bosfrans Geplaatst: 12 januari 2013 Geplaatst: 12 januari 2013 G.m medeforumleden, Ben in het bezit van een Philips HD DSR 8121 ontvanger. Ontvangst is prima, maar soms is even het beeld allemaal spikketjes, dus ik bedoel dat beeld even stil blijft staan. schotel is helemaal opnieuw uitgericht. Misschien heb ik niet het goede schotelblad. Wie kan mij daarbij helpen. vg Bosfrans. Bosfrans
TiVe Geplaatst: 12 januari 2013 Geplaatst: 12 januari 2013 (aangepast) Gisterenavond op VTM HD tijdens 'Sterren op de dansvloer' had ik ook regelmatig dat er een storing was ... stukken van het beeld even stil met blokjes/spikkels. Misschien was het een probleem bij de zender of bij TV Vlaanderenn? Ik schakelde dan over naar VTM op de Astra1 (geen HD) en daar was het beeld OK?! P.S.: ik heb geen Philips maar een XTrend ET-6500 ontvanger, en had 90% signaal... 12 januari 2013 aangepast door TiVe Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)
Eduard07 Geplaatst: 12 januari 2013 Geplaatst: 12 januari 2013 Coaxverbinding/f-connectoren gecheckt? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Tonskidutch Geplaatst: 12 januari 2013 Geplaatst: 12 januari 2013 (aangepast) kabels en connectors checken, dan ook eerst receiver uit doen (stroomloos maken) ciao 12 januari 2013 aangepast door Tonskidutch Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
mar 1 Geplaatst: 12 januari 2013 Geplaatst: 12 januari 2013 -heb dat hier ook regelmatig met VTM (opticum HDX402p) maak me daar al lang niet meer druk om. -zal ooit wel beteren zeker..
Duikertje Geplaatst: 12 januari 2013 Geplaatst: 12 januari 2013 Heb hier ook last van met mijn Rebox op bijna alle zenders van CD
jeevanhoof Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 hoi, ik heb er helemaal geen last van. ik zou het dus toch in je installatie zoeken. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Sprietje Geplaatst: 16 januari 2013 Geplaatst: 16 januari 2013 Beste bosfrans Zou je eens aan kunnen geven bij welke zenders je de problemen hebt. Welke schotel heb je? Gaat het om ontvangst in Nederland of in het buitenland?
bosfrans Geplaatst: 26 januari 2013 Auteur Geplaatst: 26 januari 2013 Beste forumbezoekers, Zou het niet kunnen dat het aan de een te kleine schotel (60cm) ligt. Heb problemen met alle HD kanalen dat ie sneeuwt op de tv dan! Ben toch van plan om een nieuwe schotel te kopen, welk merk en type zou ik dan moeten kopen om deze problemen te verhelpen!! Satellietontvanger is philips 8121 Wie herkent dit en heeft hier ervaring mee. Alvast bedankt en mvg, Frans Rosink Bosfrans
Sprietje Geplaatst: 27 januari 2013 Geplaatst: 27 januari 2013 Beste bosfrans In je eerste bericht heb je het over spikkeltjes, nu schrijf je dat het beeld sneeuwt. Vreemd, sneeuw kon je vroeger hebben met analoog signaal. Tegenwoordig ontvang je via de satelliet digitaal signaal en dat kan niet sneeuwen. Het kan bij slecht signaal blokjes geven of het beeld kan even stil blijven staan of valt helemaal weg. Slecht contact bij de F-connectors kan ook storing geven doordat de lnb’s dan niet goed gevoedt worden maar dat zou je dan ook op de SD-kanalen moeten hebben. Met een 60cm-schotel zou je de HD-kanalen van de Astra 3 toch goed moeten kunnen ontvangen maar dan moet de schotel wel goed uitgericht zijn. Ik neem aan dat je een CanalDigitaal duo-lnb hebt. Mogelijk zat er wat sneeuw of ijs op de schotel of lnb. Dat zal er vandaag wel afgaan. Met een schotel die een maatje groter is, bijv. een Triax 78, heb je wel wat meer regenreserve, dus minder uitval als het flink hard regent. Welke satellieten wil je ontvangen? Is Astra 1 en 3 voldoende of wil je ook de Engelse zenders op de Astra 2 en misschien ook de Hotbird? In dat geval moet je een multirail op je schotel monteren met losse lnb’s.
bosfrans Geplaatst: 3 maart 2013 Auteur Geplaatst: 3 maart 2013 Beste forumleden, Wat blijkt, nu schijnt dat het probleem bij Canal Digitaal ligt. Had al een keer een mail naar CD gestuurt maar daar zou het liggen aan het type schotel sinds deze week is het een heel stuk beter. Bosfrans
Tonskidutch Geplaatst: 4 maart 2013 Geplaatst: 4 maart 2013 dat geloof je toch niet echt hè, dat een emailtje aan CDS dan je ontvangst kwaliteit verbeterd? alsof ze er iets mee gedaan hebben? is denk ik een placebo effect Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen