tot pot) iets inkorten.

 

Maar de meeste manchetten (dat zij die witte "flexibele" kunststof

aansluitingen tussen pot en afvoer) hebben meestal wel 10 mm

extra lengte zonder dat dat ten koste gaat van de aansluitkwaliteit.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar 5mm dikke vloertegels???

 

Is dat wat speciaals of zo? want 5mm voor wandtegels zou kunnen maar normaal zijn vloertegels veel dikker en komt met lijmlaag 1 cm en dikker eerder in de buurt.

 

Verder als je tegels over tegels wilt gaan plakken eerst kijken of de oude goed vast zitten en geen barsten oid. vertonen.

Is dat niet het geval dan is het beste advies vaak er gewoon uitbikken, ondergrond in orde maken (evt. problemen van de barstvorming oplossen) en dan weer opnieuw gaan tegelen. Voordeel is tevens dat je dan je deur of dorpel niet hoeft aan te passen omdat dan alles op dezelfde hoogte kan blijven.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...