Ga naar inhoud


Kan RTL gemist ook zonder betalen gezien worden?


Satbakker

Aanbevolen berichten

Oh nou dan heb ik in dat geval dus niet het settopboxpakketomnederlandsetvtekijken want RTL 8 doet het echt niet. Mischien is dat dan het basis pakket?

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites


youriy

 

offtopic mode on

 

De meesten in Spanje inclu mijzelf kijken nog steeds enkel via de 19.2 en dus nog niet naar de 23.5 waar RTL8 HD opzit, het kost namelijk wat geld om een grotere schotel te laten installeren en de nodige lnb´s. IK ben er zelf nu wel mee bezig om er 1 in januari te laten installeren maar vind het eerlijk gezegd geheel niet prettig dat CanalDigitaal het door je strot schuift. Het gaat me toch wel bijna zo´n 200 euro kosten :(

 

offtopic mode off

 

Als je iets gemist hebt kun je op de piratebay op SHOWGEMIST zoeken en dan gewoon gratis downloaden, wat RTL doet wat betrefd gemiste uitzendingen slaat werkelijk nergens op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat RTL doet wat betrefd gemiste uitzendingen slaat werkelijk nergens op.

 

Onderbouwing?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat ze al meer dan voldoende inkomsten halen uit de reclame die uitgezonden en uiteindelijk ook meegestreamed wordt.

 

Pure zakkenvullerij.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is er toch een heel simpele oplossing, nl. niet kijken.

Blijkbaar zijn er nu nog steeds genoeg die er voor willen betalen.

Is iets niet rendabel dan stopt zo'n commercieel station er vaak toch snel genoeg mee.

Ik kan me tenminste voorstellen dat het opslaan van de gegevens geld kost en als er een hele horde naar wil kijken dan moet er wel voldoende ruimte zijn om er ook allemaal naar te kunnen kijken en dat zal niet gratis zijn.

 

Verder kun je het wel zakkenvullerij noemen maar als jij iets bedenkt en flink in investeerd dan wil je daar toch ook het maximale rendement uit?

 

Ik kan tenminste ook niet met mijn auto naar de garage met het bericht dat ze er al genoeg aan hebben verdient en de volgende onderhoudsbeurt maar eens gratis moeten doen.

 

Feit is wel dat zolang er een hele meute als kuddedieren keurig betalen voor dit soort diensten dan zal het alleen maar erger worden ipv. beter en vraag ik me af hoelang het nog duurt om dit soort uitzendingen nog op te mogen nemen zonder er voor te betalen. (je oude video wordt nog geld waard :) )

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Beste Gerrit,

 

Het is en-en. Ze verdienen aan de TV uitzending via reclame, ze verdienen aan de online uitzending via reclame en daar bovenop willen ze dan nóg een tweede vergoeding als je de uitzending online wilt bekijken. Je betaald dus voor de online variant 2 x en voor de normale uitzending maar 1 x. Het normaal uitzenden vergt ook een dure infrastructuur, dus de bewering dat er opslag betaald moet worden gaat mank.

 

Dat noem ik dus zakkenvullerij.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jij wilt beweren dat jij de "live" uitzending via wat voor media dan ook gratis thuis krijgt?

Ze verdienen toch altijd aan de reclame en jij betaald er toch ook nog eens maandelijks voor om al die reclame zooi te mogen ontvangen? en heb je een zgn. gecertificeerde ontvanger dan moet je zelfs een abonnement hebben om naar veel commerciëlen te kijken welke met een andere ontvanger gratis te bekijken zijn.

 

Er is in mijn ogen maar 1 manier om dit soort praktijken een halt toe te roepen en dat is simpel door er geen gebruik van maken en hiermee dit soort bedrijven duidelijk maken dat men daar niet op zit te wachten.

Men onderschat vaak de kracht van de consument als die zich organiseren.

Het probleem is echter om die consument goed georganiseerd te krijgen want er zijn er altijd wat die "het er wel voor over hebben"

Dat hebben we gezien met de voetbal en andere sporten die achter de decoder gingen en zie je nu weer.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp de gedachtenkronkel van Michel niet zo. Hoezo betaal je 2 maal? Je wil een dienst afnemen en daar betaal je voor. Wil je niet betalen dan kijk je niet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik bedoel dat je 2 x betaald, éénmaal in de vorm van een vergoeding en in de vorm van het verplicht kijken naar reclame.

 

RTL is geen betaal-tv ofwel een 'gratis' zender waar het verdienmodel in de reclame (zowel tijdens als buiten de reguliere uitzendingen) zit.

 

Doordat je nu reclame voorgeschoteld krijgt, waar je vervolgens ook nog eens moet betalen om o.a. die reclame te mogen zien, betaal dus in feite 2 x.

 

Als ik ergens voor moet betalen, wil ik ook reclamevrije TV.

 

Bij canaldigitaal betaal je voor de infrastructuur en doorgifte van de zenders en niet voor de zenders zelf. Behalve natuurlijk in geval van de Betaal-TV kanalen.

Dat geldt voor de kabel idem-dito. Je betaald voor je coax aansluiting en de doorgifte van de zenders. Niet voor de zenders zelf, behalve uiteraard weer voor de betaal-TV kanalen en extra diensten.

 

Dus waarom zou je de 'gratis' zender moeten gaan betalen voor de met reclame vervuilde doorgifte via internet?

 

Dat vind ik dus zakkenvullerij. Die mening hoef je niet te delen. Daarvoor is het mijn mening en niet noodzakelijk die van jou.

 

Je wil een dienst afnemen en daar betaal je voor. Wil je niet betalen dan kijk je niet.

 

 

Dat is een beetje te simpel gesteld. RTL en SBS zijn semi-publieke zenders, of in ieder geval zenders met een maatschappelijk belang. Dan kan je niet stellen; als het je niet bevalt dan kijk je maar niet. Bovendien kijk ik ook niet (via internet) maar mag ik dan nog wel steeds een eigen mening hebben.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren Gerrit en Psychosammie,

 

Jullie hebben volkomen gelijk, ik ga in het vervolg niet meer kijken. Ik zal ook nooit meer iets opnemen en dus de harde schijf uit mijn dreambox halen.

 

Sorry, zal het nooit meer doen!!! :crazy:

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen gek idee. Ik kijk al 3 jaar geen TV meer. Alleen af en toe wat analoog opnemen en verder niets. En betaaldiensten hoef ik niet. Bevalt de dienst je niet dan neem je het niet. Simpel toch?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren Gerrit en Psychosammie,

 

Jullie hebben volkomen gelijk,Ik zal ook nooit meer iets opnemen en dus de harde schijf uit mijn dreambox halen. :crazy:

 

Dat is nu juist waar ik voor waarschuw, ik zou dan juist wel doen (zo lang dat nog kan), want het zal me niet verbazen dat over enige tijd je nog maar een X tijd naar je opname kunt kijken, wacht je te lang dan heeft de uitzender software matig bepaald dat je er niet meer naar mag kijken en dat je eerst weer met geld over de brug moet komen. Daarom geef ik ook aan dat je oude videorecorder straks nog weer geld waard wordt omdat die niet softwarematig te blokkeren is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...