Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kreeg vandaag ook al het advies om een volledige scan te doen maar dat lukte me niet maar wel de handmatige scan dus heb ik het na gevraagd hoe dat te doen en toen is het gelukt.

Hij vond 293 kanalen en die staan nu in de lijst. Ik zit nu naar TV10N te kijken en die komt binnen met 84% - 13.56dB - 41% AGC - 0 BER

Maar als ik in de DM800 weer naar signaalzoeker ga dan heb ik nog steeds geen lock.

Ik ben er wel achter dat dit komt door de frequentie instelling en de symbolrate. Die staan nu op 11836 en 27500

Verander ik die in 11357 en 24500 dan heb ik een lock op 84% - 0 BER maar sluit ik dit scherm weer af en open het weer dan staan de oude gegevens er weer in en heb ik geen lock

Ik weet niet of dit belangrijk is want ik heb nu wel goed beeld op de kanalen

Geplaatst:

IMaar als ik in de DM800 weer naar signaalzoeker ga dan heb ik nog steeds geen lock.

Ik ben er wel achter dat dit komt door de frequentie instelling en de symbolrate. Die staan nu op 11836 en 27500

Volgens KingofSat zit er helemaal niks op die frequentie.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ik wordt een beetje duizelig, ik snap het niet meer, ik had gisteren enkele kanalen op die frequentie en nu inderdaad niets meer maar toch heb ik een SNR van 83% en een lock

Ook heb ik nog even op 11862 met 28000 gekeken en ook daar heb ik een lock met 82% maar dan vind ik ook kanalen

Maar hoe dan ook ik heb nu kanalen van de Thor en met goede ontvangst.

En waarom sigaanzoeker geen lock heeft op de 0.8W snap ik niet maar misschien is dat ook niet zo belangrijk en moet ik dat maar zo accepteren

Geplaatst:

Op 11862 zit o.a. BBC World News, zoals ik hierboven al aangaf.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Die lock is helemaal niet belangrijk. Bij de signaalzoeker gebruikt het besturingssysteem waarschijnlijk de bovenste ( of eerste ) frequentie van de thor. En als daar toevallig niets op zit krijg je geen lock op die frequentie. Gebruik een zenderlijst waar de thor al in staat, of doe een automatisch sateliet scan.

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Geplaatst:

Beste mensen

Iedereen bedankt voor de hulp. Het werkt goed nu. Ber is en blijft 0 en signaal is gemiddeld 85% Hopelijk is dat voldoende regenbestendig

Nol

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen