muppet Geplaatst: 4 januari 2013 Geplaatst: 4 januari 2013 Voor een kennis van mij zal ik een vu+ duo aansluiten, alleen vanaf de meterkast richting de tv loopt maar 1 kabel. Kan ik het als volgt aansluiten 2 kabels vanaf schotel naar meterkast dan een multicable switch er tussen en dan met 1 kabel verder naar de vu+ duo en hoe moet de vu+ duo dan ingesteld worden vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Sprietje Geplaatst: 4 januari 2013 Geplaatst: 4 januari 2013 (aangepast) Beste muppet Volgens mij kan de Vu+ duo helemaal niet overweg met het Unicable systeem. Het lijkt me gewoon het verstandigste om twee kabels van de meterkast naar de TV aan te leggen. Nu zul je zeggen, die passen niet in de buis. Geen nood. Snij de buitenmantel van de coax af. Doe dit met een mini Stanleymes waarvan het mesje net 0,8mm buiten de houder uit steekt zodat je niet in de dunne draadjes van de vlechtmantel snijdt. Heb je moeite om de coaxkabel over de vele meters door te snijden, maak dan een snijplak van 50-60cm lang waar je de coax in kunt leggen, zie bijlage. Als de buitenmantel eraf is, is de kabel nog maar 5,5mm dik. Twee stuks is 11mm. Dat gaat met gemak door de electriciteitsbuis en glijdt ook nog eens veel beter via de koperen vlechtmantel dan via de stroeve pvc-buitenisolatie. Aan beide uiteinden van de coaxkabel plaats je weer een stuk buitenmantel zodat je de draadjes weer om de buitenmantel kunt vouwen om zo de F-connector te kunnen plaatsen. Gebruik Koka 799, die heeft een dikke vaste omvlechting. Veel succes. 4 januari 2013 aangepast door Sprietje
muppet Geplaatst: 4 januari 2013 Auteur Geplaatst: 4 januari 2013 Bedankt alvast sprietje alleen het probleem is de buis gaat volgens mij door de vloer en dan de kruipruimte in Heeft iemand nog andere ideeen ? vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Sprietje Geplaatst: 4 januari 2013 Geplaatst: 4 januari 2013 Je kunt de twee nieuwe kabels toch aan de oude kabel vastmaken en dan er doorheen trekken? Maakt het wat uit hoe die buis loopt? Maar je kunt eventueel ook gebruik maken van de Johansson 9640 KIT Stacker-deStacker, zie: http://www.johansson.be/en/products/SFU/DST/SDS/9640KIT.html
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen