tweecv Geplaatst: 12 januari 2013 Geplaatst: 12 januari 2013 Momenteel kun je volgens mij op twee manieren de DM800 flashen: via browser of DreamUp (rs232). Via browser lukt het niet. Nadat ik de gebruikelijke methode volg en uiteindelijk op "flash" klikt zie ik niets gebeuren. Geeft die aan als de flash klaar is?? Als ik na 10 minuten een herstart doe heb ik nog steeds het oude image er op staan. De laatste update heb ik destijds noodgedwongen uitgevoerd met DreamUp. Waar wordt eigenlijk die "nfi" geplaatst op de dreambox??? Zet ik deze er op met FileZilla, restart etc etc en klaar, of niet???
Loui (K) Geplaatst: 12 januari 2013 Geplaatst: 12 januari 2013 Hoe wil jij met filezilla een image op de dm800 zetten
wortellica Geplaatst: 12 januari 2013 Geplaatst: 12 januari 2013 Momenteel kun je volgens mij op twee manieren de DM800 flashen: via browser of DreamUp (rs232). Via browser lukt het niet. Nadat ik de gebruikelijke methode volg en uiteindelijk op "flash" klikt zie ik niets gebeuren. Geeft die aan als de flash klaar is?? Als ik na 10 minuten een herstart doe heb ik nog steeds het oude image er op staan. De laatste update heb ik destijds noodgedwongen uitgevoerd met DreamUp. Waar wordt eigenlijk die "nfi" geplaatst op de dreambox??? Zet ik deze er op met FileZilla, restart etc etc en klaar, of niet??? welke bootloader zit er op?
tweecv Geplaatst: 12 januari 2013 Auteur Geplaatst: 12 januari 2013 Bootloader?? Geen idee. Met fileZilla maak je een ftp verbinding met de dreambox. Vervolgens kun je up- en downloaden en deleten van de HDD en is alles toegangelijk. Jaren geleden iets gelezen over de DM7000 dat je in "tmp" of irgendwo iets kon plaatsen en zodoende DreamUp kon omzeilen. DM7000 loopt jaren probleemloos met Gemini, DM800 heeft nogal eens nukken.
wortellica Geplaatst: 13 januari 2013 Geplaatst: 13 januari 2013 welk image wil je er eigenlijk opzetten?
Loui (K) Geplaatst: 13 januari 2013 Geplaatst: 13 januari 2013 (aangepast) Bootloader?? Geen idee. Met fileZilla maak je een ftp verbinding met de dreambox. Vervolgens kun je up- en downloaden en deleten van de HDD en is alles toegangelijk. Jaren geleden iets gelezen over de DM7000 dat je in "tmp" of irgendwo iets kon plaatsen en zodoende DreamUp kon omzeilen. DM7000 loopt jaren probleemloos met Gemini, DM800 heeft nogal eens nukken. http://www.dream-mul...formationsseite Lees dit maar eens door,secondstage-dm800-84.rar En deze bootloader moet erin je kan het zien op het schermpje bij het opstarten dan geeft hij aan "boot 84 of een ander getal wat er bij jou in zit. Een ding kan ik je wel zeggen kijk niet terug naar de DM7000 wat software aangaat. niets van dat kan je gebruiken. Je kan fileZilla gebruiken maar het meest wordt http://www.bernyr.de/dcce2/ gebruikt. 13 januari 2013 aangepast door Loui (K)
tweecv Geplaatst: 13 januari 2013 Auteur Geplaatst: 13 januari 2013 De handleiding van het flashen via browser of DreamUp kan ik dromen, daar ligt het niet aan. Wanneer ik bij het flashen via browser op "Flash" klik zie ik niets gebeuren, ook geen voortgangsbalk. Staat overigens nergens beschreven wat er na het aanklikken van "flash" te zien is, wel dat het enkele minuten kan duren. Momenteel heb ik OpenPli 1.0 actief en wil OpenPli 2.1 installeren (ivm "uitzending gemist", software reeds gecompilleerd). Bij het opstarten van de DM800 zie ik in het DM800-scherm alleen maar "Dream Multimedia booting..." verder geen getal etc. In september 2009 laatste keer een update gedaan van image via DreamUp (enige wat nog werkte) omdat destijds continue een groen scherm verscheen. Heb dus het donkerbruin vermoeden dat er ergens e.o.a. parameter niet goed staat. Wat doet "flash" eigenlijk? En dan bedoel ik niet het upload van image maar wat er letterlijk gebeurd!
Ronsworld Geplaatst: 13 januari 2013 Geplaatst: 13 januari 2013 Probeer het eens met een andere browser. Soms gaat het daar mis. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
Loui (K) Geplaatst: 13 januari 2013 Geplaatst: 13 januari 2013 (aangepast) Probeer anders eens via Dreamup de laatste firmware van DMM zelf te installeren daar zit de bootloadrer ook in als het goed is. Daarna kun je altijd nog Pli of een andere image erop zetten. 13 januari 2013 aangepast door Loui (K)
paardengek Geplaatst: 13 januari 2013 Geplaatst: 13 januari 2013 (aangepast) Eerst de nieuwe bootloader via de browser er in zetten en dan pas een nieuwe image. Dat je geen voortgangsbalk ziet ligt in het feit dat je de bootloader nog niet heb vernieuwd. FTP gebruik je alleen maar om bestanden van je pc naar de dreambox te zetten of anders om. Flashen kan alleen maar via het netwerk of via dreamup ( welke je overigens vrijwel nooit hoeft te gebruiken, behalve in het geval dat je een clone bootloader per ongeluk op je echte dm 800 zet. ) Met vriendelijke groet, paardengek 13 januari 2013 aangepast door paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen