Ga naar inhoud


QPSK en 8PSK


Stefaand

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik ben een fervent gebruiker van de settingslijsten van Satje07.

Daarin staan de meeste kanalen van c+NL in QPSK modulatie ook al zenden de zenders uit in 8PSK.

Ik denk dat sommige ontvangers wel automatisch switchen naar 8PSK als ze bv op ned 2 HD staan, want die zendt uit in 8psk.

 

Als ik deze settings op mijn dreambox DM800SE HD laad, dan werken NED2 HD niet, ook SBS6 HD niet en nog een paar. Want de dreambox switcht blijkbaar niet automatisch naar 8PSK als er QPSK staat in de settingslijst.

 

Als ik de settingslijst van Henksat neem dan staat er expliciet als modulatie voor NED2HD en SBS6HD : 8PSK

En als ik die settingslijst laad, dan werken die kanalen wel.

 

Mijn vraag....

Hoe los ik dit op zonder manueel de zenders die op QPSK staan naar 8PSK om te zetten in de settings lijst?

En als dat dan toch moet ... hoe doe je dat met dreamboxEDIT ?

 

Bedankt

aangepast door Stefaand

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit soort dingen moeten gewoon goed staan in een zenderlijst of de zenderlijst is niet up to date, je mag er niet automatisch vanuit gaan dat je ontvanger dat wel regelt met andere woorden de zenderlijst is niet goed bijgewerkt of je hebt niet de nieuwste lijst ingeladen......zenderlijst inladen in dreamboxedit dan de zender dubbelklikken waar het om gaat onder tv user bouquet details dan zie je in de linker colum de zender waar je op klikte dan rechter muisbutton op de zender en dan selecteer wijzig transponder data en dan vind je het onder modulation,alle zenders op die transponder worden dan aangepast

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die zenders staan toch al een hele poos op 8psk dus is de zenderlijst niet goed bijgehouden,niet alle ontvangers slikken dat,een vu duo slikt dat niet een vu ultimo weer wel,maar goed je kan het oplossen op de manier zoals ik net heb gezegd

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik rechts klik op vb sbs 6 en klik op wijzig transpoonder data....dan heb ik het veld van modulatie 1 keer gezien....

ik doe dat nog nog eens en die velden in de 2de kolom zijn weg...ik kan die velden niet meer tevoorschijn halen...

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

je maakt gebruik van de nieuwste dreamboxedit neem ik aan want ik heb hier helemaal geen problemen als ik het aan wil passen ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, de ene keer komen die velden in de rechtse kolom er wel bij en de andere keer niet.

Ja ik heb de laatste versie.

 

Er is ook een workaround blijkbaar.

De "foute" settingslijst inladen....dus waar de 8PSK vervangen staat door de QPSK...en dan een fast scan doen op de dreambox.

Die verandert de lijst ook in 8psk.

Ik denk dat ik dit ga handteren....

 

Echt goede settingslijsten vinden is toch niet evident...

 

groetjes.

en bedankt.

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf altijd de lijst van icesat voor de 13 19.2 23.5 28.2 die is echt altijd up to date en ziet er keurig uit misschien dat je die eens wil proberen...die is hier op dit forum te downloaden

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit zojuist even bekeken met DreamSet en ik zie wel degelijk 8PSK bij o.a. de transponders van Nederland 1 HD en 2 HD staan. En ik gebruik de lijsten van Satje. Probeer Dreamset eens en kijk of dit verschil maakt, al vind ik het vreemd dat modulatietechnieken zomaar gewijzigd worden.

 

Modulatiezaken staan in satellites.xml. Denk dat die van jou niet bijgewerkt wordt. Hier staat de regel in bij Astra 23,5:

 

<transponder frequency="11739000" symbol_rate="27500000" polarization="1" fec_inner="2" inversion="2" modulation="2" system="1" pilot="2" rolloff="1"/>

 

Modulation 2 is kennelijk 8PSK.

aangepast door Edgario

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ik ben een fervent gebruiker van de settingslijsten van Satje07.

Daarin staan de meeste kanalen van c+NL in QPSK modulatie ook al zenden de zenders uit in 8PSK.

Ik denk dat sommige ontvangers wel automatisch switchen naar 8PSK als ze bv op ned 2 HD staan, want die zendt uit in 8psk.

 

Als ik deze settings op mijn dreambox DM800SE HD laad, dan werken NED2 HD niet, ook SBS6 HD niet en nog een paar. Want de dreambox switcht blijkbaar niet automatisch naar 8PSK als er QPSK staat in de settingslijst.

 

Als ik de settingslijst van Henksat neem dan staat er expliciet als modulatie voor NED2HD en SBS6HD : 8PSK

En als ik die settingslijst laad, dan werken die kanalen wel.

 

Mijn vraag....

Hoe los ik dit op zonder manueel de zenders die op QPSK staan naar 8PSK om te zetten in de settings lijst?

En als dat dan toch moet ... hoe doe je dat met dreamboxEDIT ?

 

Bedankt

 

Voor Satje07 settings; DreamSet gebruiken

en instellingen zetten op Enigma 2 ver 3 (DM 7025)

dan werkt het ook op jouw dm800se

 

swpy8n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch even corrigeren, het moet enigma 2 versie 4 zijn.

Een trucje om de zaak snel in orde te brengen zonder te hoeven scannen.

Met dreamset >> nieuw internet settings, hier de gewenste satellieten en download TV service aanvinken en downloaden.

Dan alle boeketen eruit gooien, settingslijst opslaan in een nieuwe map onder enigma 2 versie 4, hieruit de 2 bestanden "lamedb" en "satellites.xml" over kopiëren naar de originele settingslijst.

Daarna de originele lijst even openen en opslaan.

Nu staan alle nieuwe zenders in de hoofdlijst, zenders waarvan de transponders is overgegaan van QPSK naar 8PSK worden automatisch overgenomen, aangezien hun (S)ID identiek bleef.

Het voordeel is dat alle boeketten van de originele lijst behouden worden, terwijl de aanpassingen toch zijn doorgevoerd.

Nieuwe zenders zijn er zo bij te zetten vanuit de hoofd lijst.

Ik gebruik dit systeem nu al een jaar en dat werkt vlekkeloos.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch even corrigeren, het moet enigma 2 versie 4 zijn.

 

Normaal gezien wel, maar niet met Satje07 settings; daar moet je echt de instellingen van DreamSet op Enigma 2 ver 3 (DM 7025) zetten om de 8PSK zenders op een DM800se direct werkend te krijgen. Zelf getest op een een DM800se

aangepast door profil
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de input allemaal.

Ik heb eens geprobeerd met DREAMSET en ik vind het toch wel niet zo evident als DREAMBOXedit. Het lijk veel ingewikkelder te zijn om dan achteraf je lijst toch een beetje aan te passen en wat kanalen te verscuiven.

Is makkelijker te doen met dreamboxedit.

 

Dus ik denk dat ik even de andere settingslijst ga gebruiken met dreamboxedit.

aangepast door Stefaand

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...