Ga naar inhoud


Her-initialiseren van Vu+/Enigma


FreekBos

Aanbevolen berichten

Hallo,

Er is wat vreemds aan de hand met mijn Duo (Vuplus 2.2.0 + BlackHole 1.7.6).

Ik krijg een groen scherm (dump) en ik weet echt niet wat er gewijzigd is.

Het is niet zoveel moeite om opnieuw te beginnen maar waar stel ik in dat ik opnieuw (scratch) wil beginnen ZONDER het systeem te flashen. Er staat wat informatie die ik niet kan en wil copieren namelijk.

Iemand een idee?

Vu+ DUO2/2xS2 + OpenPLI 4 - 2x (7, 13, 23, 28, 29, 42E) - Samsung D7000 & D8000 + Webcam - QNap 859pro - Samsung DB8800

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit schijnt er volgens de log aan de hand te zijn:

 

File "/usr/lib/python2.6/site-packages/twisted/internet/tcp.py", line 858, in startListening

raise CannotListenError, (self.interface, self.port, le)

twisted.internet.error.CannotListenError: Couldn't listen on 0.0.0.0:80: [Errno 125] Address already in use.

(PyObject_CallObject(<Tools.BoundFunction.boundFunction instance at 0x1be90d0>,(0,)) failed)

getResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.sendAnonCrashlog failed !! (Typo??)

resolve: resolve ${sysconfdir}/enigma2/settings

resolve: -> /etc/enigma2/settings

getResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.addNetwork failed !! (Typo??)

resolve: resolve ${sysconfdir}/enigma2/settings

resolve: -> /etc/enigma2/settings

getResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.addWlan failed !! (Typo??)

resolve: resolve ${sysconfdir}/enigma2/settings

resolve: -> /etc/enigma2/settings

Vu+ DUO2/2xS2 + OpenPLI 4 - 2x (7, 13, 23, 28, 29, 42E) - Samsung D7000 & D8000 + Webcam - QNap 859pro - Samsung DB8800

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

aan die error te zien heeft je box geen ip adres (0.0.0.0). Da's op zich vreemd dat het ding dan neerstort met de melding dat hij niet kan luisteren op dat ip adres. Normaal gesproken zal je box zelf een ip adres aannemen in de 169.254.x.y reeks zodat in ieder geval je box gewoon start.

 

Als je met een wlan stick wil connecten, sluit je box dan even aan op een netwerkkabel en kijk eens of hij dan wel start zonder groen scherm?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik gebruik gewoon een kabel. De box heeft normaal gesproken een fixed adres.

Het lijkt erop dat er iets anders eerder start dan de ipstack.... maar net wat je zegt, dan mag de box niet neerstorten.

Ik heb inmiddels weer beeld door veel van de python-directories te rename en daarna weer terug te noemen maar eenvoudig was het niet.

Natuurlijk is het flashen eenvoudig maar dan weet ik nog niet wat dit veroorzaakt heeft en kan het zomaar weer gebeuren.

Ik post vanavond nog wel wat ik denk dat de oorzaak was.... grrrr

Vu+ DUO2/2xS2 + OpenPLI 4 - 2x (7, 13, 23, 28, 29, 42E) - Samsung D7000 & D8000 + Webcam - QNap 859pro - Samsung DB8800

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Nou, maar even een afsluitend verhaal:

- de  VU+ DUO flashen vanaf een USB-stick (ongeveer 10 minuten)

-  enigma2-plugin-extensions-tspanel_6.9_mips32el erop

- CCC van mipsel32el (handmatig naar /temp en dan via software management instaleren en ccc-config erop ftp-en (/etc)

- tunerconfig doen (10min)

- kanaallijst terug ftp-en (5 min)

- manual scan van de tuners (60 min)

klaar is klara.... ongeveer 1,5 uur en dan staat alles terug

Vu+ DUO2/2xS2 + OpenPLI 4 - 2x (7, 13, 23, 28, 29, 42E) - Samsung D7000 & D8000 + Webcam - QNap 859pro - Samsung DB8800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat zal ik je vertellen: dan werkt mijn zenderlijst niet meer.... tot ik er een manual scan overheen doe. 

Ik begreep het niet en jij blijkbaar ook niet ;-)

Vu+ DUO2/2xS2 + OpenPLI 4 - 2x (7, 13, 23, 28, 29, 42E) - Samsung D7000 & D8000 + Webcam - QNap 859pro - Samsung DB8800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wat meer werk, maar ik werk nooit met settinglijsten en heb alles er zelf in gezet.

Ik ontvang meer als 2200 zenders, middels Dreambox Edit, alles netjes per land en continent en op alfabet in boeketten gezet.

Het enige wat ik elke dag doe, even kijken bij Lyngsat en KingOfSat en dan, indien nodig, de lijst aanpassen.

Dan hoef je zéker geen manual scan te doen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat zal ik je vertellen: dan werkt mijn zenderlijst niet meer.... tot ik er een manual scan overheen doe. 

Ik begreep het niet en jij blijkbaar ook niet ;-)

Hoi FreekBos,

en toch klopt dat niet, dat je zenderlijst niet meer werkt

danwel je maakt gebruik van een image waarin geen juiste satellite.xml is opgenomen

danwel je plaatst een zenderlijst erin die absoluut niet courant is

 

zonder backupsuite:

ik tracht dat uit te leggen aan de hand van VTI image...

tijdens het installeren stel ik enkel de tuner configuratie in volgens mijn specifieke diseqc

dan vraagt de setup wizard of ik een zenderzoekLOOP wil initieren

ik zeg al jaren neen... (naderhand en ga verder met de setup)

tijdens het installeren en instellen wordt ik door de setup wizard gevraagd of ik de standaard settings / kanalen lijst wil laden

ik zeg al jaren neen... (ook op eerdere receivers zoals de dreambox 7020HD)

 

als dan het image per setup wizard is geïnstalleerd dan pomp ik per dreamboxedit mijn courante settings per FTP naar de receiver

(met een reload ingesteld in dreamboxedit)

en hoppa beeld op alle zenders die ik ook voor het flashen kon zien (courant)

 

in de /etc/enigma2/settings geschreven waarden kloppen dan nog niet helemaal

pas na een tweede maal herinstellen van de tuner configuratie en herstarten van de receiver per menu staat er:

config.Nims.1.diseqcA=48
config.Nims.1.diseqcMode=diseqc_a_b_c_d
config.Nims.1.diseqcC=192
config.Nims.1.diseqcB=235
config.Nims.1.configMode=simple
config.Nims.0.diseqcMode=diseqc_a_b_c_d
config.Nims.0.diseqcA=130
config.Nims.0.diseqcB=192
config.Nims.0.diseqcC=235
config.Nims.0.diseqcD=282
config.Nims.0.configMode=simple

de tuner A is bij mij niet gelijk aan B en die 5Oost aangeboden in de setup wizard is foutief

deze wordt na 1x herstarten 4,8 Oost

dat dus gecorrigeerd en één 2x herstarten.

heb ik op mijn courante settings altijd alle zenders en beeld.

 

dat bespaart me 60 minuten scannen minus herstart

 

met andere woorden,

de courante settings die je voor het flashen op PC hebt staan

zullen gegarandeerd na het flashen ook altijd beeld opleveren na het flashen en per FTP overhevelen

dus ik sla al jaren een zenderzoekLOOP over.

ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe dit ook al een tijd niet meer.

 

Enkel als de kanalen van frequentie veranderen dan zoek ik eens opnieuw en dan sla ik opnieuw een lijst op.

 

Zelfs zonder backupsuite kan ik bij een nieuw image te flashen gewoon de zenderlijst opnieuw inladen en is het zoeken ook verleden tijd.

 

Ik ben dus de eerste maal gestart toen ik de vu+ gekocht heb met een uurtje of zo zenders uitlezen en af en toe een update te doen.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...