Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

En daar is dus een prima oplossing voor: Dropbox of een concurrent daarvan. De meest simpele manier.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Het probleem zit gewoon in de itunes dat ik altijd al een draak van een programma vond. Reeds vroeger met de Ipod.

Ik kan bij het syncen nog steeds niet zien of de phone naar itunes gaat of itunes naar de phone.Is mij,als dummy, toch niet helemaal duidelijk.

Dat is nu juist het begrip syncen! Er wordt in beide richtingen gesynchroniseerd. Wat op itunes staat en niet op iphone word in de richting van de iphone gestuurd en wat op iphone staat en niet op itunes word in de richting computer gestuurd.

Wat betreft die foto kan het inderdaad met 1 foto in een map maar dat is toch overkill. Eerst een map aanmaken om een photo langs een kabel naar een ander toestel te brengen.En dan alle mappen of geselecteerde mappen? .En waarom kunnen die dan niet in een door mij bepaalde map op de phone geplaatst worden.En waarom niet in de filmrol?

En waarom maakt hij dan een fotobibliotheek aan. Die heb ik toch niet gevraagd.enz Dat staat toch allemaal niet in de handleiding.

Als je dat allemaal wil moet je een windows telefoon kopen. Apple werkt nu eenmaal niet zo. If you don't like it don't buy it :grin:

Zoals Winwiz zegt: dropbox gebruiken.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb de dropbox handleiding eens doorgelezen en denk dat er ofwel wifi en/of 3G nodig zijn.

Ik heb op mijn phone en pad 64 Gieg om alle bestanden en foto's enz. identiek op beide te hebben en permanent opgeslagen. Dus zonder het net.

Het net is er wat mij betreft enkel om te synchroniseren. Ik spreek natuurlijk enkel voor mezelf.

Dus van laptop naar dropbox ok maar dan enkel als ik uit de dropbox foto's en bestanden kan uithalen en opslaan op mijn phone en pad.Maar het zou mij verwonderen moest dit kunnen.

Momenteel blijft voor mij Itunes het probleem omdat nergens beschreven staat hoe het synchroniseren in zijn werk gaat,wat het precies doet,welke bestanden en of mappen worden aangemaakt ,of je die nadien kan bewerken en of verwijderen en zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan.

grts

Puch zag juist je bericht. Wanneer apple niet zo werkt is niet op te maken op de vele reclame filmpjes die uiteraard niet ingaan op de details en werkwijze.

Als het moet wil ik zelfs nog wel een Mac aankopen maar dan moet het wel werken zoals ik het wil.

Je zoon zal met zijn Samsung minder problemen hebben want in "Kies" vraagt het systeem in welke richting je wil syncen en of je alles wil of maar enkele foto's en of documenten of liedjes.

grts

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Geplaatst:

Ik heb op mijn phone en pad 64 Gieg om alle bestanden en foto's enz. identiek op beide te hebben en permanent opgeslagen. Dus zonder het net.

Het net is er wat mij betreft enkel om te synchroniseren. Ik spreek natuurlijk enkel voor mezelf.

Dus je wil geen internet gebruiken om je toestellen gelijk te plaatsen? Of begrijp ik dat verkeerd?

Maar het zou mij verwonderen moest dit kunnen.

Je kan foto's die in je dropbox mappen zitten opslaan in de fotobibliotheek van je iphone of ipad.

Misschien moet je toch wat minder snel conclusies gaan trekken en eerst zelf proberen als het lukt.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Je kunt ook via iTunes foto's op de iPad of iPhone zetten net als boeken, muziek of films. Deze komen in een aparte map in foto's te staan. Het is niet echt synchoniseren, het is eenrichtingsverkeer. Je plaatst het dus op de iPad/iPhone.

Dropbox is veel makkelijker. Je hebt (uiteraard) een internet verbinding nodig maar het wordt niet zonder meer op de iPhone/iPad gezet enkel een verwijzing ernaar totdat je de foto opent. (Er is wel een thumbnail). Als je een foto binnengehaald hebt kun je besluiten om hem bij je andere foto's te zetten als je dat wilt. Mocht je iPad/iPhone zoek raken of crashen... geen probleem alles staat nog gewoon in Dropbox. (Dit werkt ook op andere typen telefoons) De conculega's doen ongeveer hetzelfde (Box, Skydrive, enz.......) en het leuke is: het kost niets.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Puch

ik wil best het net thuis gebruiken om te syncen maar daarna gaan ze van het net af en leiden ze een zelfstandig bestaan tot we weer moeten gaan syncen.Phone en pad moeten gelijklopen. De laptop dient eigenlijk maar om te backuppen.

Als je uit de dropbox foto's naar de phone/pad kunt halen/opslaan was ik inderdaad voorbarig met mijn conclusies :blush:

winwiz

Boeken en muziek lukt best aardig met itunes naar pad en of phone.Enkel van de foto's krijg ik een punthoofd.

Eigenlijk is het een min of meer eenmalige operatie. Alle oude foto's (pakweg 300) van de laptop naar de pad en de phone zetten.

Dus inderdaad enkel richting laptop naar apple.

Gisteren evenwel deed ik een testje met een map met één foto en op de phone maakte hij bij albums een fotobibliotheek aan en een Photo Stream en helemaal onderaan een icoontje "Plaatsen". naast Albums en Fotostream.

Eigenlijk moeten deze 300 foto's in de filmrol waarna ik ze later kan verdelen over nieuw te maken albums.

Daarna gaan we verder met de pad en de phone en fotostream. Dat werkt. Hopelijk heb ik het verstaanbaar overgebracht :D

Ik wil dropbox wel eens gebruiken hoor maar als het anders kan dan niet.

grts

aangepast door pirrewit

verwijderd door pirrewit . verkeerd topic

aangepast door pirrewit

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...