Ga naar inhoud


Lnb-kap. defect na 3 jaar


marleentje

Aanbevolen berichten

Een goeie kennis had al een tijdje slechte ontvangst, je zag niks aan de installatie tot je op de ladder kroop en bovenaan de lnb's kon kijken. Heeft er nog iemand ervaring met dergelijke situatie ?

Dit verwachtte ik totaal niet, nog nooit voor gehad. Uiteraard als het een lange tijd droog weer was werkte alles weer.

post-46684-0-42680700-1357906238_thumb.jpg

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die staan 3 jaar en een maand buiten en het merk is Golden Interstar. Ze staan wel op een teras waar in het heet van de zomer geen zuchtje wind aan kan..... maar dan nog. Het vervelende hieraan is dat je dat niet bemerkt van beneden, de problemen zijn begonnen eind vorig jaar. Heeft het met vrieskou of met warmte te maken, wie zal het zeggen ? Mijn broer heeft dezelfde,ik hou mn hart vast. Ze zien er nu nog ok uit....

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Golden Interstar lnb "plastic" deugt niet - Ooit enkele exemplaren gebruikt en na +/- 2 jaar idem

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inverto LNB's >> Made in China >> Designed in ??

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik denk dat heel veel lnb’s in China gemaakt worden maar wel volgens specificaties van gerenommeerde fabrikanten.

Ik begrijp ook niet dat je op lnb’s gaat bezuinigen. Voor een goed merk betaal je 5 euro per lnb meer. Bovendien als ik naar de eerste foto kijk, dan zie ik een afschuwelijke opstelling van lnb’s die veel te breed zijn. Door ze dan maar versprongen op te stellen (de één naar voren en de andere naar achteren) kunnen ze op de juiste afstand worden geplaatst. Dat de feedhorn dan niet meer in het brandpunt van de schotel staat spreekt voor zich. Ga dan meteen voor Alps-lnb’s of neem een schotel die een maatje groter is, dan kunnen wel fatsoenlijk lnb’s met een kop van 60mm geplaatst worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is hier nog zo´n vaag Chinees merk in het Midden Oosten: Fortec Star.

Als je eraan voorbij loopt hoor je die troep roesten.

Snap niet dat die rommel hier verkocht wordt.

Fortec star is eigenlijk een Canadese firma maar de fabrikage is in China...meer hoef ik niet te zeggen.

 

Voor mij trouwens een reden temeer om bij een prime focus schotel te blijven. Voor de LNC heb je dan geen kap nodig omdat ie naar beneden "kijkt". Komt nooit water in.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen,

 

Tja kwaliteit hoor ik hier roepen en made in China...maar de werkelijke reden heb ik nog niet gehoord en deze is namelijk dat de weekmaker die tijdens de fabricage word toegevoegd langzaam is verdwenen.

 

Dit zie je ook vaak bij meubels met in de volksmond "skayleer" genoemd.

Deze thermoplasten ( door warmte vervormbaar) verliezen hun elastiteit door de jaren heen door inwerking van bv zuren en vetten en direct zonlicht.

 

 

groetjes........................

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zeker hier in de Emiraten. Daar schijnt de zon praktisch altijd. Dus die plastik kapjes zijn in een mum van tijd naar de ballen.

Goed..regen is hier geen issue..maar voor W.Europa is dat een ander zaak.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel als vervanging tussen inverto en alp wat zouden jullie nemen ?

Ik weet niet vanwaar die golden-interstar lnb's komen. Wel heb ik, toen alles nog OK was, gezien dat de signaalsterkte goed was hoor. De schotel is een 78cm triax die aangesloten is op een dreambox, vroeger stond daar een Phillips van TVV.

Ikzelf heb inverto quad op mn 88cm triax maar soms lees ik her en der wat kritiek over inverto ??

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom hebben lnb’s van een goed merk daar dan geen last van? Daar zitten toch ook weekmakers in?

 

Hoi, ik heb het niet over de kwaliteit gehad maar over de oorzaak van het scheuren of breken van het materiaal, ook een kwaliteitsproduct zal op een gegeven moment de thermoplastische eigenschappen verliezen...mooi voorbeeld het groene kapje van een van mijn Fibo gregorians had het naar ik schat 20 jaar ook begeven...dus ook hard geworden en gescheurd....

 

groetjes.......................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...