SouLGuY Geplaatst: 9 januari 2013 Delen Geplaatst: 9 januari 2013 Sinds enkele weken ondervind ik problemen met al de zenders op transponder 41 van de Astra 2 locatie. 10714 H. Het signaal staat op en af te gaan, geen lock op al die zenders op die transponder. Voor de rest op die locatie geen problemen met de andere transponders, max signaal. Het lijkt wel dat er een stoorzender in de buurt dit signaal wegduwt. Hoe begin ik daar aan ? VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DABLogitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Satdorus Geplaatst: 9 januari 2013 Delen Geplaatst: 9 januari 2013 Of je hebt een brakke lnb, vocht in je connectors, switch gaar..... Lnb weet je zo, effe 'n andere erin hangen en checken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Adriano Geplaatst: 9 januari 2013 Delen Geplaatst: 9 januari 2013 Als je alleen maar last op een transponder hebt, zou ik het zoeken in een stoorbron zoals een DECT-telefoon, WIFI, GSM enz.. Die te dicht bij je ontvanger of kabel aanwezig is. Toshiba 46RV555D Pioneer VS-922 + WharfedaleDM8000 S-C-T OpenATV 4.1Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hadrian Geplaatst: 11 januari 2013 Delen Geplaatst: 11 januari 2013 De transponder waar Film4 op zit is zwakker. Daar kwam ik achter toen ik de schotel een keer had bijgesteld. Als alles het verder wel goed doet, is de kans groot dat je schotel of de feedstang bewogen is. DECT kan het niet zijn, want die zit op een hogere frequentie. Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU) Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne OSCam Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SouLGuY Geplaatst: 12 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Hadrian, thx voor de tip, dat was ook mijn probleem, schotel stond niet perfect gericht. Wel merkwaardig dat dit enkel op die transponder te zien was. Misschien een naburige sat die voor storingen zorgt, geen idee hoe dit komt. VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DABLogitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snoopy Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Ik neus vrijwel dagelijks even op Film4. In de door jouw genoemde periode geen enkele keer probleem gehad, komt hier zelfs boven achter een splitter en een flinke lengte kabel nog met 14,6 dB binnen (BBC HD ter vergelijking met 11,9 dus hoezo zwak ?).. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Bij mijn komt op de kleine Multytenne Film4 door met een signaalkwaliteit van 74%, BBC One HD met 79%. Maar kan toch zeker niet zeggen dat Film4 op een zwakke transponder zit want op BBC 1 London heb ik 67%. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen