Ga naar inhoud


Probleem met 28.2 zenderlijst


ollieh

Aanbevolen berichten

Dan is mijn volgende vraag wat ik precies moet veranderen ?

Nieuwe zenderlijst flashen ? Handmatig zoeken naar zenders ? Tunerinstellingen moet ik niet aanpassen neem ik aan.

Ik zoek altijd handmatig naar zenders. Als je daar een backup van maakt, staan de tunerinstellingen altijd goed en kun je je eigen voorkeuren erbij opslaan.

Als je de tunerinstellingen aanpast van een "geleende"lijst, gaat alles in de knoop zitten. Schoon installeren.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zoek altijd handmatig naar zenders.

Uiteraard kan dat ook maar ik gebruik al jaren de zenderlijsten van Henksat (OpenPLi) en de laatste tijd van Tonskidutch (VTi) en die doen het perfect, nooit problemen mee.

 

Ja ok, soms is men iets te laat met het wijzigen van heel recent uitgevoerde aanpassingen maar goed, het is ook vrijwilligerswerk en bespaart me een hoop gepruts met het maken van zenderlijsten.

Ik pas de listen daarna wel met DreamBoxEdit aan naar een voor mij gewenste volgorde en dat is zo gebeurd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar lijkt het hier inderdaad ook op, alleen het vreemde blijft dat hij met een VTI image 2 keer de 28,2 ziet waarbij 1 lijst op grijs blijft en de andere ziet ie wel.

Jammer want ik vind OpenPli grafisch wat minder maar uiteindelijk gaat het om dat het werkt :)

Vu Solo 2 OpenPli 4.0, Multytenne 4 LNB's, Pioneer VSX 922, Samsung 46in LED

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet die op nee als ik zoek anders was ik altijd bang dat ik alles zou wissen.

Maar de optie ja is dus ook goed en houd ik alle bouqetten bedankt voor de tip

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd goeie tip.

Heb via m'n mac parallels geinstalleerd zodat ik Windows erop kon zetten. Toen de zenderlijst met de VU+ Tool erop gezet en nu werkt alles naar behoren, met VTI, eindelijk :)

Idreamx voor Mac werkt op zich wel aardig maar niet voor het uploaden van bouqueten.

Tenzij iemand nog tips heeft hoe ze dat doen, mij lukte het niet de zenders voor de 28 in de Henksat lijst te krijgen.

Vu Solo 2 OpenPli 4.0, Multytenne 4 LNB's, Pioneer VSX 922, Samsung 46in LED

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of dit relevant is, maar ik heb het volgende ervaren. Ik maak altijd een eigen zenderlijst op basis van wat ik zelf gescand heb. Als ik een nieuwe image flash, maak ik met Dreamset een back-up van mijn eigen zenderlijst, die ik na het flashen van de image terugplaats. Recent had ik het probleem dat mijn Vu+ na het flashen niet alleen problemen had om 5 oost terug te vinden (moet ik altijd wat voor friemelen) maar ook 28 oost. Uiteindelijk gewoon die hele satelliet weer ingescand. Toen ik nadien mijn zenderlijst opende in Dreamset, merkte ik dat de 'oude' gegevens waren ingelezen als zijnde van 28.2, terwijl de nieuwe scan de zenders vond op 28.5. Zou het kunnen dat de software daardoor in de knoop slaat?

 

Ondervonden op :mijn Vu+ Duo met overgang van VTI 4.2 naar VTI 4.5.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...