Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet iemand of er een test is die de zapsnelheid van alle receivers vergelijkt?

Zit er een (technisch) minimum aan de zapsnelheid of is het de processor die de zapsnelheid bepaalt (of zijn er nog andere factoren) ?

Geplaatst:

er zijn teveel factoren om op te noemen.

de grootste factor is vaak de ontvanger. oudere types ontvangers zijn vaak trager dan nieuwere types, en natuurlijk des te rapper de gebruikte processor des te sneller de ontvanger.

Dit is natuurlijk een vuistregel, want processorsnelheid zegt niet alles. een embedded decoder is doorgaans ook sneller dan een CI. dit omdat de communicatie tussen de CI en de DVB decoder niet via allerhande externe zaken hoeft te lopen.

Ook de naukeurigheid van je lnb is een factor. zit je lnb ver naast de frequentie dan zal de tuner er langer over doen voordat er gelockt worden kan, en dus duurt het gewoon langer voordat je beeld hebt.

De belangrijkste factor blijft echter de snelheid van je ontvanger.

als je een ontvanger van de laatste generatie aanschaft zullen de zaptijden ongeveer gelijk liggen. of je nu een seconde, of 0.85 seconde zaptijd hebt, ik merk het niet echt.

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen