Ga naar inhoud


Probleem met 28.2 zenderlijst


ollieh

Aanbevolen berichten

Als ik in de satelliet lijst de 28.2 selecteer kan ik daar alle kanalen ontvangen. Echter, met elke kanalenlijst blijft alles van de 28.2 op lichtgrijs.

Bij het selecteren van zo'n zender krijg ik de tunerconfiguratie fout.

 

Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn ?

Vu Solo 2 OpenPli 4.0, Multytenne 4 LNB's, Pioneer VSX 922, Samsung 46in LED

Link naar reactie
Delen op andere sites


Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn ?

Kennelijk leest de verkeerde lnb jouw Astra 2 zenderlijst in.

 

Ik zou eerst even alle f-connectoren even checken, Met name de verbinding tussen de schakelaar en de Astra 2 lnb.

 

Als dat niks oplevert, zou je de Astra 2-lnb eens moeten vervangen.

 

Ook moet je rekening houden met de mogelijkheid dat de diseqc-schakelaar de oorzaak kan zijn.

 

Uiteindelijk moet de Tunerconfiguratie bevestigen dat de tuner ook de Astra 2 (positie C) weer ziet en alle 4 lnb's weer op de juiste manier (A,B,C,D) opslaat.

Daarna zal het inlezen weer correct verlopen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat je lnb goed ingesteld? Bij tunerconfugiratie. Hoeveel lnb's? draaibaar?

Uit de informatie van ollieh blijkt volgens mij, dat hij een multifeed-rail met een diseqc-4 heeft.

 

Kennelijk is de Astra 2 lnb uitgevallen en nu leest een andere lnb op de rail niet alleen zijn eigen positie in maar ook die van Astra 2 (welke volgens de Tunerconfiguratie niet bij de ingeprogrammeerde positie hoort).

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

na het flashen van één image controleer ik tot tweemaal toe of de tunerinstelling is blijven staan in het menu

meestal is die na eerste herstart weg, dus stelde ik hem nogmaals in en doe dan nogmaals een herstart (oud bekend enigma2 bugje)

dan is die klaar voor gebruik

 

mocht je de diseqc volgorde van 28,2 fout hebben qua volgorde=> tja dan volgorde aanpassen (aan de schotel- diseqc poort volgorde aanhouden voor a b c d) etc

ciao

aangepast door Tonskidutch

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor julie reacties.

 

Disecq ABCD staan allemaal goed. Op beide tuners. 19,13,23,28.

Ik krijg op alle posities ontvangst, ook op de 28. Ik kan de zenders ook bekijken uit de lijst van provider, BSKYb bijvoorbeeld.

Maar als ik de lijst van Henksat, of de laatste lijst hier van het forum upload naar mijn box, blijven alle 28,2 zenders grijs. Dat is het vreemde van het verhaal.

Ik kan wel weer een keer opnieuw flashes maar ik wil graag de logica begrijpen waarom dit niet goed gaat.

Vu Solo 2 OpenPli 4.0, Multytenne 4 LNB's, Pioneer VSX 922, Samsung 46in LED

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan wel weer een keer opnieuw flashes maar ik wil graag de logica begrijpen waarom dit niet goed gaat.

Je geeft nu meer informatie dat in je eerste post. Ik begreep hier niet uit dat je een zenderlijst had geflasht.

Tonskidutch maakt een opmerking waar ik ook al aan refereerde: bij de geflashte lijst staan de tunerinstellingen anders dan die jij hebt ingesteld. Daardoor krijg jij deels een spooklijst, want de Astra 2-LNB staat kennelijk voor de Engelse sat-positie anders ingesteld (Tunerinstelling). Daardoor is er volgens deze Henksat-lijst geen ontvangst.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is mijn volgende vraag wat ik precies moet veranderen ?

Nieuwe zenderlijst flashen ? Handmatig zoeken naar zenders ? Tunerinstellingen moet ik niet aanpassen neem ik aan.

Vu Solo 2 OpenPli 4.0, Multytenne 4 LNB's, Pioneer VSX 922, Samsung 46in LED

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op de 28 handmatig zenders ga zoeken en kies voor 1 transponder ziet hij maar 5 kanalen.

Zoeken op 1 satteliet krijg ik ze allemaal te zien.

aangepast door ollieh

Vu Solo 2 OpenPli 4.0, Multytenne 4 LNB's, Pioneer VSX 922, Samsung 46in LED

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt met allerlei settings experimenteren

(de settings = officieel de zender en kanalenlijst is afhankelijk van de satellite.xml)

 

als je mijn lijst er nu eens gewoon in zet met dreamboxedit of per iXdream (voor mac)

dan hoef je niet zelf de zenders te scannen (hetgeen ook erg veel tijd kost

 

is me echter nog niet echt duidelijk geworden wat je probleem is

box met VTI 5.0.0 en prima lijst aan boord zou ook op je eigen schotel met dezelfde lnb's direkt beeld moeten geven

misschien behoeft dat aspect nog wat aanvullende informatie.

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...