Ga naar inhoud


hoe lang bestaat sat4all al of hoelang is de site al in de lucht?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

met de komst van het nieuwe jaar,vroeg ik mij af,hoelang de site van sat4all al bestaat.dus nog van de tijde van toxic(q)?

weet iemand dit?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik kan mij vergissen maar dacht dat ze ergens in april of maart 2000 online zijn gegaan , mogelijks dat één van de oudere mod's de juiste datum kent ,

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met wat zoeken op internet zie ik dat de begin datum voor deze site op 26 maart 2000 staat.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Met wat zoeken op internet zie ik dat de begin datum voor deze site op 26 maart 2000 staat.

 

Kan wel kloppen. Het is zeer zeker ouder dan 22 april 2001 want toen ben ik lid en mod geworden. Puch is 2 weekjes later gekomen (waar hij nog steeds slapeloze n8en van heeft :) ).

 

De andere mods zijn nog " guppies" :)

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

26 maart 2000 klopt. De site, toen meer een underground forum, bestond al veel langer (Teebee's Satellite Board). Die alias kwam voort uit een oude hobby (muziek) waar veelvuldig gebruikt gemaakt werd van mijn favoriete synthesizer, een Roland TB-303. Daarna werd ik al snel Teebee genoemd. 26 maart 2000 werd er door Martin Bishop (alias) en ikzelf aan Teebee's Board het domein sat4all.com gehangen en begonnen we (min of meer gedwongen) met een schone database en nieuwe forum software. Het oude (hosted) forum kon namelijk niet naar UBB (classic) geconverteerd worden. Vandaar dat ook voor een nieuwe algemenere naam gekozen werd.

 

Sat4alll is lange tijd gehost geweest bij Thoic.com. Dat was een Engelse satelliet-TV piraat die sites die door juridische druk in problemen kwamen gratis hosting op zijn eigen servers aanbood. Later bleek dit niet een satelliet-TV piraat te zijn, maar een ordinaire spion, betaald door NDS (en Sky UK) om zo meer inzicht te krijgen in de satelliet TV piraterij wereld. Sat4all heeft gelukkig weinig last van hen gehad. Het ging NDS meer om de Engelstalige sites. De man achter Thoic.com die vanwege geweldpleging tegenover zijn vriendin die nacht in de bak zat, werd ontmaskerd door zijn eigen vriendin, die met hulp van een vriend ook de toegang tot zijn eigen systemen had laten blokkeren. Wij konden via FTP en MySQL wel nog bij onze eigen account en hebben sat4all toen van de thoic server gewist. De backup van sat4all werd toen snel op servers van WIdeXS gezet. Daarna werd er al snel gekozen voor een eigen server. Sat4all trok namelijk zo veel traffic en resources dat de andere (shared hosting) klanten van WideXS (op die server) er last van hadden.

 

Ik ben als admin actief geweest tot ergens in 2002 geloof ik. Het is zo lang geleden dat ik de exacte datum niet meer weet. Martin was er uit tijdgebrek al eerder mee gestopt. Zelf werd ik zelfstandig ondernemer (o.a. officieel distributeur van Dream Multimedia). Vanwege tijdgebrek en mogelijke belangenverstrengeling was er toen geen ruimte meer voor sat4all. Een goede kennis heeft toen sat4all van mij overgenomen. Ron heeft destijds ook (helaas) de overstap gemaakt naar UBB Threads.

 

Enkele jaren geleden deed zich de kans voor sat4all weer van hem over te nemen. Hij was sat4all een beetje moe en wilde zich helemaal op fotografie gaan storten en ik had vanwege het afstoten van de distributie van Dream Multimedia en de volledige overstap naar de ontwikkeling van IP telefonie oplossingen meer tijd. Er is toen besloten het forum te converteren naar IP.Board.

 

Zo is sat4all ontstaan.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Dat was een Engelse satelliet-TV piraat die sites die door juridische druk in problemen kwamen gratis hosting op zijn eigen servers aanbood. Later bleek dit niet een satelliet-TV piraat te zijn, maar een ordinaire spion, betaald door NDS (en Sky UK) om zo meer inzicht te krijgen in de satelliet TV piraterij wereld.

 

Is dat niet die gast die in opdracht van NDS toen ook de providers " gehackt" had en keys op het net verspreidde om zo de concurrentie uit de weg te ruimen voor rupert murdock?

Dat had geloof ik als gevolg dat dat oa de ondergang van Premiere duitsland (Leo Kirch) inluidde.

Daar was een tijdje geleden een docu van op de tv.

Het hele gebeuren wat je verteld is mij iig onbekend maar heel erg interessant om te weten.

 

Ik ben dan iig rond 2002 moderator geworden want dat was toen Toxic net admin was. AlanS had mij toen ge-introduceerd.

Iig een mooie (en wilde) tijd :)

 

 

Hier een bericht op een nieuws site:

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2120957/Now-News-Corp-accused-bringing-pay-TV-rivals-hacking-codes-allow-viewers-watch-free.html

 

bron = DailyMail

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dank de mod's,voor de uitleg en het ontstaan van sat4all.wegens diverse omstandigheden heb ik al een naam of 4,5 gehad,maar kon die soms verder niet gebruiken.vroeger was er nog een ander forum,die destijds uit de lucht gehaald is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herinner me die tijd nog goed ,was leuk sat4all met downloads en instructies om vrij de kijken

 

de nokia 9500 met andere eeprom in de cam ,de soldeerbout

 

was toen vaak aan

 

Whahahahaa ja inderdaad.

Er is eens een tijd geweest dat je hier ook zo'n beetje alle files op kon halen. voor Gold, Silver, Fun en welke kaarten er nog meer waren.

Hoe een orginele multichoice/(of de groen zwarte beta digital) van af scratch op te bouwen zodat er naast de Nederlandse kanalen ook het Duitse kanalen op werkte.

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

was wel niet mooi t.o.v. de providers,maar ik denk,dat bvb nova weinig last had van een kijker in belgië.

het was leuker vroeger,want nu is hetgeen je laatst schrijf meestal om het grof geld te doen,en hebben ze er mogelijk wel last van.maar juist door die hobby,zou het daardoor zijn dat de gesloten bakkie's zijn gekomen?dichtgetimmerd dat je er bijna niks mee kan doen.

de analoge tijd was ook leuk,en het beste beeld toen vond ik TV1000 op astra in jawel d2mac.

sorry,redelijk top offic.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Educatief wat afgespeeld hier. Zou nou niet meer kunnen. Blij ook dat ik niet meer met funs een matrix moet proggen.

Was ik blij toen die Kaons met bloemetjes kwamen met turkse hulp. Er zijn tijden geweest dat we alles open hadden. ook al duurde dat niet lang.

Kijken echt deed je toch niet. Was gewoon een sport. 4000 kanalen is beetje veel.....

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...