hansheem Geplaatst: 8 januari 2013 Geplaatst: 8 januari 2013 Hallo, Ik heb even gekeken op het forum en de zoekfunctie gebruikt, maar ik kom er als leek niet helemaal uit. bij voorbaat sorry als dit een domme of dubbele vraag is, maar ik hoop toch een antwoord te mogen vinden dankzij jullie. Ik woon in belgie net over de grens, zon 10 kilometer en ik zou graag nederlandse en belgische zenders kijken. (het liefst ook de engelse zenders zoals bbc en skysports) maar primair toch de standaard NL zenders en BE zenders zoals je die bij de bekende bedrijven kunt ontvangen. Kan iemand mij (in een beetje lekentaal) uitleggen hoe en of dit mogelijk is? Nogmaals sorry voor de wellicht domme vraag. als het echt niet kan mag er een slotje op. Mvg Hans
muppet Geplaatst: 8 januari 2013 Geplaatst: 8 januari 2013 Nederlandse en Belgiese zenders die kun je ontvangen via de astra 1 en astra 3 de engelse zenders astra 2 Astra 1 zit op 19,2 astra 3 op 23 en astra 2 op 28 Nu is het net even hoe je het wil aansluiten want je moet namelijk 3 lnb,s aansluiten, doormiddel van een wavefrontier deze heeft een rail voor 6 of 12 koppen of een rail die je voor op een schotel zet. Met de wavefrontier heb je het beste ontvangst met een losse rail heb je de goedkoopste oplossing. Werk je met 3 of meer lnb,s dan zou ik minimaal een 80 cm schotel aanraden. vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Ventura Geplaatst: 8 januari 2013 Geplaatst: 8 januari 2013 In principe voldoet de astra 1,2 en 3 voor u. Ik weet niet waar u precies woont in België. Met een triax 88cm icm de multifeed houder, 3 lnbs en diseqc komt aardig op weg. Ik zal geen wavefield/frontier nemen. Zeker niet de T55 versie ivm slechte signaal kwaliteit ontvangst. En zijn grotere broertje de T90 is groot en duur vergelijken met een triax 88cm schotel. Zeker als het alleen voor het ontvangst is voor de astra 1,2 en 3. De volgende vraag is, het bemachtigen van de tv kaartjes om deze zender te kunnen ontvangen ivm uitzendrechten. Een tv-vlaanderen (Belgische zenders) kaartje is geen probleem voor u, immers u bent woonachtig in België. Een kaartje van canal digitaal (Nederlandse zenders) wordt al een stuk lastiger. Want u woont niet in Nederland en hebt ook geen Nederlandse woon adres en of bankrekening (is een pre) waar het kaartje kan worden geregistreerd. Terwijl canal digitaal wel mee adverteert dat het mogelijk is. Zie ook hun voorwaarden op de website. Hetzelfde geldt ook om Engelse zenders te kunnen ontvangen. Er zijn bedrijven die als tussen persoon functioneren om toch zo Sky UK originele kaartje te kunnen bemachtigen. Schrik niet van hun bemiddelingstarieven. Weet u al welke ontvanger u wilt aanschaffen? Deze ontvanger zal minimaal voorzien van 3 slot kaartjes. Een standaard M7, Philips ontvanger voldoet er niet aan. Mits u uiteraard deze kaartjes kan bemachtigen.
hansheem Geplaatst: 8 januari 2013 Auteur Geplaatst: 8 januari 2013 Een belgisch kaartje hebben we al, van TV vlaanderen, dit is geen probleem. Deze staat ook al werkend in de slaapkamer. In de woonkamer hebben wij altijd canaal digitaal gehad, de coax ligt er nog net als de schotel. het is puur een kwestie van een kaartje. En krijgen van een kaartje voor canaal digitaal is ook geen probleem. Maar wat mijn ABC brein dan denkt, kan ik niet de TV vlaanderen niet doortrekken naar mijn woonkamer (tweede signaal) en dan die canal digitaal weer aansluiten? dus dan heb ik gewoon 2 schotels? (die er al hangen)
Ventura Geplaatst: 8 januari 2013 Geplaatst: 8 januari 2013 U wilt zowel in de slaapkamer als in de woonkamer tv vlaaderen en canal digitaal ontvangen. Ik weet niet wat voor schotel format en lnb type u nu hebt. In principe kant het. 1 schotel uitrichten op astra 1 en de 2de schotel uitrichten op astra 3. De lnbs dienen worden vervangen voor een twin lnb met daar bij 2 diseqc. Zodat 1 kabel naar de slaapkamer gaat en andere naar de woonkamer. Wilt u perse de engels zenders ontvangen. Dan zal ik toch voor 1 schotel gaan met een multifeed houder. Anders hebt u 3 schotels hangen en dat is niet zo fraai gezicht.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen