Ga naar inhoud


Technicorder isio s van technistar als nieuwe ontvanger. Goede keuze?


fransman

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

 

Ter vervanging van mijn Maxdigital zoek ik een nieuwe hd-twin ontvanger met harde schijf.

Daar ik van computers echt niet veel ken,wil ik een toestel waar men niet altijd zaken moet gaan downloaden.

Ik had graag geweten of er iemand al ervaring heeft met de technicorder isio s van technistar.

Ziet er een degelijk toestel uit met veel mogelijkheden,maar ik vind er nergens iets van terug of is dit misschien een

slecht teken ?

aangepast door Puch
Onduidelijk onderwerp
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is een slecht teken, Technistar is geen gerenomeerd merk. Bij ontvangst van gecodeerde televisiezenders is actieve ondersteuning van een fabrikant absoluut noodzakelijk, omdat coderingen continue veranderd moeten worden om te zorgen dat het systeem veilig blijft. De koop van een ontvanger van een niet-gerenomeerd merk als Technistar is daarom af te raden.

 

Gerenomeerde merken zijn onder meer Topfield, Humax, Homecast, Rebox.

 

Op forum zweren velen bij Linuxontvangers vanwege de hoge kwaliteit van de software en omdat ze een vlekkeloze reputatie hebben wat betreft compatibiliteit met de chipkaarten van Canal Digitaal. Gerenomeerde merken van Linuxontvangers zijn onder meer Dream, Vu+, Xtrend. Inderdaad moet bij deze ontvangers een image downloaden voordat ze bruikbaar zijn. (Hoewel veel dealers het ook voor je kunnen doen). Vanwege bovengenoemde reden kan echter geen enkele fabrikant je garanderen dat je nooit iets hoeft te downloaden: Een ontvanger kan altijd een softwareupdate nodig hebben om te blijven werken.

 

Als dat een probleem, dan ben behoor jij wellicht tot de groep mensen die baat heeft bij de ontvangers van Canal Digitaal zelf: Die downloaden hun software automatisch per satelliet, zodat je je nooit zorgen hoeft te maken als er iets veranderd is. Het zijn geen bijster goede ontvangers, je zult er op dit forum weinig positiefs over horen, maar je hoeft nooit iets te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rebox hoort ook niet echt in het rijtje thuis, op diverse forums wordt er af en toe flink over geklaagd.

 

En dit schrijft Zuppelan en ben het daar helemaal mee eens:

"Op forum zweren velen bij Linuxontvangers vanwege de hoge kwaliteit van de software en omdat ze een vlekkeloze reputatie hebben wat betreft compatibiliteit met de chipkaarten van Canal Digitaal. Gerenomeerde merken van Linuxontvangers zijn onder meer Dream en Vu+".

Van Dreambox weet ik het niet, maar Vu+ wordt normaal gesproken geleverd met software af fabriek.

Daar is het wat "moeilijk" om er CCcam op te zetten en daarom kiezen veel mensen voor VTi, Pli of andere software.

Deze wordt regelmatg bijgewerkt en je hebt géén last van de nukken van Can. Digitaal.

Ook zit er in de alternatieve software veel meer mogelijkheden.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Technisat is juist een Duits topmerk met een zeer goede reputatie. Wordt aldaar zeer veel verkocht en is uiterst betrouwbaar. Drie jaar garantie op hun spullen. Topfield is juist een merk met vaak mankementen. Voeding, moederbord defectten. Koop wel de de Internationale/Benelux versie van de ISIO. Deze werkt goed met een Canal Digitaal module. Werkt ook goed met Hbttv voor oa, uitzending gemist. Technisat is gewoon kwaliteit!!! Voor de niet-linux huishoudens ihet zeker een aanrader

Link naar reactie
Delen op andere sites

Technisat is juist een Duits topmerk met een zeer goede reputatie.

 

dat denk ik ook erik2222

vooral daar ze een inhaalslag te verrichten hadden ten aanzien van die linux receivers

lijkt dit een erg complete receiver te zijn geworden

 

wie niet waagt die niet wint, kopen testen en eventueel retour (14 dagen mogelijk)

dus gewoon doen.

ciao

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad is Technisat een zeer goed merk, wordt veel verkocht in Duitsland. Ze zijn er zelf erg trots op dat het "made in Germany" is en in Duitsland arbeidsplaatsen heeft doen ontstaan.

Kwa vormgeving en prestatie zijn ze gewoon erg goed. Mijn buurman heeft er een en ik hoor hem niet klagen. Bij hem zit er een HD+ kaart in en een Sky kaart.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak al sinds 1999 gebruik van de Technisat decoder voor het normale televisie kijken.

Perfekte decoder met een goed menu en updates die, indien ze er zijn, automatisch op de door gebruiker ingestelde tijd worden gedownload.

Ook een televisiegids is niet meer nodig. SFI zoals het heet, geeft van alle zenders in een duidelijk overzicht aan wat er loopt.

Tevens is Technisat één van de weinige decoders die ook bij minder signaal door regen geen blokvorming vertonen.

Isio heeft ook internetdiensten die niet allemaal buiten Duitsland te gebruiken zijn.

Ikzelf werk met de HD-S2 en dat al sinds jaren.

TECHNISAT DIGIDISH 45

ALPS TWIN LNB

TECHNISAT DIGIT ISIO S

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt allen voor jullie respons,ik heb ondertussen bij de verdeler in Belgie geweest en kreeg een eerlijk antwoord.

een zeer goede tuner maar een fiasco met TV Vlaanderen zeker om programma's op te nemen .Ik ga nog even mijn Max-Digital houden en wachten op

de nieuwe VU-DUO 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gedragingen van de decoder zullen hetzelfde zijn als met Canaal Digitaal hier in NL.

Echter is een handelaar ook maar een handelaar en kan niet alles weten.

Ik met mijn HD-S2 ben 100% tevreden en wil ook geen andere decoder in de woonkamer als juist een Technisat.

Zet ik er een andere neer, heb ik ruzie met de vrouw.

 

Succes met je beslissingen tot aanschaf van.

TECHNISAT DIGIDISH 45

ALPS TWIN LNB

TECHNISAT DIGIT ISIO S

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook al een aantal jaar een Technisat HD S2 Plus digicorder. Een top apparaat! Ik heb er een Zweedse conax card voor Canaldigital Sverige inzitten en ook een oude nederlandse kaart (via CI module) om maar NL 1.2 en 3 te kunnen kijken. Een supermooi beeld, goed geluid. Ik ben heel tevreden.

 

Maar, even 1 kleine opmerking n.a.v. wat markantje schreef over een kanalen editor.

Volgens mij bestaat er geen editor voor de HD S2 plus... op de website van Technisat niet, en ook niet volgens wat ik op een duits forum las. Daar heb ik het er ook al over gehad, en er zou geen editor bestaan....

Nou ben ik al vanaf 1986 met satellietontvangst bezig, en heb nog nooit een ontvanger gehad waarvan met de kanalenlijst op een computer kon aanpassen... dus zo erg is dat allemaal niet, maar in een aantal gevallen zou het wel sneller gaan om de volgorde aan te passen als er wijzigingen plaatsvinden.

 

Ik ben benieuwd of er toch een editor voor mijn technisat bestaat...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Hallo mensen,

 

weet toevallig iemand van jullie hoe je kan "inloggen" op een Technisat Digit Isio S?

Bij andere ontvangers deed ik inloggen met bijvoorbeeld leechftp, om dan ergens de CCcam te vervangen.

Bij deze box gaat dat niet. Weten jullie of dit mogelijk is... of hoe ik de CCcam kan vervangen?

 

Bij voorbaad dank!

M.v.g. Wesley

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...