Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Nou, die lnb’s staan lekker afgesteld.

De afstand tussen de Astra 1 en 3 lnb is 20% groter ingesteld dan de afstand tussen de Hotbird en de Astra 1 terwijl de afstand tussen de Astra 1 en 3 slechts 70% moet zijn van de afstand tussen de Hotbird en de Astra 1.

Daar heb je geen Promax meter voor nodig om ze zo af te stellen.

Nogmaals meten is weten. Ik spreek alleen uit praktijk ervaring. Zo te lezen zal iemand altijd reageren die het misschien beter weet. Ik zal niet verder reageren op deze topic.

aangepast door Ventura

Geplaatst:

Nogmaals meten is weten. Ik spreek alleen uit praktijk ervaring. Zo te lezen zal iemand altijd reageren die het misschien beter weet. Ik zal niet verder reageren op deze topic.

Dat is dan jammer, want je had je voordeel er wel mee kunnen doen.

Als het je bedoeling is alleen een paar sterke zenders op je in principe heel mooie satelliet-opstelling te ontvangen, zou ik eerder kiezen voor internet-tv en het daarbij laten. :cool:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Bedankt iedereen voor de bijdrage en de voor mij toch wel interessante discussie die ontstond.

Samenvattend is mijn geöpperde opstelling van louter Inverto Black Ultra's niet mogelijk op de T55, T90, E85 en Big BiSat, omdat het kastje erachter te breed is (73mm). Inverto Black Premium Quads (60mm koppen) passen in die opstelling alleen op de T90, tenzij ik bereid ben wat te smokkelen met de LNB posities ten koste van signaalkwaliteit. Ik ben meer van de "perfectie" en vind dat psychisch onoverkomelijk - haha. Kleine Alps LNB's kunnen in de knoei komen op de T90 en de T55 door hun formaat.

Ik begin binnenkort een nieuwe post met mijn gewenste opstelling om feedback te krijgen.

Geplaatst:

Beste Sunnyfield

Ik heb de lnb afstanden voor de Maximum E-85 voor je uitgerekend.

Tussen de 9,0 E en 13,0 E = 56,2 mm

Tussen de 13,0 E en 19,2 E = 86 mm

Tussen de 19,2 E en 23,5 E = 58 mm

Tussen de 23,5 E en 28,2 E = 62,5 mm

Als je Inverto Black premium quad lnb’s gebruikt, kun je die plaatsen.

Door de schuine stand t.o.v. elkaar bereik je een minimale afstand van 58mm terwijl de koppen 59,5mm zijn, zie de bijlage 1.

Dat wil zeggen dat je alleen slechts 2mm hoeft te smokkelen tussen de 9,0 en 13,0 oost-lnb. Als je dat uitmiddelt, dan is dat slechts 1mm per lnb, een te verwaarlozen verschil.

Je komt dan tot de volgende afstelling:

Tussen de 9,0 E en 13,0 E = 58 mm (tegen elkaar)

Tussen de 13,0 E en 19,2 E = 85 mm

Tussen de 19,2 E en 23,5 E = 58 mm (tegen elkaar)

Tussen de 23,5 E en 28,2 E = 62,5 mm

Deze maten meet je aan de voorzijde van de lnb waar meestal een klein kuiltje zit, zie bijlage 2.

post-60869-0-14231300-1357150059_thumb.jpg

post-60869-0-66352400-1357150095_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen