Ga naar inhoud



janhoetink

Aanbevolen berichten

Ik probeer de wireless usb-adapter aan de praat te krijgen op mijn solo2.

Dat lukt slechts alleen als de encryptie op "ongecodeerd" staat, dan alleen krijg ik een IP nummertje

Alle andere instellingen, WEP,WPA,WPA2 met alle varianten geeft bij IP adress,Netmask en Gateway: niet beschikbaar

Wellicht ten overvloede, maar uiteraard pas ik elke keer de instellingen van de router aan

Wie brengt helderheid in de duisternis?

 

Bij voorbaat vriendelijk dank,

 

Jan Hoetink

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je schrijft niet welke Image jij gebruikt maar als dit VTi mocht zijn, kijk dan of de optie WPA/WPA2 beschikbaar is, dus niet alleen WPA of WPA2 maar de combinatie van beiden, dan zou het moeten werken.

Ik heb het op de SOLO2 zelf nog niet getest maar wil dat morgen wel even doen als het niet mocht lukken.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weliswaar heeft de TS nog niet gereageerd maar ik heb het toch maar even voor alle zekerheid met een VU+ WLAN stick getest.

Resultaat een probleemloze verbinding met mijn ASUS router.

 

Je hoeft in feite zelf geen SSID in te voeren maar gewoon op Wifi Netwerken zoeken drukken en het gevonden juiste netwerk overnemen.

Hierna met de rechter pijltjes-toets zolang op op Encryptie klikken totdat de waarde WPA of WPA2 verschijnt.

Nu nog de juiste Encryptie sleutel via de numerieke toetsen van de AB invoeren en daarna opslaan.

 

Zoals al gezegd, je moet dan wel de Encryptie op WPA of WPA2 instellen ongeacht of in jouw router WPA2 is ingesteld.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat snapte ik alleen het kan met de encryptie te maken hebben het was maar een voorbeeld je hoeft het niet uit te proberen, maar als je het niet probeert weet je het ook niet

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...