Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn laatste flash open pli 3.0 was van november dacht ik.(overgang van 2.1 naar 3.0)

Vandaag laatste flash genomen maar daarvoor wel de autobackup gemaakt.

Ik had dacht ik een skin had van LT of Elgato . Ben hier niet zeker want die Skin staat er al jaren.

Na de flash,die probleemloos verliep, heb ik een nieuwe skin (helemaal zwarte ondergrond met rechts witte text en linksboven een beeld.

In ccam staan nog enkel 209 en 221 waar ik 230 gebruikte.

Ook is de Rytec epg niet meer in de apps.

En zo zijn er nog ekele wijzigingen.

Is dat bij iedereen zo of heb ik iets fout gedaan?

Hoe krijg ik Rytec terug en CCam230?

Weet iemand de naam van deze skin?

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Geplaatst:

Dat is normaal bij het flashen van een nieuwe image en gebruik van een backupfile van de oude image.

Alle instellingen van de oude image staan in de file /etc/enigma2/settings, ook de instellingen van je plugins en schotelinstelling die je gebruikte.

Maar je moet na een nieuwe flash wel zelf de plugins, CCcam en Rytec zelf opnieuw installeren.

Standaard gebruikt OpenPLi 3.0 de skin PLI-HD, je moet dus nog je eigen skin installeren.

Alle nodige plugins kan je downloaden via feed van OpenPLi en is te vinden in het menu, applicaties en dan de groene toets.

Welke skin je gebruikte in je oude image weet ik niet, kijk eens naar de file /etc/enigma2/settings waarschijnlijk staat de oude naam van je skin die je gebruikte nog in die file.

Zoiets als deze regel: config.skin.primary_skin=Elgato-HD/skin.xml

Grts.

Geplaatst: (aangepast)
In ccam staan nog enkel 209 en 221 waar ik 230 gebruikte.

Dan is CCcam 2.30 al geinstalleerd door de autoinstall van de autobackup..

Ook is de Rytec epg niet meer in de apps.

Die staat er gewoon nog in alleen het die sinds de eerste dag al XMLTV import. en zal ook wel door de autoinstall er opstaan..

Skin lijkt eerder op de Magic-Ehd of HD en mag vanwege copyright niet meer in de downloads

staan..

aangepast door DeBeek
Geplaatst:

Bij vorige flashes heb ik dat niet ondervonden maar geen probleem.

Ik vind evenwel in de feeds geen cccam 230 en ook geen Rytec Epg . Wel een MerlinEPG center.

Of zoek ik niet goed?

Is er een alternatief voor Rytec?

De skin is inderdaad PLI-HD. Ik zal eens kijken in de andere skins om mijn oude terug te vinden alhoewel deze mij ook bevalt als je er een beetje gewoon aan word.

grts

Geplaatst:

DeBeek je was mij even voor terwijl ik mijn opmerkingen schreef.

XMLTV import heb ik ook niet in feeds zien staan.

Kan ik ergens zien of ik cccam230 gebruik?

grts

Geplaatst:

Als je bij Applicaties / groene toets (downloaden) softcams geen cccam 2.30 ziet staan dan is deze al geinstalleerd..

Het zelfde voor XMLTV als deze niet meer in extensions staat is deze ook al geinstalleerd..

Geplaatst:

ik had er zeker overgekeken.

ik heb nu 230 en xmltv uit de feeds gehaald.

dat is prima gelukt maar ik zou nu XMLTV onder de blauwe knop verwachten en daar staat hij niet.Waar dan wel als ik manueel wil updaten.

Ook onder menu applicaties staat hij niet.

grts

Geplaatst:

Ook na reboot staan ze niet onder blauw of in de apps.

Toch vreemd.

grts

Geplaatst:

Heb de xmltv app nogmaals uit de feeds gehaald en dit keer staat het zowel in de applicaties als onder de blauwe knop zonder rebooten.

Wat hiervoor fout liep? Geen idee.

grts

Geplaatst:

Dan is CCcam 2.30 al geinstalleerd door de autoinstall van de autobackup..

Die staat er gewoon nog in alleen het die sinds de eerste dag al XMLTV import. en zal ook wel door de autoinstall er opstaan..

Skin lijkt eerder op de Magic-Ehd of HD en mag vanwege copyright niet meer in de downloads

staan..

@DeBeek

Ik wil niet lastig zijn hoor maar de antwoorden die je geeft zijn niet juist

Als je een nieuwe flash installeert op je box en je maak gebruik van de autobackup file, zit er geen CCcam in je image, ook geen Rytec en ook geen Magic-Ehd of HD skin.

Standaard zit er de PLi-HD skin in.

CCcam, Rytec en andere plugins moet je zelf installeren!

Als je een nieuwe flash installeert op je box zonder autobackup bestand, dan kan je via de wizard automatisch CCcam 2.30 installeren, als je daarna in het configuratie menu kijkt zie je alleen maar "CCcam" staan, maar dat is CCcam 2.30

Wat wel in de autobackup file zit is in het kort het volgende:

CCcam.cfg de config file voor CCcam gaat naar de directory: /etc

automounts.xml, epgimport.conf, settings, timer.xml en de complete kanalenlijst, deze gaan naar /etc/enigma2

In de file automounts.xml staan de regels voor mounts, als je die gebruikt hebt om iets te mounten.

In de file epgimport.conf staan de instellingen van Rytec, welke xmltv files dat je handmatig of automatisch wil downloaden.

In de file settings staan alle instellingen zoals je schotelinstellingen enz. enz. enz. en ook de naam van de skin als je een andere skin gebruikte dan de standaard skin.

Een file: smb.conf die gaat naar /etc/samba

Ook de netwerkinstellingen van de oude image worden overgenomen in /network/interfaces bestand.

De laatste is een passwd bestand (standaard dreambox)(of met een ander zelfaangemaakt wachtwoord)

De bovenstaande genoemde files zijn configuratie files met instellingen van de vorige image, meer niet.

Wat staat er in de feed en welke bestanden moet je installeren voor CCcam en Rytec.

CCcam 2.30 of een andere, voor Rytec de file: xmltvimport (1.0+git38)

(het bestand xmltvimport (20120529-r0) hoef je niet te downloaden, die zit al in de bovenstaande xmltvimport (1.0+git38) bestand.

PS je kan die autobackup file (PLi-AutoBackup0009341ccc22.tar.gz) ook zelf uitpakken en bekijken met b.v. winzip

Let op: de bovenstaande autobackupfile kan een iets andere naam hebben, andere cijfers.

Grts.

Geplaatst: (aangepast)

@mobieltje,

even nog eens goed lezen

Als je de autobackup plugin gebruikt en je kiest bij de optie "maak autoinstal bestand aan " op AAN,

Dan wordt iedere keer als er een backup gemaakt wordt ook een autoinstall bestand aangemaakt,

daarin staan alle plugins die je vanuit de PLi feed geinstalleerd hebt in,

deze worden dan tijdens het opnieuw flashen ook terug gezet..

zodat je direct een werkende image hebt en niets zelf hoeft te installeren..

aangepast door DeBeek
Geplaatst:

Ik denk da de lt light skin niet in de feeds zit omdat daar closed source modules in zaten die niet meer draaien onder python 2.7 dat in openpli 3.0 gevbruikt wordt....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

He mobieltje

Nagenoeg alles van jouw bericht is/was juist.

Voorheen heb ik met een autobackup na het flashen ,niets maar dan absoluut niets moeten doen.

Alle settings ,CCcams, apps,geplande opnames, rytec epg dus xmltv enz werden telkens uit de backup gehaald en de skin was en bleef "LT"

Nu voor het eerst na jaren was de skin verandert in PLI-HD en waren cccam deels weg,met name de 230,de 209 en 221 waren nog te kiezen.

De xmltv was ook niet uit de backup genomen en sommige apps waren toegevoegd die ik vroeger verwijdert had zoals CD player en andere .

Al het overige was foutloos uit de backup gehaald.

Intussen is alles opgelost maar ik was enkel verrast dat dit kon gebeuren.Met voorkennis had er zelfs geen topic moeten komen.

Dus een waarschuwing voor anderen ,het kan zomaar gebeuren bij het flashen maar eenvoudig te herstellen.

grts

Geplaatst:

@mobieltje,

even nog eens goed lezen

Als je de autobackup plugin gebruikt en je kiest bij de optie "maak autoinstal bestand aan " op AAN,

Dan wordt iedere keer als er een backup gemaakt wordt ook een autoinstall bestand aangemaakt,

daarin staan alle plugins die je vanuit de PLi feed geinstalleerd hebt in,

deze worden dan tijdens het opnieuw flashen ook terug gezet..

zodat je direct een werkende image hebt en niets zelf hoeft te installeren..

Waarom heb ik mijn antwoord zo omschreven.

Omdat ik er, gezien de vraagstelling van @pirrewit, vanuit ging dat de optie: Maak Autoinstall bestand aan op UIT had staan, dan worden geen CCcam en of plugins automatisch geïnstalleerd uit de feed.

In dat geval wordt er een bestand aangemaakt met de naam: PLi-AutoBackup0009341ccc22.tar.gz

Als die optie op AAN staat wordt er een extra (tekst) bestand aangemaakt met de namen van de plugins en nog enkele andere bestandsnamen die je in de vorige image gebruikte.

Als je een nieuwe flash gaat installeren en je hebt iid de bovenstaande twee files, dat worden ook tijden het installeren de plugins automatisch uit de feed gedownload en geïnstalleerd.

Als je een nieuwe flash gaat installeren op je box zonder deze backup bestanden kom je uit in de installatie wizard en staat volgens mij de instelling: Maak Autoinstall bestand op UIT. (standaard)

Grts.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...