kq69 Geplaatst: 13 januari 2013 Geplaatst: 13 januari 2013 hallo ben al tijden bezig maar krijg de dreambox gewoon niet verbonden met me pc om dvd files af te spelen. doe netwerkbrowser en dan vind hij de pc maar weet gewoon niet wat ik precies moet invullen .heb windows7 met open pli. gr kc
Loui (K) Geplaatst: 13 januari 2013 Geplaatst: 13 januari 2013 Ik klik in mijn windows 7 gewoon op netwerk en voila daar is mijn Dm8000Hd.dan kan ik bijna alles doen wat ik wil
grondstof Geplaatst: 13 januari 2013 Geplaatst: 13 januari 2013 In verkenner via ftp:// en dan het IP adres van de ontvanger
zanco48 Geplaatst: 14 januari 2013 Geplaatst: 14 januari 2013 Op de pc de DM800HD (of 500HD) zien is idd geen probleem, maar omgekeerd (dus op de DM videobestanden van een HD van de Win7 pc openen) lukt mij ook niet. Een netwerk HD benaderen gaat probleemloos. Dus ik zou ook wel blij zijn met tips, ik heb al van alles geprobeerd met delen, maar ben nog niet geslaagd.....
kq69 Geplaatst: 14 januari 2013 Auteur Geplaatst: 14 januari 2013 hoi idd ik zie ook me dreambox in me netwerk maar wil het graag andersom hoop dat we weer iets verder komen.
Faysi Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 Via dreambox pc is te vinden via mediaspeler optie. Maar het werkt niet goed constand onderbreking om te laden.
JackieX Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 Op de pc de DM800HD (of 500HD) zien is idd geen probleem, maar omgekeerd (dus op de DM videobestanden van een HD van de Win7 pc openen) lukt mij ook niet. Een netwerk HD benaderen gaat probleemloos. Dus ik zou ook wel blij zijn met tips, ik heb al van alles geprobeerd met delen, maar ben nog niet geslaagd..... Bij windows 7 en windows 8 moet je dit handmatig invoeren bij netwerkbeheer. Met de netwerkbrouwser lukt dit niet meer. DM8000 DM800 en PLi gek
flugel Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 Dreambox Enigma2 in netwerk koppelen aan een gedeelde map op een Windows 7 PC. Omdat we blijkbaar nog niet zo ver zijn dat de gedeelde map op een Windows 7 PC door de netwerk browser van Enigma2 gezien wordt moeten we deze koppeling met de hand maken. In het voorbeeld delen we de map Media, Windows 7 staat niet toe dat de C-schijf in z’n geheel gedeeld wordt, wel de DVD-drive. Om er voor te zorgen dat de verbindingen die we gaan maken vanaf de Dreambox altijd behouden blijven is het aan te raden de apparaten een vast IP-adres toe te kennen. Kies dit adres buiten de DHCP-range. Doe dit als eerste! Op de Windows 7 PC openen we het Netwerkcentrum en kiezen aan de linker kant Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen. We kiezen het profiel Thuis of werk (huidig profiel) en klikken het bolletje aan bij; Netwerkdetectie inschakelen Bestands- en printerdeling inschakelen Delen inschakelen,…………. 128-bitsversleuteling gebruiken om …………….. Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen Verbindingen met de thuisgroep door Windows laten beheren. En klik op Wijzigingen opslaan Open de verkenner en kies een map (Media) om te delen, klik met de rechter muisknop op de map en kies eigenschappen dan het tabblad Delen en vervolgens Geavanceerd delen en plaats een vinkje bij Deze map delen. Klik op Machtigingen, kies Iedereen en vink alleen Lezen aan zodat niemand van buiten jouw computer wijzigingen aan kan brengen in deze map. Klik op OK, nog een keer op OK en daarna op Sluiten. Als laatste herstarten we de PC om te zorgen dat alle veranderingen worden toegepast. Nu zijn we zover dat de op deze PC gedeelde map Media door andere apparaten, PC’s, Dreamboxen of X-trends in het netwerk gelezen kan worden. Op naar de Dreambox, Kies [MENU] -> Instellingen -> Systeem -> Netwerk -> Verbindingsbeheer -> Voeg een nieuwe netwerkverbinding toe. Actief activeren Lokale gedeelde map PC zo heet de map op de Dreambox Type verbinding CIFS share voor Windows shares Server IP 192.168.1.10 het IP-adres van jouw computer. Server share Media de naam van de map op de PC Gebruik als harde schijf vervanging. Nee bij ja wordt er ook op opgenomen Gebruikersnaam guest automatisch gekozen Passwoord * automatisch gekozen Druk op [OK] om op te slaan. Druk op [OK] om de netwerkverbinding te bewaren. Wacht rustig, eerst komt de melding dat de netwerkverbinding is opgeslagen of bijgewerkt daarna zie je de verbindingen. Druk nu zoveel keer op [EXIT] als nodig is om terug te keren naar het televisiebeeld. Druk op [MENU] en kies Mediaspeler. Als alles goed gegaan is staat links onder Filelist het mapje PC wat we net gemaakt hebben. Kies deze map om te zien wat er in staat. Op de zelfde manier kun je ook de Dvd-speler in van de PC delen met de Dreamboxen in jouw netwerk. Je hoeft alleen de naam in te vullen van de gedeelde map en niet het hele netwerk pad, de Dvd- speler wordt dus gewoon een letter. De stations-letter is niet hoofdlettergevoelig. 1 1x DM 8000HD Open-Pli 4.0 en 1x VU+ Ultimo 4K VTI Wavefrontier T90 - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E -16E - 19,2E - 23,5E - 28,2E Sony 65XD8599 4K Android TV
kq69 Geplaatst: 15 januari 2013 Auteur Geplaatst: 15 januari 2013 hoi is gelukt hoor dank je wel voor je heldere uitleg. gr kc
zanco48 Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 JOEPIE..... dank je Flugel voor de heldere handleiding.... het is me eindelijk gelukt, en dat betekent dat ik op mijn netwerk harde schijf weer ruimte kan maken (daar had ik een aantal dingen dubbel staan omdat die verbinding wel lukte...) Blij blij blij.... Jos (zanco48)
Bambix Geplaatst: 17 januari 2013 Geplaatst: 17 januari 2013 Kan je dit ook realiseren als je XP of vista hebt? Dreambox 800S en 500S....2.1.4, Stab HH 100, 80 cm schotel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen