Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zo’n schotel wordt ook zeker niet geassocieerd met buitenlanders.

helaas wel hoor, die kijken allemaal al jazeera en o wee als er eens wat fusion muziek uit een openstaand raam naar buiten komt

heb je gelijk weer een buurt commitee aan je voordeur met mooi gestreken hemden en kort haar.

:P;)

Traces Of You

Anoushka Shankar, Norah Jones

Geplaatst:

Môgge allemaal,ik zag al weer nieuwe reacties staan.

@Sprietje, ja dat vind ik ook het voordeel van de Multitenne, klein en compact en aardig wat mogelijkheden.

En dat wegvallen tijdens slechte weersomstandigheden had ik ook al ergens gelezen.Ik moet mij daar nog in gaan verdiepen want ik heb nog niet helemaal helder welke sats ik wil gaan ontvangen( en welke FTA zenders op de diverse sats zitten..)

En idd houd ik Ziggo erbij, de rest wordt FTA.

Maar ik begrijp dat je zelf niet helemaal ontevreden bent met jouw Multisat??

Ik zie het eigenlijk op dit moment als beste alternatief...

@Tonskidutch, heb ik géén problemen mee hoor, ik woon hier al 27 jaar, ze weten wie ik ben en mijn audio blijft binnen de muren....

Groet,

Peter

Geplaatst:

Nou ze wil dat ding niet in het zicht hebben.

Heb je in je tuin redelijk zicht op het zuiden?

Zo ja plaats je schotel in de tuin.

En zet er aan de achterzijde van de schotel een buxus/conifeer(of welk ander stuk groen dan ook) bol op stam voor.

2 voordelen

1 je ziet de schotel niet. Je kunt de schotel zelfs enigszins in de buxus laten groeien/ duwen

Zolang het vlak van de schotel en zicht naar zuiden maar vrij blijft. En met b.v een groene kleur schotel valt ie dan echt niet meer op.

2 Je kunt de schotel gebruiken om de buxus mooi rond te knippen.

Hallo Alventali, ook bedankt voor je inbreng maar helaas is mijn achtertuin daar te klein voor.

Anders zou het een prima oplossing kunnen zijn en stond het spul er allemaal al.

Daar waar de eventuele schotel zou moeten staan is het terras en waar de echte tuin begint staat er een schutting én de schuur in de weg.

Dus dat gaat het ook niet worden.

De enige mogelijkheid is op de muur ( boven het terras ) die zit keurig op het zuid-westen.

En vrijwel voor iedereen uit het zicht....zucht...

Maar ik ben met egaa in overleg...

Groet.

Peter

Geplaatst:

Verhuizen?

Toen mijn vrouw en ik ons huidige huis gingen bezichtigen, was mijn belangrijkste eis, een plaats voor minimaal een 1.5 meter schotel.

Twee huizen werden door mij afgekeurd op grond van de slechte ligging van de tuin en de aanwezige bomen.

En nu staan we op het punt weer te verhuizen naar mijn ouderlijke woning met een tuin, reeds voorzien van mijn grotere schotels.

Eis van mijn vrouw: de 2.8m schotel moest donker groen worden geschilderd. Daar kon ik nog mee leven en die schotel is nu groen.

Tja, het huwelijk is geven en nemen. :grin::cry:

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Geplaatst:

Verhuizen?

Toen mijn vrouw en ik ons huidige huis gingen bezichtigen, was mijn belangrijkste eis, een plaats voor minimaal een 1.5 meter schotel.

Twee huizen werden door mij afgekeurd op grond van de slechte ligging van de tuin en de aanwezige bomen.

En nu staan we op het punt weer te verhuizen naar mijn ouderlijke woning met een tuin, reeds voorzien van mijn grotere schotels.

Eis van mijn vrouw: de 2.8m schotel moest donker groen worden geschilderd. Daar kon ik nog mee leven en die schotel is nu groen.

Tja, het huwelijk is geven en nemen. :grin::cry:

Ja Sat 87, idd geven en nemen, zijn we druk mee en het lukt al jááááren...

Maar soms moet je wat meer moeite doen om de ander te overtuigen.

En nee, verhuizen om deze reden is voor ons geen optie, we wonen hier met plezier en in principe is mijn ( kleine ) probleem oplosbaar.

Ja, als ik het zo lees hebben jullie het goed voor elkaar, een schotel van 2,80 m gewoon in de tuin...ideaal maar niet voor iedereen weggelegd.

Als ik zoiets in de tuin plaats moet verder al het "verkeer" via de voordeur plaatsvinden.

Succes verder met de hobby.

Peter

Geplaatst: (aangepast)

wat denk je zijn de beste opties?

en de beste argumenten?

de sterkste argumenten liggen in heel veel kunnen kijken wat op kabel of teledings ip niet kan (OOK VOOR DEN VROUW is er meer te zien)

:P

o ja ik moet natuurlijk nog even de natuur van de vrouw uitleggen, :grin:

die komt graag buiten met mooie nieuwe kleren (uh wil graag uitgaan ipv achter de buis zitten)

daartoe moet je natuurlijk wel op de hoogte zijn wat com il fout is, dus fashion tv is belangrijk

zo ook alle andere lifestyle programma's

aangepast door Tonskidutch

Traces Of You

Anoushka Shankar, Norah Jones

Geplaatst: (aangepast)

"Nou nou Emikli, ik wil wel graag zo'n schotel maar mijn vrouw is mij toch wel héél wat meer waard", het was natuurlijk wel als grap bedoeld.

Qua ruimte zit ik toch best krap hoor;post-59723-0-49466100-1357562517_thumb.jpgpost-59723-0-04213200-1357562620_thumb.jpg

Ik denk dat het dak zo´n 12 m2 is en dat wordt grotendeels gevuld door de zonnecollector met vaten voor heet water.

Gelukkig konden de schotels verdeeld worden over de 4 hoeken van het dak.

De verdiepingen onder dit dak zijn gelukkig groter, is niet op de foto´s te zien.

Totaal is het huis ongeveer 125 m2 groot.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Als het over "mijn" dakpannen gaat, die zijn weg.

Die waren over van de daken die wij boven onze terrassen hebben laten maken.

Misschien komen ze in de zomer terug, leg ze over de bekabeling tegen de felle zon.

De zon heeft een keer de kabels "vermolmd", en dat wil ik niet meer.

Ja,, het is goedkope kabel, want beter dan dit, (zoals Belden), is hier niet te krijgen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Leuke draad dit....

Zoals TS schreef ook bijna 47 jaar getrouwd en had 15 jaar geleden hetzelfde probleem.

Nu inmiddels 4 schotels staan voor de hobby.

Afspraken gemaakt jij jouw hobby's ik de mijne, het is geven en nemen binnen het toelaatbare natuurlijk.

Ik ben hier blij mee en ze kan nog goed koken ook. (Een van haar hobby's)

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen