Ga naar inhoud


Juiste positie/elevatie schotel met motor


Romanx

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal..

 

Ik heb sinds een aantal dagen een groot probleem met de juiste oriëntatie van mijn schotel, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

 

Ik heb al een aantal jaren een 100cm schotel met een motor (HH100, Diseqc 1.2 (USALS) ) en 'Xtreme' receiver. Sinds een aantal dagen klopt de uitlijning van de schotel niet meer waardoor satelliten niet meer zichtbaar zijn. De installatie was jaren geleden door een ''monteur'' gedaan dus ik heb toen niet echt opgelet hoe en wat. Ik heb een en ander opgezocht en als het goed is kijk de schotel nu naar 'true south' (om Sirius te kunnen vinden) alleen heb ik de moeite om de juiste elevatie te bepalen. Op de zijkant van de motor is het mogelijk om tussen 0 en 65 graden schotel te kantelen.. ( 65= bijna verticaal) en ook op bevestiging punt van de schotel is dat mogelijk alleen ontbreekt er een schaalverdeling ( :mellow:). Als ik via USALS elevatie laat uitrekenen dan kom ik uit op 22 graden voor de schotel.. en dat is bijna horizontaal.. :S

 

Mijn uiteindelijke doel is om sirius en hotbird te kunnen kijken en misschien nog wat andere satellieten met behulp van USALS systeem, zodat ik niet steeds satellieten hoef te zoeken.

 

Wat doe ik fout?.. wat moet ik anders doen? Graag jullie wijsheid. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...