Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb reeds op 2 fora mijn probleem gemeld maar jammer genoeg zonder respons.

Daarom doe ik hier ook maar eens een poging alhoewel het meer met apple dan wel met windows te maken heeft denk ik althans.

Na installatie apple software voor Win7 heb ik 3 mappen nl. “My photostream ” “Shared” en “Upload”

My photostream ontvangt de foto”s van de Iphone 5 en de IPAD.Werkt dus perfect.

De map shared ken ik niet en gebruik ik niet.

Nu dacht ik dat wanneer ik foto’s in de map “Upload” zet deze automatisch als stream of over the cload naar de Phone en de IPAD gaan. Maar er gebeurd niets als ik een foto toevoeg.

Of zie ik dat verkeerd? Als ik een foto in deze map sleep moet ik dan nog een verdere handeling doen?

grts

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Je kan de foto's die je genomen hebt met je iphone of ipad in de cloud opslaan en naar je windows pc halen.

Omgekeerd gaat niet.

Alle foto's die met een ander toestel zijn genomen moet je via itunes overzetten.

Hier vind je een Engelstalige site met de uitleg hoe je alles moet instellen.

Onderaan staat duidelijk vermeld dat enkel foto's genomen met een apple toestel gesynchroniseerd zullen worden.

alhoewel het meer met apple dan wel met windows te maken heeft denk ik althans.

Logisch toch dat Apple geen "gratis" ruimte voorziet voor foto's die niet met hun toestellen zijn genomen.

Puch

aangepast door Puch
aanvulling

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Op www.apple.co/icloud/setup/pc.html onder punt 1 staat download now.

Dan word icloud control panel 2.1.1 for windows geïnstallerd en dat blijkt dan versie 2.1.1.3 te zijn.

En het werkt dus ook met binnenhalen van de foto's naar laptop in de fototstream map .Enkel uitgaand werkt jammer genoeg niet.

grts

Ik had het bericht van Puch nog niet gelezen tijdens mijn reply.

Het ziet er inderdaad naar uit gezien de vele negatieve ervaringen beschreven in de link van Puch dat upload niet werkt op Windows in zijn geheel.

Waarom er dan een map upload word aangemaakt in de apple soft voor Win7 is mij een raadsel.Of zie ik dat verkeerd?

bvb een foto gemaakt op een iphone 5 gestreamd naar laptop werkt goed. Diezelfde foto verwijderen van de iphone en dan terug uploaden naar de phone met win7 upload werkt niet. Toch is dit dan een originele apple foto.

grts

aangepast door pirrewit

Geplaatst:

Er moet ook wat logica in zitten.

Een foto verwijderen van je iphone om hem daarna terug te plaatsen???

De logische volgorde is foto nemen, via icloud komt hij in de downloadmap.

Daar neem je een kopie en sla hem ergens anders op. Verwijderen van de telefoon.

Waarom zou je hem dan terug willen plaatsen op je telefoon?

btw:

Als je dat wil doen, kan het via itunes!

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Een foto verwijderen van je iphone om hem daarna terug te plaatsen???

De logische volgorde is foto nemen, via icloud komt hij in de downloadmap.

Daar neem je een kopie en sla hem ergens anders op. Verwijderen van de telefoon.

btw:

Wat logisch zou kunnen zijn is uitwisseling tussen apparaten. Van Phone naar ICLoud PC naar Tablet b.v. om mee te nemen op waar dan ook.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Het handigste is om hiervoor dropbox of iets soortgelijks te gebruiken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

btw:

Enkel om te testen of ik met een originele recente iphone foto wel kan uploaden daar waar het met vroegere foto's niet kan.

En dat werkt dus ook niet. Dus upload helemaal vergeten.

Hoe zet ik één foto van itunes naar mijn Iphone?

Ik zie in Itunes enkel alle mappen of geselecteerde mappen . Waarom niet simpelweg een foto?

grts

Wat logisch zou kunnen zijn is uitwisseling tussen apparaten. Van Phone naar ICLoud PC naar Tablet b.v. om mee te nemen op waar dan ook.

Precies Sjattuh dat is wat ik al een hele tijd tracht te doen.Jammer dat het niet lukt.

grts

aangepast door pirrewit

Geplaatst:

iCloud (fotostream) is bedoeld om een gemaakte foto te delen naar een ander apparaat. Je hebt dan 30 dagen de tijd om er iets mee te doen waarna het automatisch wordt gewist uit iCloud. Wat jullie willen kan wel met een gedeelde fotostream

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Als je alle apple coms en stores en clouds en dergelijke bekijkt dan wordt het voorgesteld of alles kan, en een kind kan de was doen.

Nu heb ik een tweetal weken een iphone 5 en een ipad en heb er nog net niet met een hamer op geslagen.

Voorheen samsung S2 en een jet en dat was een plezier om mee te werken.

De handleidingen zijn zo summier (trouwens ook bij samsung) dat er werkelijk niets staat voor de dummy's onder ons.

Alles is testen en met schade en schande en vallen en opstaan leren. Ik had het mij anders voorgesteld.

grts

VB.

Tracht maar eens ergens bij Apple te vinden dat onder 20% batterijlevel op Iphone de cloud fotostream upload niet meer werkt.

aangepast door pirrewit

Geplaatst:

Van iphone naar ipad gaat perfect, maar niet via de pc. Puur via icloud.

Dit kan je doen door met dezelfde Apple ID in te loggen op beide toestellen.

Ik zie in Itunes enkel alle mappen of geselecteerde mappen . Waarom niet simpelweg een foto?

Dat kan toch, als je 1 foto in die map zet

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Nu heb ik een tweetal weken een iphone 5 en een ipad en heb er nog net niet met een hamer op geslagen.

Voorheen samsung S2 en een jet en dat was een plezier om mee te werken.

Dat is met alles zo. Een mens is een gewoontedier. Mijn zoon had tot voor 2 weken een iphone 4s en nu een samsung S3.

Hij zegt niet hetzelfde.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Dat is inderdaad juist dat interactie tussen phone en pad gewoon goed is.

Het probleem zit gewoon in de itunes dat ik altijd al een draak van een programma vond. Reeds vroeger met de Ipod.

Ik kan bij het syncen nog steeds niet zien of de phone naar itunes gaat of itunes naar de phone.Is mij,als dummy, toch niet helemaal duidelijk.

Wat betreft die foto kan het inderdaad met 1 foto in een map maar dat is toch overkill. Eerst een map aanmaken om een photo langs een kabel naar een ander toestel te brengen.En dan alle mappen of geselecteerde mappen? .En waarom kunnen die dan niet in een door mij bepaalde map op de phone geplaatst worden.En waarom niet in de filmrol?

En waarom maakt hij dan een fotobibliotheek aan. Die heb ik toch niet gevraagd.enz Dat staat toch allemaal niet in de handleiding.

Maar wij gaan teveel afwijken denk ik. Win7 laptop foto's via cloud uploaden gaat niet en dat was eigenlijk de topic start.

grts

aangepast door pirrewit

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...