peerke45 Geplaatst: 5 januari 2013 Geplaatst: 5 januari 2013 Hallo allen, Ik ben tot nu alleen nog "lezer" geweest van dit interessante forum maar ik wil jullie toch even mijn "kleine" probleem voorleggen. Ik heb al maanden lang zelf zin om een FTA ontvanger met schotel aan te schaffen om met name mooie Duitse zenders in HD kwaliteit te ontvangen. We hebben op dit moment Ziggo via de kabel, is prima en dat wil ik er toch bij houden. Ziggo biedt wel goede kwaliteit maar, met name naar mijn zin, te weinig Duitse zenders en geen HD kwaliteit. We hebben goede mogelijkheden voor een schotelplaatsing, op de achtergevel, zien we zelf niet en ook de buren niet. Dus ik zie het probleem niet....... maar vrouwlief wil het niet...... Misschien iemand met , eventueel ludieke oplossingen??? Ps. We zijn al bijna 47 jaar gelukkig getrouwd en dat wil ik wel zo houden Pps Tips van: koop juwelen,bontjas, cabrio en dergelijke gaan ook niet werken..... Groetjes, Peter
edje-ken Geplaatst: 5 januari 2013 Geplaatst: 5 januari 2013 kan je niet een keer bij iemand langs gaan die schotel ontvangst heeft. dan kan ze het eens bekijken. kijkt ze zelf ook graag naar de duitse zenders ? edje Vu+ Solo2Dreambox 800s
peerke45 Geplaatst: 5 januari 2013 Auteur Geplaatst: 5 januari 2013 Hoi Edje, Ja, wij kijken heel veel naar de Duitse zenders, dat is het probleem niet. Het echte probleem is echt dat ze geen schotel op de achtergevel wil.. En ik weet niet of kijken bij iemand die al een schotelinstallatie heeft dit probleem weg zal nemen.... Misschien toch een goed idee. Peter
Psychosammie Geplaatst: 5 januari 2013 Geplaatst: 5 januari 2013 Nieuw jaar, nieuwe FTA ontvanger, nieuwe vrouw. Wat is het probleem? Als ze hem niet aan de gevel wil hang of zet hem dan ergens anders. Neem een kleine schotel, spuit er camouflage kleuren op en zet hem tussen de tuinplanten. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
leo1949 Geplaatst: 5 januari 2013 Geplaatst: 5 januari 2013 Mischien kan je het zoeken in alternatieve modelletjes zoals de vlakschotel links op de foto. Je hebt ze ook in de vorm van een buitenlamp Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Sprietje Geplaatst: 5 januari 2013 Geplaatst: 5 januari 2013 Je kunt ook een transparante schotel nemen.
edje-ken Geplaatst: 5 januari 2013 Geplaatst: 5 januari 2013 ik zou bijna zeggen kom eens langs in Hilversum. maar een T90 schotel met een partij kabels naar binnen in de schuur zal de vrouw niet overtuigen om er een te nemen. dus dat zal ik niet voorstellen. edje Vu+ Solo2Dreambox 800s
sat87 Geplaatst: 5 januari 2013 Geplaatst: 5 januari 2013 Je schrijft over een achtergevel, heb je daar misschien ook een tuin? of ergens een plat dak (garage). Een schotel hoeft niet perse aan een gevel. Persoonlijk vind ik in een tuin handig je kunt de schotel camoufleren met planten er omheen (ja, niet aan de voorkant natuurlijk je moet wel zicht op de satelliet houden). En je kunt er altijd gemakkelijk bij zonder ladder. Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west
gerrit B Geplaatst: 5 januari 2013 Geplaatst: 5 januari 2013 Er was toch ook een schotel variant voor flatbewoners die geen schotel aan het balcon mochten hangen maar deze op een of andere manier plat neer konden leggen? Ik weet alleen niet meer hoe dat precies ging. Anders als hij niet aan de gevel mag dan ga je toch nog wat hoger op het schuine dak, even een steun bestellen voor onder de dakpannen en je ziet hem ook niet vanaf de grond. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
wanderer Geplaatst: 5 januari 2013 Geplaatst: 5 januari 2013 een heleboel "oplossingen" , maar wat zijn eigenlijk haar argumenten tegen de schotel...zodra we dat weten kunnen we tegenargumenten aandragen.. Samsung 40D6510WS
sattv4iedereen Geplaatst: 5 januari 2013 Geplaatst: 5 januari 2013 dat is juist,wat is haar argument(en) tegen een schotel,als je hem zelf niet ziet en de buren ook niet. ik ken iets,maar het kan dan ook het omgekeerde resultaat geven,maar ik zou een paar mooie duitse programma's laten opnemen die ze graag ziet,en haar dan tonen.je hebt dan wel 2 of meer mogelijkheden. 1.ze zegt,die persoon kan het altijd opnemen 2.het is goed,je mag hem plaatsen of 3.?? succes. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
peerke45 Geplaatst: 5 januari 2013 Auteur Geplaatst: 5 januari 2013 Geweldig, wat een mooi forum met vindingrijke mensen. Een tip gaat het zeker niet worden, een andere vrouw.... hoewel ze ooit heeft gezegd:"schotel aan de muur, ik weg..." Verder heb ik door dit forum ook al een aantal van de gegeven tips overwogen. Probleem is dat ze zo'n "ding" gewoon niet wil zien dus dan wordt het al moeilijk. Het gekke is dat ik wel al jaren een luchtvaart antenne op het dak heb staan en aan de gevel een antenne voor ADS-B signalen van vliegtuigen om via de Airnav en de pc de positie van vliegtuigen kan volgen. En daar heeft de vrouw geen enkel probleem mee... En ze kijkt net zo graag als ik naar de mooie Duitse zenders en de BBC. Maar de raderen draaien en ik blijf lobbyen en sta nog steeds open voor tips van u allen. Dank voor de vele vaak zinvolle en leuke reacties. Groet. Peter
Sprietje Geplaatst: 5 januari 2013 Geplaatst: 5 januari 2013 Dan koop je een mooie buitenverlichting met een ingebouwde schotel.
peerke45 Geplaatst: 5 januari 2013 Auteur Geplaatst: 5 januari 2013 Dan koop je een mooie buitenverlichting met een ingebouwde schotel. Hoi Sprietje, ook een mooi idee maar als het er dan toch van moet komen ga ik voor een schotel van minimaal 60 cm. Maar wat jij meestuurde is wel een nette oplossing. Peter
blackeyes Geplaatst: 6 januari 2013 Geplaatst: 6 januari 2013 (aangepast) het is wel te lezen hier wie bij jullie de broek aan heeft p.s... ook eens leuk . tis weer eens wat anders als een echt sat probleem 6 januari 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen