peerke45 Geplaatst: 6 januari 2013 Auteur Geplaatst: 6 januari 2013 dat was dat huwelijk ook al staat u elkander bij totdat de .... Ja ja, maar ik denk niet dat dit onder dat artikel valt.Maar wel goed gevonden
peerke45 Geplaatst: 6 januari 2013 Auteur Geplaatst: 6 januari 2013 Beobuddy, Als ik zo´n partner had, hing ik haar aan de muur en de schotel er naast, . Nou nou Emikli, ik wil wel graag zo'n schotel maar mijn vrouw is mij toch wel héél wat meer waard. Maar als ik onder jouw reactie kijk heb jij met al die grote schotels een tuin zo groot als een landgoed en als ik zoveel ruimte had stond er ook allang een grote schotel. Maar helaas is dat geen optie. Peter.
carlo666 Geplaatst: 6 januari 2013 Geplaatst: 6 januari 2013 Een aantal Duitse HD zenders is niet FTA, maar o.a. Das Erste HD en ZDF HD wel. Ook BBC One HD is FTA.
peerke45 Geplaatst: 6 januari 2013 Auteur Geplaatst: 6 januari 2013 Een aantal Duitse HD zenders is niet FTA, maar o.a. Das Erste HD en ZDF HD wel. Ook BBC One HD is FTA. OK Carlo, ik zal er nog eens op zoeken op Google maar ik dacht dat zo ongeveer alle publieke Duitse zenders HD FTA te ontvangen zijn.Wat ik absoluut niet wil is met een provider in zee gaan, daar heb ik al zoveel ellende over gelezen, misschien is niet alles zo als men schrijft maar ik schrik van de negatieve reacties. Maar misschien is het wat overdreven.... Peter
Gerard 76 Geplaatst: 6 januari 2013 Geplaatst: 6 januari 2013 Ligt het aan mij? Het lijkt erop dat je vrouw geen zin in discussie heeft. "ik wil gewoon geen ding aan de muur". En daarmee basta! Jij zegt toch ook niet dat je geen zonnewering aan de muur wilt? of geen wasrek of wasmolen in de tuin? Een fatsoenlijk huwelijk is voor mij geven en nemen. De schotel is mijn hobby,m'n vrouw ziet 'm ook liever verdwijnen. Maar zij zal niet haar zin doordrijven ten koste van mij. Dat zou ik bij haar namelijk ook niet doen. Dat bedoel ik met geven en nemen. Als zij iets erg graag wil dan sta jij haar toch zeker ook niet in de weg?
Beobuddy Geplaatst: 6 januari 2013 Geplaatst: 6 januari 2013 Beobuddy, Als ik zo´n partner had, hing ik haar aan de muur en de schotel er naast, . De ene schotel was bij familie die de schotel achter in de tuin redelijk uit zicht hadden. Door "overlast van bomen" is besloten toch de schotel aan de gevel te plaatsen. En dat leverde de discussie op. Bij andere kenissen in dezelfde situatie kwam ook dezelfde discussie naar voren. Een schotel in zicht heeft kennelijk zijn (negatieve) vooroordelen bij diverse mensen. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Beobuddy Geplaatst: 6 januari 2013 Geplaatst: 6 januari 2013 OK Carlo, ik zal er nog eens op zoeken op Google maar ik dacht dat zo ongeveer alle publieke Duitse zenders HD FTA te ontvangen zijn. Wat ik absoluut niet wil is met een provider in zee gaan, daar heb ik al zoveel ellende over gelezen, misschien is niet alles zo als men schrijft maar ik schrik van de negatieve reacties. Maar misschien is het wat overdreven.... Peter De duitse publieke zijn FTA. De engelse publieke zijn FTA. Maar zodra het commercieële zenders betreft, zitten ze achter een decoder. Uitzondering is ondermeer ITV1 HD. Verder is het wel eens zoals vaker gezegd. Alle ellende lees je op een forum, maar de postieve ervaringen kom je maar weinig tegen. Ik heb tot op heden nog geen problemen ervaren. Hooguit dat ik ze heb lastiggevallen toen met de beperking op het aantal SID's. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Beobuddy Geplaatst: 6 januari 2013 Geplaatst: 6 januari 2013 Verder mopperen ze hier ook wel eens als ik iets nieuws heb bedacht. Een andere tuner levert in het begin wat (bedienings)ongemak op. Maar als hij er toch eenmaal staat, dan zijn ze redelijk vlot van gedachte veranderd. En dat willen ze hier toch ook best wel toegeven. Ik denk in deze dat je je zin moet doordrijven. Laat zien dat je haar tegemoet wil komen met de minst in het zicht ogende versie (qua kleur en zo). Daarna gewoon plaatsen. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
peerke45 Geplaatst: 6 januari 2013 Auteur Geplaatst: 6 januari 2013 Ligt het aan mij? Het lijkt erop dat je vrouw geen zin in discussie heeft. "ik wil gewoon geen ding aan de muur". En daarmee basta! Jij zegt toch ook niet dat je geen zonnewering aan de muur wilt? of geen wasrek of wasmolen in de tuin? Een fatsoenlijk huwelijk is voor mij geven en nemen. De schotel is mijn hobby,m'n vrouw ziet 'm ook liever verdwijnen. Maar zij zal niet haar zin doordrijven ten koste van mij. Dat zou ik bij haar namelijk ook niet doen. Dat bedoel ik met geven en nemen. Als zij iets erg graag wil dan sta jij haar toch zeker ook niet in de weg? Hallo Gerard, ja zo is het ongeveer, op dit moment géén discussie mogelijk.Wil niet zeggen dat het wat mij betreft dan maar zo is. Ik ben nu in het stadium van het juiste moment afwachten en dan doorpakken.... Maar ik wil het ook niet forceren, heb ook geen zin in een hoop gezeur hierover. Ik ben mij voorlopig via dit forum en in het algemeen via internet aan het oriënteren wat ik wil. Mijn gedachten gaan uit naar een, om te beginnen, goedkope FTA ontvanger ( SAB 4700 b.v. ?? ) maar wel gelijk een goede schotel met eveneens goede LNB'n. Dan krijg ik een beetje indruk van wat ik wil en hoeveel ik er echt aan wil gaan besteden. Misschien woont er wel iemand in mijn omgeving die eens een demonstratie wil geven???? En wat al het andere betreft, de droogmolen, zonnescherm etc zijn er al jaaaaaren Maar wederom, geweldig al deze reacties en tips. Leuk en leerzaam forum. Groet Peter
ziggy Geplaatst: 6 januari 2013 Geplaatst: 6 januari 2013 kijk eens naar een selfsat schotel deze is klein lijkt niet op een schotel en is ook draaibaar en met meerdere lnb's te koop. plak er een foto of steen motief op en je ziet hem niet meer vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.
peerke45 Geplaatst: 6 januari 2013 Auteur Geplaatst: 6 januari 2013 kijk eens naar een selfsat schotel deze is klein lijkt niet op een schotel en is ook draaibaar en met meerdere lnb's te koop. plak er een foto of steen motief op en je ziet hem niet meer Hio Ziggy, ik ben eens aan het rondsnuffelen op het WWW en ik begin steeds meer zin te krijgen in dit Selfsat compromis.Ik ben alle voor en nadelen aan het afwegen en heb even een Mockup van papier gemaakt om dit aan mijn vrouw te tonen.( ze is nog niet helemaal om... ) Kortom er is licht aan het einde van de tunnel O ja, en nu met een schuin oogje kijken wat voor FTA ontvanger het moet gaan worden voor deze "newbee" Wordt vervolgd. Fijne avond en bedankt voor de inbreng. Ps Er waren trouwens ook al meer tips in deze richting dus ook deze "members" bedankt. Groet, Peter
Sprietje Geplaatst: 6 januari 2013 Geplaatst: 6 januari 2013 Beste peerke45 De plaatjes laten het altijd er iets mooier uitzien dan het in werkelijkheid is. Hou er rekening mee dat hij 10,6 graden scheef gezet moet worden terwijl de vlakantenne altijd horizontaal afgebeeld staat. Dat laatste ziet er een stuk beter uit. Ook is de kans klein dat hij precies evenwijdig aan de gevel komt te staan afhankelijk in welke richting de satelliet staat. Ook is de vlakantenne niet met meerdere lnb’s te koop zoals geschreven wordt maar met meerdere aansluitingen. Keuze uit 1, 2 of 4 aansluitingen. Je kan dus slechts één satelliet ontvangen tenzij je hem draaibaar opstelt, zie bijlage.
peerke45 Geplaatst: 7 januari 2013 Auteur Geplaatst: 7 januari 2013 @ Sprietje, ook weer dank voor je reactie. Je hebt me weer aan het denken gezet, idd wordt het geen gezicht om die horizontale kanteling van ruim 10 º t.o.v. de voegen van de gevel te zien. Daar ga ik mij dus weer kapot aan ergeren.....daar komt dus ook nog de azimut stand bij die ook niet evenwijdig aan de gevel loopt. ( gevel staat precies op ZW ) Dat zal dus met een ronde schotel ook zo zijn maar dat valt dan wat minder op. Ik zit ook nog na te denken over die relatief kleinere Multitenne, ook niet zo opvallend maar met wat meer mogelijkheden. Heb jij, of iemand anders, daar toevallig goede ervaringen mee?? Sjonge, ik ben iemand die altijd in oplossingen probeer te denken maar de problemen komen dan toch steeds weer vanzelf.... Maar we gaan gewoon door... maar nu eerst maar even een tukje doen. Bedankt voor het meedenken en mogelijk tot morgen. Peter
Alventali Geplaatst: 7 januari 2013 Geplaatst: 7 januari 2013 En alle aangedragen alternatieven halen de eventuele schotel niet uit het zicht. Nou ze wil dat ding niet in het zicht hebben. Heb je in je tuin redelijk zicht op het zuiden? Zo ja plaats je schotel in de tuin. En zet er aan de achterzijde van de schotel een buxus/conifeer(of welk ander stuk groen dan ook) bol op stam voor. 2 voordelen 1 je ziet de schotel niet. Je kunt de schotel zelfs enigszins in de buxus laten groeien/ duwen Zolang het vlak van de schotel en zicht naar zuiden maar vrij blijft. En met b.v een groene kleur schotel valt ie dan echt niet meer op. 2 Je kunt de schotel gebruiken om de buxus mooi rond te knippen. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Sprietje Geplaatst: 7 januari 2013 Geplaatst: 7 januari 2013 Beste peerke45 Een vlakschotel moet in Nederland ruim 10 graden schuin staan, een normale schotel niet. Daar zet je alleen de lnb 10 graden schuin en dat valt niemand op. Een Multytenne zou eventueel kunnen. Ik heb er zelf ook een maar eigenlijk raad ik het niemand meer aan omdat die voor de Astra 3 te weinig regenreserve heeft. Nu is dat voor jou een ander verhaal omdat je toch een kabelaansluiting blijft houden en je hoofdzakelijk naar de Astra 1 wilt kijken want daar zitten de Duitse zenders op. Een Multytenne is dan zeker een optie omdat die onopvallend klein is. Zo’n schotel wordt ook zeker niet geassocieerd met buitenlanders. Wat @Alventali schrijft kan ook. Zie ook de creatieve oplossing in bijlage 1. Ook onopvallend is een transparante schotel is de tuin, zie bijlage 2. Je moet er wel rekening mee houden dat het transparante in de loop der jaren iets minder wordt door weersaantasting maar dan is hij al helemaal ingegroeid en is je vrouw er al aan gewend.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen