bert Geplaatst: 12 januari 2013 Geplaatst: 12 januari 2013 Heb voor canal digitaal een schotel hangen met duo-lnb block. destijds met enkele lnb had ik al prima ontvangst van astra 19,2. Nu zou met het simpel vervangen van de lnb voor een duo lnb, ik ook astra 23 moeten kunnen ontvangen, maar dat lukt dus niet. Momenteel heb ik de opstelling als volgt: 60cm schotel op 19 zuid gericht, duo-lnb met 19,2 kop in de middenbevestiging en de lnb 11 graden gekanteld volgens de instructies. Ontvanger is een DSR (philips) 8141. Als ik mijn diseqcs nakijk zou ik moeten zien (volgens mij en CD) diseqcA Astra 19, diseqcB astra 23; (eerst nog fabrieksinstellingen terug gezet) Helaas zie ik alleen op diseqcA astra 19, signaalkwaliteit goed (7,5/10), diseqc B niets; Stel ik deseqc A in op Astra 23, signaalkwalitiet goed (8/10) Dus als ik het goed begrijp, kan ik beide satellieten ontvangen op de eerste lnb van hetduo block, op de tweede lnb ontvang ik dus niets. Volgens CD is het slechts een probleem van de hoek waaronder de lnb gedraaid is (die opgegeven 11) iets aan te passen, maar heel secuur... nou ben ik gister samen met iemand uren bezig geweest, steeds een fractie veanderen, maar geen beeld op de hd zender van astra 23 te zien gekregen. Dus, wat gaat hier fout??......
Sprietje Geplaatst: 12 januari 2013 Geplaatst: 12 januari 2013 (aangepast) Beste Bert Welkom op dit forum Nee, je kunt op één kop nooit de Astra 19,2 en de Astra 23,5 ontvangen zonder de schotel te verdraaien, daar heb je toch echt een duo-lnb voor nodig. Mijn eerste vraag is, betreft het een schotel in Nederland of in het buitenland want daar zit heel veel verschil in. Voor Nederland moet de duo-lnb 11 graden schuin staan, de schuine lijn die op de gebruiksaanwijzing staat. Als je die goed hebt ingesteld, dan hoef je de duo-lnb echt niet meer verder links of rechtsom te verdraaien. Ik heb toch het vermoeden dat je misschien iets niet goed hebt ingesteld op je tuner. Eerst moet je in het menu kiezen voor Diseqc 1.0. Dan inderdaad de Astra 19,2 op 1 of A en de Astra 23,5 op 2 of B. Ik weet niet of je de lnb-spanning bij een Philips 8141 nog aan of uit kunt zetten in het menu maar die moeten voor beide lnb’s op aan staan. Je schrijft dat als je diseqc A op 23,5 in stelt je een goed signaal hebt. Dat zal best wezen maar dat is niet het signaal van de 23,5 lnb maar van de 19,2. Als je twijfelt, hou dan maar eens je hand voor de lnb van de 19,2. je zult zien dat het signaal wegvalt. 12 januari 2013 aangepast door Sprietje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen