Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie-o-wie heeft een oplossing voor een vreemd pronleem:

Ik kocht van een sat4all lid een dm500hd met zwarte afstandsbediening (ab), deze werkte goed maar na een jaar ontstond plotseling het vreemde probleem dat zowel de aan-/uitknop als de OK knop op de ab niet meer werkten; lampje onder de 'Dream'-knop brandt niet en ook doet de box niets als ik deze knoppen indruk.

Batterijen vervangen maar probleem blijft.

Vriend van mij leende mij een grijze ab van zijn dm7000 en die werkt feilloos.

Uiteraard ben ik op zoek gegaan naar een andere ab want lenen is iets anders dan krijgen.

Een paar weken geleden zag ik een advertentie hier op sat4all voor een box met 2 ab's en gelukkig kon ik enkel de ab kopen, die ik vandaag heb ontvangen, maar tot mijn grote verrassing heeft deze grijze ab exact hetzelfde probleem als de zwarte: de aan-/uitknop en de OK-knop doen niets: geen lampje of reactie van de box als ik ze indruk.

Ik heb gezocht naar een remedie maar niets gevonden met google, dus vandaar:

Heeft iemand een idee wat dit probleem veroorzaakt?

Geplaatst:

Als de Dream knop niet meer brandt bij het indrukken dan denk ik toch dat het indrukken van de knop niet geregistreerd wordt..heb wel vaker gezien dat die twee knoppen als eerst slijten. Heb je al geprobeerd heel hard te drukken? Dat zou dan dus wijzen op slijtage..

Geplaatst:

Gelukkig voor je, Fritsjof, is de Dreambox AB los te koop bij een goede satboer en niet eens overdreven duur.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Je kan door met de afstandbediening op een digitale camera van je telefoon te richten zien of het ledje van de AB oplicht als je de betreffende knop indrukt.

Ook zou je de AB is bij de vriend kunnen proberen en zien of hij het daar net zo slecht doet.

Geplaatst:

Bedankt voor de tips.

Ik heb hem op een digitale camera gericht en getest bij een vriend:

De ab blijkt inderdaad echt versleten, ik ga op zoek naar een nieuwe.

Nogmaals dank.

Geplaatst:

Gewoon open maken en de contacttoetsen reinigen en je hebt weer 2 goede ;-)

effect kun je inderdaad mooi ZIEN met een digitale camera/webcam etc; die zetten het UV-licht voor je om in zichtbaar licht.

Ik heb in 2009 in Apeldoorn op de sat-dag v/d Transponder

in m'n lezing daar eea over uitgelegd.

Op hun site vindt je de presentatie als PDF en als Video

gr. Erik

Geplaatst:

Bedankt voor de tips.

Ik heb hem op een digitale camera gericht en getest bij een vriend:

De ab blijkt inderdaad echt versleten, ik ga op zoek naar een nieuwe.

Nogmaals dank.

Als de dreambox nog geen 2 jaar oud is dan valt ie gewoon onder de garantie. Morgen gaat mijn 2e ab met een RMA weg. Zelfde probleem. aan/uit knop reageerd niet of niet goed.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

• 1 jaar later...
Gast Semmekrot
Geplaatst:

Hier hetzelfde probleem. Het is inderdaad slijtage. Als je de ab losmaakt en de contactplaat schoonmaakt dan doet hij het weer perfect voor een paar dagen. De OK knop geeft af waardoor de klacht binnen korte tijd terug komt. 

Denk dat er niets anders op zit dan een nieuwe kopen.

Geplaatst:

Ik heb ook een raar probleem met mijn zwarte ab. de linker pijltje toets moet je 4x indrukken voordat die werkt en oplicht. Nou zou je kunnen zeggen is vast slijtage maar het is exact altijd 4x kortom ik ben er van overtuigd dat het software matig is.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Gast Semmekrot
Geplaatst:

Oplossing voor het slijtageprobleem is eenvoudig. Namelijk een stukje zilverfolie op de toetsenpad plakken zodat die weer goed contact maakt met de contactpunten op de printplaat en hij doet het weer. Hoeft dus geen 40euro te kosten om het probleem op te lossen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...