Ga naar inhoud


Wat een tegenstrijdige adviezen in de winkels, maar hier toch niet he


Johnsa

Aanbevolen berichten

Omdat ik een leek ben heb ik bij 4 winkels/webshops dezelfde vraag gesteld en kreeg 4 verschillende antwoorden, mijn vraag was en is:

 

Ik heb op dit moment een Technisat met 4 Lnb's en 1 uitgang. (1 draad)

Heb ik het nu goed begrepen dat doordat de Solo2 over 2 tuners beschikt ik met die ene uitgang van mijn schotel toch 1 zender kan opnemen en een andere bekijken? Voor de volledigheid er zit een sat.ontvanger in mijn tv ingebouwd.

Ik kreeg de volgende antwoorden:

1. Ja dat kan maar alleen horizontale zenders.

2. Ja dat kan als je doorlust aan de achterzijde van de Solo2.

3. Ja omdat de solo2, 2 tuners heeft.

4. Nee, je hebt altijd voor elke tuner een aparte draad nodig vanaf je schotel.

Helep, wie kan me dat nou alsjeblieft klip en klaar uitleggen.

vast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heel simpel. Zenders zitten op door de mens genoemde transponders. Op transponders kunnen een x aantal zenders zitten, B.v ned 1, ned 2, ned 3. Kijkt u naar ned 1, dan kunt u ned 2 of 3 opnemen, maar geen zenders die op een andere transponder zitten.

 

Mijn advies: bij de satboer zijn genoeg goede tweedehands lnb's te koop. Koop een paar twin (in uw geval 4) kosten ongeveer 40 euro dan nog een diseq 9 euro en een tweede draad naar de schotel en u bent van al deze problemen af. Let wel: u kunt dan een opnemen van de transponder waarnaar u kijkt en u kunt een opnemen van een ander transponder. Wel kunt u meerdere opnames maken van een transponder.

 

Ik hoop dat het duidelijk is voor u.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als dit effectief de vraag was zoals je ze gesteld heb aan die winkels zouden ze eigenlijk zoiets als dit moeten geantwoord hebben :

 

ja je kan opnemen op 1 kanaal terwijl je wilt kijken naar een ander kanaal zolang de transponders zich bevinden in hetzelfde kwadrant (en uiteraard op de zelfde sat positie)

Als je "vrijheid" van opnemen wil is het aan te raden om je lnbs te vervangen door twin lnb's, een diseqc 4-1 bijkopen en een draad bijtrekken waardoor je kan kijken naar bvb astra 23.5,en een kanaal opneemt op astra 19.2.

met je huidige configuratie is dit nooit mogelijk.

 

een eventueel andere optie zou een stacker-destacker kunnen zijn maar daar zullen desnoods de experts op dit forum dan wel meer uitleg over kunnen geven

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de adviezen:

 

1. Ja dat kan maar alleen horizontale zenders.

 

Deze dealer begreep het misschien een beetje, want de polariteit bepaald samen met de band het kwadrant. Er is echter geen enkele noodzaak dat beide zenders horizontaal moeten uitzenden, de polariteit moet enkel gelijk zijn, alsook de band moet gelijk zijn.

 

2. Ja dat kan als je doorlust aan de achterzijde van de Solo2.

 

Deze dealer past wetenschap van andere ontvangers toe op de Solo2: Daar moet je inderdaad doorlussen om met één kabel beide tuners te kunnen gebruiken. Bij de Solo2 is dat niet nodig, die kan intern doorlussen. Deze dealer vergat verder het verhaal over de kwadranten.

 

3. Ja omdat de solo2, 2 tuners heeft.

 

Deze dealer vergat het verhaal over de kwadranten.

 

4. Nee, je hebt altijd voor elke tuner een aparte draad nodig vanaf je schotel.

 

Deze dealer vertelde gewoon onzin.
Link naar reactie
Delen op andere sites

3. Ja omdat de solo2, 2 tuners heeft.

4.
Nee,
je hebt altijd voor elke tuner een aparte draad nodig vanaf je schotel.

3+4 zijn dus correct.

Je hebt maximaal profijt van de ontvanger in combinatie met een diseqc4 + 4 twin-lnb;'s.

(Ik vermoed dat deze situatie ook je bedoeling was bij je zoektocht.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt een beetje wat je allemaal kijkt en opneemt maar je kan het ook relatief goedkoop houden.

Ik heb zo'n beetje hetzelfde als jij hebt en ik heb de 19.2LNB (waar ik het meeste naar kijk)vervangen door een twin-LNB.

Ik kan dan opnemen op de 19.2 en verders kijken wat ik wil.

Dat kost je dus één LNB en een extra kabel naar de schotel.

VU+ Solo2-VTI 15.02 / wavefrontier 13/19.2/23.5/28.5 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dealers zijn meestal zelf ook high :D

 

koop je een twintuner dus een satelliet receiver met pvr en twee separate dvb-s2 ingangen wil je ook alstublieft twee volledig onafhankelijke satelliet signalen kunnen ontvangen

 

los van of je wel of niet kunt doorlussen (en intern softwarematig kunt doorlussen)

 

de technisat (neem aan de Multitenne single ) zal dus voor de grootst mogelijke flexibiliteit moeten vervangen worden door een twin installatie

die zijn er ook van technisat die met twee uitgangen dus Multitenne twin (overigens niet m'n favoriet maar alla)

 

dus al die technische quadranten en tranponder uitspraken in volle eerbiedigheid en respekt zou ik even naast me neer leggen

ik wil kijken op ZDF HD en opnemen op ANIXE HD, zonder over trasnponders te hoeven nadenken.

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een geweldige reacties, hartelijk bedankt allemaal.

Ik moet wel het eea even nader bestuderen, ik merk dat ik niet meteen de gehele schotel hoef te vervangen, dus ga ik eerst even op een rij zetten wat en hoe ik de voordeligste manier kan toepassen, vervangen kan altijd nog.

 

Super forum is dit, dankzij de wil van jullie om kennis te delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...