Ga naar inhoud


Picons


Emekli

Aanbevolen berichten

Heb al wat rond gezocht maar niet gevonden, waar in de "boomstructuur" vind ik de picons.

Om een voorbeeld te geven, ik zie bij opname´s bvb dit: .../hdd/movie/turks/

Zo moet er toch ook ergens een mapje van de picons staan.

 

Het probleem is, bij het verwijderen via applicaties>beheer extenties>picons,

blijven er altijd nog enkele in de infobalk die niet weg te branden zijn.

 

En nu nog vreemder!, in de lijst met picons is alles blauw, ondanks dat ik 19 en 23 oost,

pph.dunkel heb geprogrammeerd.

En dit zonder dat ik ook maar iets heb gedaan. Gisteren geinstalleerd, vanmorgen weg, op enkele na.

 

Heeft dit misschien met de combinatie van V.5.0.0 & de skin Global_Blue te maken.

 

Iemand een uitlegje over de boomstructuur en het automatisch verdwijnen van de picons.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De vraag is niet interessant genoeg zeker?

Ik sta altijd paraat met een antwoord als ik iemand kan helpen, wat rest is stank voor dank.

Leuk hoor.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

standaard staan de picons onder /usr/share/enigma2 in de map picons (overigens bij ultimo is er ook nog de map lcd_picons voor de vfd skin)

hoe die bij jou op de movie map komt is een raadsel en beslist afhankelijk van je eigen handelen

ik ben geen vriend van picons (gebruik ze nooit en stel het nooit in een skin in om te laten tonen) dus heel veel kan ik je niet helpen ermee.

ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Tonski,

 

Als ik jou niet had, zat ik hier wel voor de man met die korte naam.

 

Ze staan niet in de movie map hoor, dit was alleen bedoeld als voorbeeld van de "boomstructuur".

 

Inmiddels gevonden met DCC.

 

Kan ik het mapje wissen of alleen de inhoud?

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK en bedankt.

 

Als ik ze weer zou installeren, doe zet ik ze weer op een USB-stick, net als voorheen.

Het ging fout omdat ik de stick niet aangesloten had.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb een heel klein stickje, zo groot als een duimnagel met 2GB.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een aparte map op de HDD gemaakt voor de picons en vanaf de enigma2-map een softlink gemaakt naar die locatie. Volgens mij werkt via de HDD sneller dan een USB-stick, plus dat ik jammer vind om een stick permanent in de ontvanger te steken.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

je maakt een heel grote denkfout inzake die locatie

als telkens dat jij "zapt" van zender a naar zender b en c etc de hdd aangesproken moet worden voor het ophalen van die afbeeldingen, terwijl die juist in standby modus gegaan is, dan kan never nooit je locatie sneller zijn dan een usb stickie.

ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn HDD staat nooit in standby want ik heb permanenttimeshift aanstaan. Dus dat argument gaat voor mij persoonlijk niet op, maar ik snap nu wel dat je het dan beter op een USB stick kan hebben :)

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...