Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hi,

ik wil een radioprogramma dat kan worden ontvangen worden met de vu duo naar mp3 krijgen.

nu vraag ik mij af,hoe ik dit kan doen?

neem ik het op,op schijf en dan omzetten met freemake naar mp3,of laat ik dit programma gewoon afspelen,en direct laten opnemen door de laptop?ik denk dat het eerste geval de beste is,maar ik weet niet of freemake dat goed kan doen.

ik weet niet hoe een radio programma eruit zie,is dit ook een ts file of is dit geheel iets anders?

wie heeft tips?

alvast bedankt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst: (aangepast)

Hoi,

als je in het webinterface van de VU+ gaat naar die radio zender en op het tv embleempje met de rechtermuistoets klikt, dan kun je de koppelingslokatie kopieren

voorbeeld

http ://10.0.0.77/web/stream.m3u?ref=1:0:2:6F3C:445:1:C00000:0:0:0:&name=WDR%202

die kun je ook in andere mediaplayers invoegen om af te spelen (dus niet enkel VLC) (met open URL)

dat biedt misschien meer mogelijkheden dan enkel dat programm van VLC gebruiken

tenminste zo heb ik het nu werkende voor de linux pC met kaffeine mediaplayer

ciao

aangepast door Tonskidutch

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:
ik wil een radioprogramma dat kan worden ontvangen worden met de vu duo naar mp3 krijgen.

nu vraag ik mij af,hoe ik dit kan doen?

ik weet niet hoe een radio programma eruit zie,is dit ook een ts file of is dit geheel iets anders?

Ja, dat is ook een ts-bestandje. De meeste radiozenders zenden uit in mp2. Zowat alles dat mp3 kan afspelen kan ook mp2 afspelen. Het enige wat je moet doen om te zorgen dat je mp3-speler het ook afspeelt is de mp2-gegevens uit het ts-bestand halen.

Ik doe dat zelf altijd met Mplayer:

mplayer -dumpaudio radioprogramma.ts

Je krijg dan een bestand "stream.dump". Dat kun je hernoemen naar radioprogramma.mp2 en vervolgens kun je het met je mp3-speler afspelen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...