Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Misschien moet je toch aan een "normaal" armatuur met een losse schemersensor. Ik weet dat Steinel prima sensors maakt. Die kunnen 1000 Watt schakelen. Ik ga er vanuit dat dat met een relais gebeurt. Kan je gelijk meerdere lampen schakelen.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Even voor de goede orde;

Je geeft aan dat de verkoper je verteld heeft dat deze lamp niet geschikt is voor spaar- en LED lampen, en je draait ze er toch in?

Ik heb eergisteren het defecte armatuur omgewisseld voor een nieuw exemplaar. In de winkel vertelde ze me dat het armatuur niet was geschikt voorspaar- of ledlampen en ik heb er ook niks van terug kunnen vinden in de handleiding.

Als dit een Massive (Marine buiten wandlantaarn 71162/01/30) lamp is, wat ik vermoedt dan staat er in de gebruiksaanwijzing dat deze niet geschikt is voor spaarlampen.

Dat die "oude"' lampen van jou het wel doen, tja mischien waren ze toen anders..

Ron.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

@Psychosammie,

ik heb eens gekeken naar een Steinel schakelaar. Ik zou dan bijvoorbeeld de Nightmatic 2000 kunnen nemen. Dan kan ik meteen de led spots erop aansluiten.

Bedankt voor de info.

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Geplaatst:

Bij mij hangt aan de buitengevel zo'n Steinel. Ik weet alleen niet of het de 2000 of de 3000 is. Dat ding stuurt 5 buitenlampen aan. Oorspronkelijk 60 wat gloeilampen. Nu spaarlampen.

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Geplaatst:

Ik kan alleen nergens terug vinden of de 2000 ook met led lampen werkt

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

Geplaatst:

Nou, volgens mij schakelt dat ding gewoon met relais. Dus is het een gewone aan/uit schakelaar.

Anders ga je even op zoek naar andere merken. Bijvoorbeeld Merten. Dan kan je de specificaties opzoeken. Merten heeft het gewoon over 1 maakcontact.

Ik zie nu bij Google afbeeldingen dat ik geen Steinel maar een Merten heb. Maakt voor het verhaal niet uit.

• Like 1

Geplaatst:

Hallo,

ik heb nu de Steinel Nightmatic 2000 gekocht.

Nu heb ik een vraag over het aansluiten.

De schemerschakelaar heeft 4 aansluitklemmen, 2 x N, 1 x L en 1 x L'.

Als ik tussen de N-klemmen meet heb ik, ongeacht de lichtsterkte, altijd een verbinding.

Als ik tussen L en L' meet met afgedekte lichtsensor vind ik geen verbinding, ongeacht de ingestelde gevoeligheid.

Ook na enkele minuten in het donker meet ik geen verbinding.

Zou het kunnen dat er altijd 220 V tussen tussen N en L moet staan, voordat de schemerschakelaar werkt?

Als dit niet zo is, zou ik alleen de fasedraad hoeven aan te sluiten.De nul wordt immers toch niet geschakeld.

mvg,

The Iron Maiden

Geplaatst:

Ik ben er inmiddels zelf achter gekomen dat de schemerschakelaar 220 V nodig heeft om te kunnen werken.

mvg,

The Iron Maiden

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...