Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

In eerste instantie kwam de melding "Nothing" (Tuner Leeg). Vervangen van de tuner bracht slechts na opnieuw flashen beeld. Na herhaaldelijk opstarten kwam de melding terug. Na het vervangen van een (bolle) elko leek het verschijnsel weg, althans tijdelijk. Nu komt de melding afstemmen mislukt, zelfs als dan na een tijdje toch beeld verschijnt. Bij schakelen van b.v. NED1HD naar BVN duurt het soms wel 10 seconden (of meer) voordat er beeld komt. Terug zappen naar NED1HD gaat snel. De tunerconfiguratie blijft nu wel OK. Heeft iemand dit al eens aan de hand gehad met een DM800HD of zou het vervangen van de twee rijtjes elko's (2200uF en 4700uF) het probleem op kunnen lossen? Graag advies.

aangepast door carlo666

Geplaatst:

Hoi,

Zet er eens een nieuwe zenderlijst in, of laat hem zelf eens scannen.

Waarschijnlijk ligt het aan je diseqc switch.

Bij de DM800HD komt het nogal nauw.

Dus als je deze of je je LNB kan vervangen, moet je dat zeker eens proberen.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Na het scannen (met als optie zenders wissen op ja) waren een aantal zenders weg uit de Henksat 19-23 lijst O.a. NED3HD en BVN. Ook in de sattelietlijst ontbreken deze. Na het plaatsen van een nieuwe zenderlijst gaat het zappen aanmerkelijk beter, hoewel op sommige momenten nog afstemmen mislukt verschijnt. Na soms 2 minuten geduld komt dan toch beeld. Deze box is al op meerdere plaatsen geprobeerd en op meerdere kabels hier, dus LNB of diseqc switch zal het niet zijn verwacht ik.

Geplaatst:

je tuner was dus nog heel hang er eens even een andere voeding aan de voeding moet aan de ontvanger 13v en 18v geven en dit voldoet waarschijnlijk niet goed meer.

even voeding van iemand anders lenen en proberen.

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Geplaatst:

Ga ik zeker proberen, ik heb nog een paar elco's besteld, als die erin zitten is het inderdaad een goed idee de voeding te checken. Dankjewel voor het meedenken.

Geplaatst:

tNa vervangen elco's en proberen met een andere voeding blijft de melding afstemmen mislukt nog soms terug komen. Komt wel altijd beeld. Kwestie van mee leren leven.

Geplaatst:

hoi,

ik zou dan toch eens de lnb vervangen, of de switch als je daar mee werkt.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Binnenkort wordt ie getest op een andere schotel. Ik ben ook benieuwd. Ik heb in het verleden inderdaad ook problemen gehad met een DM800 en een bepaalde switch (waar andere ontvangers het goed mee deden) dus waarschijnlijk zit je goed met het advies.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...