Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een raadsel.

Wanneer ik een Fastscan van CanalDigitaal uitvoer op de Uno dan komt die NIET bij de Favorieten bovenaan te staan. Ontvanger vind zenders wel. Ze worden ook niet elders weggeschreven bij providers bijvoorbeeld of andere zenders. Doe ik een Fastscan van TVVlaanderen dan komt die wel in de Favorieten bovenaan. Ook andere Fastscan providers doen dat. Ik wil gewoon graag een up to date lijst van CanalDigitaal. Heb de ontvanger op Multytenne aangesloten. Helemaal raar is dat die het eerder wel gedaan heeft. Software is VTI.

Heb ook Hans settingslijst erin gehad en toen apart nog weer de fastscan maar niets helpt!

Wie kan mij dit raadsel helpen oplossen?

Geplaatst:

Ik heb een raadsel.

Wanneer ik een Fastscan van CanalDigitaal uitvoer op de Uno dan komt die NIET bij de Favorieten bovenaan te staan. Ontvanger vind zenders wel. Ze worden ook niet elders weggeschreven bij providers bijvoorbeeld of andere zenders. Doe ik een Fastscan van TVVlaanderen dan komt die wel in de Favorieten bovenaan. Ook andere Fastscan providers doen dat. Ik wil gewoon graag een up to date lijst van CanalDigitaal. Heb de ontvanger op Multytenne aangesloten. Helemaal raar is dat die het eerder wel gedaan heeft. Software is VTI.

Heb ook Hans settingslijst erin gehad en toen apart nog weer de fastscan maar niets helpt!

Wie kan mij dit raadsel helpen oplossen?

Ook als ik een lijst van bijvoorbeeld coksi, iglo of hans erin zet lukt me dat NIET meer. Zo raar dit euvel. Moet ik soms VTI 4.2.4 er nieuw op zetten? Of iets anders? Door al dat geknoei loopt me ontvanger vol?

Geplaatst:

je zenderlijsten (settings genaamd) erin plaatsen <> hebben niets van doen met het fastscan plugin

de zenderlijsten ( ik ga over op settings) / de settings die je erin zet hebben indien van courante datum helemaal geen fastscan zoek opdracht meer nodig... (waarom ook? )

de recente settings, van mij bijvoorbeeld, daar staan alle beschikbare TVV en CDS zenders in MET DE JUISTE zender eigenschappen...

heb je die settings erin gezet met dreambox edit dan is het "daarna nogmaals opnieuw zoeken met fastscan" contraproductief

pas als echt zender eigenschappen wijzigen is het bijwerken noodzakelijk

wat doet fastscan?

eigenlijk niets anders dan een zenderzoek opdracht zonder netwerk id <<< en dat laatste is waarom je geen juiste gegevens meer vindt.

fastscan is wat voor philips receiver gasten en niet geschikt voor een enigma(2) receiver

ofwel

manueel scannen per transponder OF satelliet positie met netwerk JA + wissen JA

ofwel settings van derden gebruiken die courant zijn.

Overigens je eigen bouqetten en favorieten samenstellen gaat natuurlijk ook HEEL makkelijk met dreamboxedit.

OOk het mergen van jou bouqetten en favorieten met nieuwe services.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ik vind een Fastscan Plugin juist wel prettig en vraag me af hoe het kan dat die het niet doet na een lijst erin zetten met dreambox edit. Misschien ligt het aan de editor? De maker van de zenderlijst? Geen idee. Wil er graag achter komen hoe dat kan. Daarnaast vind ik als er zo'n plugin is die het ook moet doen.

VTI 4.2.4 kan niet het probleem zijn? Of CCAM 2.2?

Geplaatst: (aangepast)

dat kun je eventueel analyseren

1a) door te flashen 2a) in te stellen zonder settings laden of zoeken 3a) vanaf je netwerk hebt de fastscan plugin te laden 4a) en dus daarmee een zender zoekloop te implementeren... A) die lijst "de settings" lees je uit naar PC

dan de volgende

1b) door te flashen 2b) in te stellen zonder settings laden of zoeken 3b) vanaf je netwerk hebt de settingslijst te laden... B ) die lijst "de settings" lees je uit naar PC

A ) en B )settings vergelijk je in dreambox edit...

maar we vergeten natuurlijk niet ook de satellite.xml met elkander te vergelijken.

allemaal veel werk en wellicht hobby om het te onderzoeken.

Maar ik raad niemand aan fastscan plugin te gebruiken die overigens enkel bedoeld is voor de CSD trasnponders ( > vandaar satellite.xml compare)

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Omdat er ccam 2.2 staat en ik denk dat je dan 2.21 bedoeld terwijl de huidige cccam versie 2.30 is. Als ie het daar niet mee doet ligt het misschien aan de plugin.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...