Ga naar inhoud


Is het de moeite waard om een Vu+duo2 tekopen nu ik een Dm8000 heb?


Loui (K)

Aanbevolen berichten

Ik zit met een gewetens vraag Ik heb nu al een paar jaar de DM8000-HD-PVR en die bevalt me uitstekend. En werk ook zonder problemen met OpenPli 3.0 en vele extra's aan plugins. Maar nu lees ik links en rechts dat de support van Pli langzaam over gaat van DMM naar VU. In hoever is dit waar, en is het de moeite waard om mijn Dm8000 te verkopen en daar een VU+Duo of VU+Duo2 voor terug te nemen. In mijn Dm8000 zit een DVD brander merk Sony en een 160Gb HDD en een 1Gb Cf Card.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn mening is, beide merken liggen perse niet ver van elkaar, misschien hebben bepaalde types van Vu+ snellere processoren?.

Het grote verschil zit hem in de prijs. Velen, ook ik, zijn gegaan voor Vu+ en ook Dreambox adepts gaan naar Vu+, ofwel voor een nieuwe, ofwel een 2e ontvanger.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn mening is, beide merken liggen perse niet ver van elkaar, misschien hebben bepaalde types van Vu+ snellere processoren?.

Het grote verschil zit hem in de prijs. Velen, ook ik, zijn gegaan voor Vu+ en ook Dreambox adepts gaan naar Vu+, ofwel voor een nieuwe, ofwel een 2e ontvanger.

 

Waar het mij omgaat is dat Dmm zo langzaam alles closed sourse is en je straks alleen de Image van Dmm kan gebruiken. Is dat bij Vu ook zo of is alles daar nog open? Ik wil mijn hobby graag voortzetten en niet halverwege stoppen omdat mijn Dm8000 dat niet meer toelaat.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zal zich ook moeten bewijzen, Louis (K) of dat allemaal doorgang vindt

daar is het allemaal nog veel te vroeg voor

 

maar met VU+ heb je een fijne receiver in handen (test maar eens de solo2 tussentijds)

 

wat veel dreamboxers niet wilden geloven destijds is - een gigabit netwerk NIC

fabeltastisch.

ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nog toe hadden alle ontvangers een chipset van dezelfde generatie, of het nu ging om een DM8000, Vu+ Duo, Xtrend 5000, ga zo maar verder. Er waren verschillen in de chipsets, maar die waren zeer gering. Ze verschilden vooral in de uitvoering: aantal en type tuners, de behuizing, aantal kaartlezer, afstandsbedening. De Solo2 en Duo2 hebben een nieuwe generatie chipset, die voegen daadwerkelijk nieuwe mediafuncties toe: De processor is veel sneller, ze kunnen 1080p50, ze kunnen transcoden, en vast nog een hele hoop meer.

 

Op zich kan de DM8000 technisch nog vele jaren mee. De techniek wordt wel wat ouder, en de support vanuit gemeenschap is snel aan het afnemen, o.a. vanwege het geslotenbroncodebeleid. De produtkie is gestopt en ik verwacht geen enorme ontwikkelingen meer op drivergebied. Om te beslissen of je DM8000 aan vervanging toe is, moet je een aantal zaken overwegen:

  • Je moet beslissen of je het belangrijk vindt een ontvanger met nieuwe generatie chipset te hebben.
  • Je moet beslissen hoe belangrijk de mate van gemeenschapsondersteuning voor jou is en of het geslotenbroncodebeleid een probleem voor je is.
  • Je moet beslissen of de uitvoering van de Solo2/Duo2 (2 tuners is ten slotte minder dan 4) past binnen jouw gebruikssituatie.

Omdat het antwoord op al deze kwesties sterk persoonlijk van aard is, is het niet mogelijk een objectief advies te geven of je het wel of niet moet doen. Die beslissing moet je zelf nemen.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...