Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

hallo,

ik heb op zoek naar een schema om een knoppensysteem te maken wat ook bij een kwis wordt gebruikt.

Als een kandidaat drukt, gaat zijn/haar lampje branden op het bedieningspaneel, en dan kan de rest niet meer drukken.

Vervolgens kan de quizmaster de lampjes weer resetten voor de volgende vraag.

Het liefst een schema voor 6 deelnemers, of een schema wat eenvoudig is uit te breiden is.

Als noodoplossing zou ik de drukknoppen kunnen verbinden met een pin van een parallelle poort van een oude laptop / PC

Vervolgens een stukje software schrijven wat om beurten alle pinnen van de parallelle poort uitleest en aangeeft als er 5V gedetecteerd wordt.

mvg,

The Iron Maiden

aangepast door The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Geplaatst:

Bedankt,ik wist niet hoe die dingen genoemd werden.Helaas voor maar 4 spelers, maar ik kan hier wel wat mee.

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

Geplaatst:

Iron Maiden, ik heb een dergelijke schakeling gebouwd voor 4 personen. Ik zal eens zoeken achter het schema en hier plaatsen.

Ik dacht dat het kan omgevormd worden naar 6 deelnemers.

Geplaatst:

bedankt voor alle reakties. Hier zit vast wel wat bruikbaars bij

mvg,

The Iron Maiden

• 2 weken later...
Geplaatst:

er komt een extra vraag,want er is een execo :lol: :lol:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...