Ga naar inhoud


Motormanagement systeem storing bij overschrijden grens.


rudolfdebeer

Aanbevolen berichten


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Waar het mij om ging is dat het mijn motor management systeem aanspreekt van mijn Mitsubishi en ook andere wagens. Ik krijg dus een minuut een engine check failure.

Altijd op dezelfde plaats. Verdwijnt ook weer vanzelf. Wat niet zou moeten.

 

Mij lopen de koude rillingen nu al over mijn rug als mij zoiets zou gebeuren! Ik zou er niet van slapen. Waarschijnlijk zou er een psychiator aan te pas moeten komen om me weer van mijn angstgevoelens af te helpen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij lopen de koude rillingen nu al over mijn rug als mij zoiets zou gebeuren! Ik zou er niet van slapen. Waarschijnlijk zou er een psychiator aan te pas moeten komen om me weer van mijn angstgevoelens af te helpen.

 

Ohjee is het al zover met jou (had al zo een vermoeden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn buurman kon steeds zijn auto niet openen met de sleutelkaart wanneer hij zijn wagen parkeerde op de inrit naast zijn huis.

Bleek de draadloze buitenthermometer te zijn die ook op 435 MHz. werkte.

(goed, het is een Renooit, maar toch.)

Het kan dus best zijn, dat er op de plek waar het motor management het probleem signaleert, er een HF. signaal voor een of andere toepassing aanwezig is.

 

Aan de andere kant dient het motor management systeem een bepaalde mate van immuniteit te hebben voor HF-signalen.

Een handvol varkensneuzen en ontkoppel condensatoren doen wonderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv klopt je boord computer moet bestand zijn tegen

hf instraling van buiten af.

 

Maar als het komt bij een grensovergang wil ik de oorzaak weten en

het volgende zie ik

 

rare kastjes verstopt achter matix borden die geen foto van nummer plaat kunnen maken.

 

wat doen die kastjes dan wel ? vermoedelijk radio signalen uitzenden (boordcomputer)

 

wat kunnen ze bereiken met radio signalen ? roentgen foto's maken (onwaarschijnlijk)

een chip activeren om uit de lezen en evt info erop te zetten

ongelooflijk maar technisch wel mogelijk

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien de ontvangers om het matrixbord aan te sturen ?

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet je wat ik een keer gehad hebt: ik kon met m,n sleutelkaart m,n auto niet open krijgen,komt er een parkeerwachter aanlopen en die zegt m,neer uw parkeertijd loopt over 4 minuten af.

ik zeg tegen hem kijk eens ik kan m,n auto niet open krijgen , hier zie maar en laat hem het zien,weetje

wat hij zegt : hier aan de overkant boven op het dak staat een GSM mast en die stoort uw signaal.

u krijgt verlening van uw tijd , ga ergens een rol alminium kopen,scheur een stuk van 30 cm eraf en hou dat voor uw seinsleutel dan blokkeerd dat het GSM signaal,dus zo gezegt zo gedaan ,vanaf nu heb ik altijd een stuk alminium bij mij,maar nu gaat er bij sommige winkels een alarm af als ik door een poortje loop LEUK HE !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar nu gaat er bij sommige winkels een alarm af als ik door een poortje loop LEUK HE !!!

Ja echt leuk heb vorige week het zelfde gehad

 

Loop bij C&A binnen en ja hoor alarm

Verkoopster erbij en zoeken waar dat ding zit ,maar nee hoor niets gevonden.

 

Die poorten werken op een bepaalde frequencie als je toevallig een stukje draad bij je hebt

die precies op de lengte is zodat dat stukje draad in resonancie komt op de frequencie van

die poort gaat alarm af .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die kastjes met naar de bodem gericht kunnen traject controlepunten of filemelders zijn . Die meten hoeveel auto's over de snelweg gaan en hoe snel dat gebeurt.

 

Als de auto's te snel door meerdere poortjes gaan dan kunnen ze automatisch een overtreding detecteren. Voor de trajectcontrolle moet er wel ergens camera's hangen maar die kunnen ook aan het begin v.h traject staan. Of aan het einde, maakt weinig uit.

 

Voor file detectie heb je geen camera's nodig. Alleen de detectiepoorten.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die poorten werken op een bepaalde frequencie als je toevallig een stukje draad bij je hebt

die precies op de lengte is zodat dat stukje draad in resonancie komt op de frequencie van die poort gaat alarm af .

Een draad kan niet in resonantie komen... Daar is toch echt nog een capacitief element voor nodig. (En nee, de capaciteit tussen de uiteinden van de draad is niet genoeg hiervoor!)

Waarschijnlijk had je iets anders bij je waar nog een RF sticker in/op zat...

Als je zo paranoia bent dat ze je tracken met je spijkerbroek enzo, dan moet je gewoon al je kleding even (een paar tot tien seconden is genoeg) in de magnetron stoppen op vol vermogen.

 

Over die kastjes boven de weg; Ik heb het sterke vermoeden dat Matchless gelijk heeft... En het zou mij niets verbazen als het een standaard behuizing is waar vanalles in kan zitten; dus ook de ontvanger voor de matrix borden...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een draad kan niet in resonantie komen... Daar is toch echt nog een capacitief element voor nodig.

Nou nee een antenne is ook in resonantie en daar zit ook geen condensator in

de antenne in je gsm is gewoon een printbaantje op een bepaalde lengte en in resonantie

op de zend frequencie ,als er een capaciteit in zou zitten zou alle vermogen verloren gaan

door die condensator.

Kan zijn dat een rf stikker wel een condensator heeft om dat ding kleiner te maken om toch

in resonantie te komen

 

Hier ook al gelezen dat als je chip in het paspoort kapot is je niet door schiphol

in het vliegtuig komt ,lijkt me stug

 

 

Nou ik laat de rf stikker gewoon zitten mag de verkoopster me weer onderzoeken als ik bij C&A kom :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...