Ga naar inhoud

Van 2.1 naar 3.0: HDD films weg, geen Netwerk, etc.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi.

Ik heb een ET6000. Omdat ik zag dat er geen updates meer binnenkwamen met PLI 2.1, besloot ik om naar 3.0 te gaan updaten.

Dit heb ik gedaan door de update op USB te kopieren en ermee op te starten/te flashen.

Flashen ging goed, maar ik heb wat problemen.

-De externe USB disk die ik eraan heb hangen, met veel opnames, wordt niet meer herkend als OPNEEM device. Ik kan wel bestanden afspelen. Heeft dit iets met ext3 en ext4 te maken?

-Ik zie de box en usb apparaten NIET meer in windows netwerk verkenner. Ik kan dus geen .ipk's toevoegen via de filebrowser etc. Hij is "verdwenen", maar ik zie hem nog wel via 192.168.1.2 zeg maar, in de browser. WebInf.

Hebben jullie dit ook meegemaakt?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Geplaatst:

Geen idee wat het is, ik heb geen netwerkmogelijkheid vanuit andere PC's in het netwerk. Ik kan de ET6 niet benaderen, terwijl de ET6 wel verbinding met het internet kan maken.

Ik denk dat ik helemaal opnieuw ga beginnen.

Nieuwe Bootloader erop, nieuwe Image, settinglijst etc erop. :) Nieuwe dag, nieuwe kansen.

Geplaatst:

je moet wel ff het opname pad op media/usb zetten die staat standaard op media/hdd als het goed is zie je dan weer alles en kun je weer opnemen kijken enz.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Mogelijk zit hier de verwarring:

Bij 2.1 staat een USB-harddisk netjes onder HDD in de root van de ontvanger.

Bij 3.0 staat dezelfde verbinding nu onder media\usb in de root.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Geplaatst:

Mogelijk zit hier de verwarring:

Bij 2.1 staat een USB-harddisk netjes onder HDD in de root van de ontvanger.

Bij 3.0 staat dezelfde verbinding nu onder media\usb in de root.

Dat klop helemaal, wat nu te doen?

Lees de volgende berichten maar eens en de oplossing is niet zo eenvoudig:

http://www.sat4all.com/forums/topic/318441-aan-de-loop-krijgen-van-mijn-harde-schijf/page__st__10#entry2066128

http://openpli.org/forums/topic/21426-openpli-update-troubles-topic/page__st__1100__p__251153#entry251153

Grts.

Geplaatst:

Dat klop helemaal, wat nu te doen?

Je hoeft bij een actueel geuptdate box niets te doen. De HDD is gewoon te vinden op media\usb.

Ik kan deze daar ook gewoon vinden via het netwerk. En via een PC bestanden toevoegen etc.

Even ter aanvulling: de HDD, een Toshiba 750 Gb, is vooraf met een linux-pc geformateerd op ext3.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb ook IN de ET6 gekeken of er een netwerkverbinding is; dat is er natuurlijk wel. DHCP staat uit, via de FTP kom ik wel in de ET6, maar ik wil het via "Share" doen.

Vroeger kon ik op mijn PC onder "Netwerk" mijn Decoder benaderen en de bestanden aanpassen/verwijderen. Nu zie ik dus geen "et6x00" meer verschijnen onder "netwerk".

Explorer.png

Daar zie ik hem dus niet meer verschijnen. Heb de box naar fabrieksinstellingen gereset, heb een nieuwe bootloader erop gezet, en openpli3 opnieuw erop gezet: Niets. Voorheen kon ik hem altijd zien. Router heb ik ook al gereset. :whistle:

De HDD is geen probleem meer, alhamdoelialah, dat is opgelost. Ik had wat gerommeld met de HDD instellingen.

PS: De picons installeer ik altijd op de interne flash. Moet geen problemen opleveren, toch? :eek:

Geplaatst: (aangepast)

gebruik gewoon het ip van de box dan kan je hem wel benaderen met windows

dus bv \\192.168.1.150 of \\ET6X00 dit invoeren bij programa's en bestanden zoeken onder start dan heb je hem weer maak er een snelkoppeling van en je kunt er altijd weer bij.

aangepast door Cobus R

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Je hoeft bij een actueel geuptdate box niets te doen. De HDD is gewoon te vinden op media\usb.

Ja ja, maar dan ben je er nog niet.

Als je het zo, voor het aansluiten van een externe harddisk, wil laten /media/usb

dan zal je nog wel de opname paden moeten aanpassen.

Doe je dat niet, dan gaat hij (even) opnemen op het interne geheugen van de box en die is zo vol.

Grts.

Geplaatst:

Ik heb de oorzaak gevonden waarom de ET6000 na het upgraden NIET meer in "Netwerk" verscheen. Daarvoor deed die het altijd.

Het zat hem in:

ftp://root@192.168.1.22/etc/samba/smb.conf

[global]

load printers = no

guest account = root

log file = /tmp/smb.log

log level = 1

security = share

server string = OpenPLi %h network services

workgroup = WORKGROUP < Dit was "OpenPLI". Dit heb ik dus veranderd naar Workgroup.

netbios name = %h

case sensitive=yes

preserve case=yes

short preserve case=yes

socket options = TCP_NODELAY

preferred master = no

local master = no

oplocks = no

Vreemd dat ze dit zo hebben ingesteld... nu zie ik weer de box verschijnen. :) Alles is goed; timeshift, netwerk en HDD. :cool:

Geplaatst:

Volgens mij vraagt hij eerst waar de opnames moeten komen, dat vraagt hij toch ook als je een plug-in installeerd?

Volgens mij 2x Nee

Bij installatie van een nieuwe image OpenPLi 3.0 en het gebruik van de installatie wizard vraagt hij niet naar de opname locatie, bij het installeren van plugins (uit de feed) komen ze altijd standaard in de flash.

Maak je gebruik van de autobackup plugin dan hoef je maar 1x de zaak in te stellen, ook als je de locatie wil wijzigen van /media/usb naar /media/hdd.

Grts.

Geplaatst:

Ik heb de oorzaak gevonden waarom de ET6000 na het upgraden NIET meer in "Netwerk" verscheen. Daarvoor deed die het altijd.

Het zat hem in:

ftp://root@192.168.1.22/etc/samba/smb.conf

[global]

load printers = no

guest account = root

log file = /tmp/smb.log

log level = 1

security = share

server string = OpenPLi %h network services

workgroup = WORKGROUP < Dit was "OpenPLI". Dit heb ik dus veranderd naar Workgroup.

En maak er nu weer eens van:

workgroup = OpenPLi

Reboot je box en eventueel ook je computer en je zal zien dat je ET6000 gewoon te zien is in je netwerk.

Test het maar eens.

Grts.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...