Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en heb dankzij het forum mijn Samsung aan de praat gekregen met Canal digitaal. :D

Ik heb al een aantal jaren het Settopbox pakket van Canal Digitaal en sinds vorig jaar een oranje kaart die de HD zenders aankan.

Ik heb een Canal Digitaal CI module gekocht omdat mijn nieuwe tv (een echte aanrader) een DVB S2 tuner heeft. Canal Digitaal heeft geen gecertificeerde Samsung modellen van modeljaar 2012 gepubliceerd, dus het was nogal een gok, of het zou werken. Zelfs de verkoper van de CI module zei dat hij het waarschijnlijk wel zou doen, maar garanderen kon hij het niet.

Ik was het tweede kastje wel beu inmiddels (ik had een Philips DSR8121, een stroomslurper die bovendien voortdurend lawaai maakte. Als je hem op standby zette, bleef hij gigantisch stroom gebruiken en al je hem helemaal uitzette, ging hij iedere keer weer opnieuw de setup doen. Kortom, een vreseijk apparaat en ook nog eens enorm langzaam). Bovendien was teletekst vrijwel onbruikbaar.

Ik deel graag mijn ervaringen:

1. Het installeren van de CI module en de kaart is uiteraard geen probleem.

2. De module vindt direct alle vrije zenders.

3. Ook alle SD zenders van Canal Digitaal vond hij dankzij fastscan direct.

Het lukte me maar niet om de HD zenders te laden. Telkens de melding geen of weinig signaal, waardoor ik dacht dat de kabel niet goed was. Ik heb wel drie keer de stekker er opnieuw opgezet. Nu snap ik pas wat er was: de transponder stond niet goed.

Toen kwam ik er achter dat de transponder van de Astra 23.5 niet goed stond, kon ik die veranderen en opnieuw scannen. Weer geen resultaat. Wat bleek, telkens werden de oude transponderwaarden weer teruggezet.

Ik was de wanhoop al bijna nabij (en ruim twee uur proberen verder), toen ik bedacht dat ik de tv misschien helemaal moest resetten en dat was dus ook een deel van de truc. Alles naar fabrieksinstellingen en pas toen werd de CI module bij de initialisatie kennelijk goed herkend.

Ik wil hier even posten wat de instellingen zijn die bij mij werkten:

1.

Astra 19.2

transponder 12515

diseqc 1/4

polarisatie horizontaal

rate 22000

2.

Asra 23.5

transponder 11739

disecq 2/4

polarisatie horizontaal

rate 27500

Toen had ik eindelijk alle zenders maar dat was al net zo´n warboel als met die Philips. Maar de Samsung heeft drie HDMI aansluitingen, drie USB aansluitingen en een wifi draadloze kaart. Je kunt er dus alles mee en dankzij de USB kun je films opnemen of afspelen én zelfs de Canal Digitaal kanalenlijst snel en handig aanpassen aan je eigen voorkeuren.

Ik heb daarvoor het volgende programmaatje gevonden:

http://samschanneled...ourceforge.net/

Dat is een kanaleneditor, daarmee kun je alle zenders die je niet hebt, wissen en de volgorde veranderen van alle kanalen. De logica van Canal digitaal ontgaat mij geheel: Ned 1,2,3 HD op 1, 2 en 3, maar RTL4 RTL 5 op 284, 285 etc. Bij mij is dat nu logisch 4, 5 etc.

Je doet daarvoor het volgende:

Kies (op de Samsung tv)

menu

kanaal

kanaallijst overdr.

tik de pincode in, die is 0000

kies exporteren via USB, de kanalenlijst wordt op de USBstick gezet

pas met de editor de volgorde aan en schrap alle zenders die niet in je pakket zitten

en sla de lijst weer op op de USB

en importeer dan de lijst opnieuw in de Samsung, de tv start opnieuw op en je hebt je eigen volgorde.

Als iemand ook een nieuwe tv van Samsung met een CI module heeft, dan heeft hij hier mogelijk iets aan.

Ik kan in ieder geval hiermee bevestigen: De Samsung UE40ES6340 is Canal Digitaal gecertificeerd dankzij de DVB s2 tuner.

• Like 2
  • 5 weken later...

Geplaatst:

Hallo, Ik was al een poosje hier niet meer op sat4all geweest. Maar ik heb mij een nieuwe Smart-Tv aangeschaft. Een UE40ES7000, dus ik dacht daar werkt CD wel op, maar helaas ik krijg hem niet aan het draaien voor de CD kanalen tenminste. Ik krijg elke keer de melding dat hij de kaart niet meer ziet. Ik heb al de software van de TV geüpdatet naar een versie die op 13 jan 2013 is uitgegeven via de Samsung site. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Of is hier al een ander topic voor?

Geplaatst:

Had hetzelfde probleem met dezelfde TV. Op advies van Samsung de module verwijderen en de TV resetten. Opnieuw installeren en gekozen voor de HD kanalenlijst van CD en laten zoeken. Dan de module weer plaatsen en inderdaad was probleem over.

Geplaatst:

Het probleem is opgelost, het was n.l. mijn ci die was kapot. Omgeruild bij de winkel tegen een nieuwe en die werkt goed. Ik ben nu aan het worstelen met de zenderlijst, ik mis n.l. de HD kanalen van CD. Ik ben nog op zoek naar een lijst van CD die ik kan importeren via de usb. Of iets dergelijks.

Geplaatst:

Geweldige TV, of niet? Ik heb zelf ook zoiets.

De zenderlijst moet je inladen via fastscan.

Via menu>kanalen>automatisch zoeken kiezen voor CDTVV, de rest gaat vanzelf.

succes ermee.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen