Ga naar inhoud

Nabilosat images ??? Wat zijn de opvolgers ??? Wat Lijkt erop?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op mijn DM7000 draaide ik al jaren Nabilosat Darkstar... Perfect !!! STABIEL !!! en de downloads worden nog steeds bijgewerkt...

Ook de E2 opvolger Black Hole heb ik wel eens voor iemand geinstalleerd. en was net zo vriendelijk in het gebruik...

Nu net zelf een DM800PVR gekocht, maar er zijn geen nieuwe NAbilo images meer en dus maar OpenPLI geprobeerd...

Wat een ruk-image dat openPLI. Wel stabiel, maar zo onhandig in gebruik...

- "Recordings" zitten ineens onder de "video" knop" maar niet meer in het Menu.

- Ik weet niet eens meer hoe je "radio" moet luisteren, Staat ook niet meer in het menu.

- Alles zit verspreid onder de "menu" knop, de blauwe knop, de plugins staan weer in een sub-menu van menu, en dan de pppanels

weer als submenu van het blauwe knop menu....

En dan heb ik nog niets gezegd over een usb HDD aansluiten... Jezus, als ik geen unix beheerder was dan was het me nooit gelukt...

Handmatig formateren, /etc/fstab aanpassen en mount dirs aanmaken met de juiste 777 chmod.

ECHT VOOROORLOGS !!! zeker voor een "huis apparaat"

En dan hun download panel.... Geen gbox, geen oude versies van cams, echt super weinig..... En je weet nooit of het in de plugins menu

of onder de blauwe knop terecht komt....

KORTOM RUK !!!!

Wie-o-wie weet welke image bouwers op de nabilosat images hebben verder gebouwd.... ????

Dit was eenvoudig in gebruik, stabiel en superveel downloads.....

HELP !!!

Geplaatst:

ziet er naar uit dat je er met vooroorlogse kennis aan begonnen bent, heb je geen radioknop op je AB?

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Hoi,

voor iemand die al zo lang uit het dream wereldje is, weet jij toch goed hoe alles zou moeten werken.

Vind het wel raar, maar goed.

Een ander veel gebruikte image is Newnigma.

Is ook stabiel, maar heeft ook weer andere beperkingen.

Al de andere images zijn meer gericht op Italie, Griekeland of andere landen.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Je reageert nogal vreemd vind ik maar ja er zijn veel meer image/s te vinden op het net .Succes ermee.gr kees.

Het Leven Is Een Melodie

Gedreven Door Komedie

Verweven Met Parodie

Tot Zeven Zeisen Zonder Remedie

Dood Omgeven Met Tragedie

Geplaatst: (aangepast)

Op mijn DM7000 draaide ik al jaren Nabilosat Darkstar... Perfect !!! STABIEL !!! en de downloads worden nog steeds bijgewerkt...

Ook de E2 opvolger Black Hole heb ik wel eens voor iemand geinstalleerd. en was net zo vriendelijk in het gebruik...

Nu net zelf een DM800PVR gekocht, maar er zijn geen nieuwe NAbilo images meer en dus maar OpenPLI geprobeerd...

Wat een ruk-image dat openPLI. Wel stabiel, maar zo onhandig in gebruik...

- Ik weet niet eens meer hoe je "radio" moet luisteren, Staat ook niet meer in het menu.

- Alles zit verspreid onder de "menu" knop, de blauwe knop, de plugins staan weer in een sub-menu van menu, en dan de pppanels

En dan heb ik nog niets gezegd over een usb HDD aansluiten... Jezus, als ik geen unix beheerder was dan was het me nooit gelukt...

Handmatig formateren, /etc/fstab aanpassen en mount dirs aanmaken met de juiste 777 chmod.

ECHT VOOROORLOGS !!! zeker voor een "huis apparaat"

En dan hun download panel.... Geen gbox, geen oude versies van cams, echt super weinig..... En je weet nooit of het in de plugins menu

of onder de blauwe knop terecht komt....

KORTOM RUK !!!!

Wie-o-wie weet welke image bouwers op de nabilosat images hebben verder gebouwd.... ????

Dit was eenvoudig in gebruik, stabiel en superveel downloads.....

HELP !!!

Jou betoog komt nog uit de middeleeuwen we leven nu in 2013 alles is en wordt anders hoor? En ik weet dat nabilosat nu een heel stuk achter loopt met Pli.

aangepast door Loui (K)

Jou betoog komt nog uit de middeleeuwen we leven nu in 2013 alles is en wordt anders hoor? En ik weet dat nabilosat nu een heel stuk achter loopt met Pli.

En de DM800PVR is toch ook al antiek?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

HELP !!!

Je geeft hierboven een behoorlijk goed beeld van de snel voortschrijdende ontwikkelingen van PLI.

Jammer dat je kennelijk de moderne DM afstandsbediening niet tot je beschikking hebt, met de handige RADIO-knop onderaan .

aangepast door Eduard07

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Heb ook een hele poos Nablio gebruikt en vond het ook een super Image. Ik ben toen over gestapt naar PLI en was ook erg zoeken. Maar na ff volhouden kom je tot de ontfdekking dat Pli door ontwikkeld is en vaak op logischer plaaten te vinden is. Ik geloof dat Elite de opvolger is van Nablio. maar ervaring heb ik er niet mee.

Suc6

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

Tsja, ik heb een AB met radio knop hoor, maar die reageert niet als ik erop druk...

En weet ik best dat NAbilo images niet meer ontwikkeld worden, dus drivers lopen flink achter.

Vandaar dat ik nu PLI heb geprobeerd. Op zich heel stabiel, maar niet gebruiks vriendelijk...

Begrijp me niet verkeerd, ik ben unix beheerder en kan ook prima schotels ophangen...

Ik heb dm500s, dm7000, dm7020, dm800PVR, dm800HD en DM8000's geinstalleerd...

Ik heb de laatste jaren altijd Nabilo images gebruikt omdat degene voor wie de ontvanger was,

meestal niet zo handig is en minder verstand van techniek hebben.... Ik heb destijds veel images geprobeerd,

maar geen 1 was zo stabiel en gebruiksvriendelijk als nabilo.... Plus dat de download sectie zeer goed

geupdate word.....

Maar met PLI, snap ik niet dat ik ZELF "mkfs -t ntfs /dev/sda1 /media/hdd" op de command line moet

doen om mijn usb HDD aan de praat te krijgen en dan ook nog de automount regel in /etc/fstab moet zetten.

het device manager tool werkt namelijk niet goed met usb HDD's

Dit kun je van een gewone gebruiker toch niet verwachten...????

Jaja dus het is raar om alles in 1 menu knop op te nemen? dus doen we het maar onder de

blauwe knop + menu knop + pppanels en zetten we de plugins weer in een sub-menu....

Mijn kinderen en vrouw snappen er niets meer van.... en ik denk met recht...

Ja ik weet dat het een hobby box is, maar ook het gezin moet TV kunnen kijken he?

Ik denk dat degene die nabilo images gebruikt hebben, precies weten wat ik bedoel....

Ik heb vroeger alles geprobeerd, hydra, pli, gemini etc etc totdat ik nabilo ontdekte...

@guppje29 Ik zal dream-elite eens proberen.... nog meer suggesties?

Er is een enorm verschil tussen E1 en E2, om aan E2 te wennen kun je beter alles van E1 vergeten, het is helemaal anders, dit geld voor alle E2 images niet alleen Pli, want Pli gebruikt in hoofdzaak gewoon de standaard E2 funktionaliteit.

Is gewoon even aan wennen

En het mounten van een HDD is normaal gesproken een kwestie van een paar knoppen indrukken op je AB

Plugins komen op de plek waar de pluginbouwer dat bedacht heeft

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

En waarom wil je een hele oude emu ( gbox, ook uit de middeleeuwen ) gebruiken ? Gbox is al tijden niet meer door ontwikkeld. Daarbij , wanneer je gbox draait, heb je niets aan een tweede tuner, bij een twin tuner.

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Geplaatst:

Tsja, ik heb een AB met radio knop hoor, maar die reageert niet als ik erop druk...

Vreemd!

Vandaar dat ik nu PLI heb geprobeerd. Op zich heel stabiel, maar niet gebruiks vriendelijk...

Dat vond ik nou juist wel toen ik er vorig jaar voor het eerst mee ging werken: HDD meteen gevonden, CCAM gebruiksklaar.

Skins, extensies, noem maar op onder de groene knop, onder handbereik te downloaden.

Maar met PLI, snap ik niet dat ik ZELF "mkfs -t ntfs /dev/sda1 /media/hdd" op de command line moet

doen om mijn usb HDD aan de praat te krijgen en dan ook nog de automount regel in /etc/fstab moet zetten.

het device manager tool werkt namelijk niet goed met usb HDD's

Dit kun je van een gewone gebruiker toch niet verwachten...????

Dit kan ik niet volgen. Nadat ik een Pli-image heb geflasht, kan ik gelijk opnemen. Of formatteren.

En als alles eenmaal is geinstalleerd voor dagelijks kijken, hoe vaak ben je dan de blauwe of groene knop nodig? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Ik denk niet dat een doorsnee ontvanger nou zo anders te bedienen is als je radio wilt luisteren of een app wilt starten, zoals een internetzender of Youtube.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...