Sprietje Geplaatst: 17 januari 2013 Geplaatst: 17 januari 2013 Tja haramo, er zijn meer mensen op een flat die de schotel een stuk buiten het balcon moeten plaatsen om nog signaal te ontvangen omdat het signaal parallel of zelfs vanaf boven de flat komt. Kijk maar eens naar de constructie in de bijlage. Ik vraag me wel af hoe die man zijn schotel heeft kunnen uitrichten? Misschien met een hoogwerker? Maar in ieder geval is jou situatie nog een stuk makkelijker en eenvoudiger op te lossen dan wat daar nodig was.
haramo Geplaatst: 17 januari 2013 Auteur Geplaatst: 17 januari 2013 (aangepast) :-) , Goeie vraag, hoe heeft die dat gedaan? Gelukkig zit ik niet in die situatie. Nu krijg ik meer hoop . Vraagje: hoeveel gewicht mag mijn steun heffen, als ik die zo bevestig met houtblokken? wil graag weten tot welke diameter schotel ik wil nemen. en ik neem aan dat mijn steun me beperkt in de keuze van diameter van de schotel? 17 januari 2013 aangepast door haramo
columbo Geplaatst: 17 januari 2013 Geplaatst: 17 januari 2013 Uiteraart is de (ketting) gehele constructie net zo sterk als de zwakste schakel,LOGIS toch ?
haramo Geplaatst: 17 januari 2013 Auteur Geplaatst: 17 januari 2013 Uiteraart is de (ketting) gehele constructie net zo sterk als de zwakste schakel,LOGIS toch ? ja,ok, en wat is volgens u de zwakste schakel? mijn balkon?
trust Geplaatst: 17 januari 2013 Geplaatst: 17 januari 2013 Nog een eventuele mogelijkheid . Als buitenkant van het scherm onder de leuning , een gelijke lijn heeft met de leuning , zou je een plankje tussen de voetplaat en de leuning kunnen steken . Dat plankje moet zo lang zijn dat het boven gelijk ligt met de voetplaat en beneden net over het profiel waar het scherm in zit . In dit geval kun je ook met de strippen af die je hebt . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Sprietje Geplaatst: 17 januari 2013 Geplaatst: 17 januari 2013 Och, het gewicht zal niet snel een probleem zijn. Een Triax TDS 88 weegt 5,1kg, de aluminium uitvoering van dezelfde schotel, de TDA 88 weegt 4,4kg. Maar het gaat meer om de windbelasting van de schotel en de sabiliteit van de draagconstructie. Als je de steun klaar hebt, moet je zelf maar eens voelen hoeveel beweging je in de steun hebt.
haramo Geplaatst: 20 januari 2013 Auteur Geplaatst: 20 januari 2013 Beste haramo De oplossing van @trust is zeker de goedkoopste en de eenvoudigste. De hoekmast en kruisklem zijn zeker niet in elke satellietshop te koop. Een mast hoeft niet persé zuiver verticaal te staan. Staat hij bijv. achterover, dan klopt de gradenverdeling op je schotel niet meer om de juiste elevatie in te stellen. Dat is dus ongemakkelijk. Staat hij scheef, dan is er weinig aan de hand. Je loopt alleen kans dat je een multirail niet schuin genoeg meer in kunt stellen. De skew van de lnb kun je altijd instellen met de lnb-klem. heb een aanpassing gedaan, de voetplaat en dus ook de strips hoger gedaan, is niet helemaal waterpas maar toch stukken beter dan hoe het eerst was (zie bijgevoegde foto's, toen en nu). en Sprietje, je zegt dat mast niet perfect verticaal moet zijn, ik neem aan dat het over de ijzeren buis gaat waarop de schotel komt vast te zitten? dus eigenlijk is het niet nodig dat de buis die aan de voetplaat vastzit, perfect horizontaal moet zijn (zie lijn op foto voor verschil toen en nu) , zolang de verticale buis maar zo goed mogelijk verticaal staat? of zal de horizontale stuk er voor zorgen dat de verticale stuk scheef staat, dat is wat ik begrijp uit je tekst. Dan is dat dus wel een probleem want ik ga een multihouder gebruiken. betekent dat als de mast scheef is, dat het dan moeilijk is om signaal te vinden voor bepaalde satellieten?
Sprietje Geplaatst: 20 januari 2013 Geplaatst: 20 januari 2013 Bij de eerste foto’s die je liet zien, zaten de bovenste twee draadstangen precies boven de balustrade. Nu heb je de bovenste twee draadstangen een flink eind hoger zitten dan de balustrade. Waarom laat je het geheel niet zakken zodat de draadstangen weer boven op de balustrade rusten want op deze manier wordt je er niet wijzer van? Je zou het vulblokje toch tussen de vierkante plaat en de verticale staander van het balcon plaatsen zodat de plaat aan de onderzijde niet weg kan zakken? Het is niet zo dat het met deze schuinte niet zou lukken, zeker wel maar het zicht doet ook wat.
haramo Geplaatst: 20 januari 2013 Auteur Geplaatst: 20 januari 2013 ja, idd, maar toen ik de metingen aan het doen was, viel me op dat als ik de verhoging toepas het misschien toch nog goed komt. Mijn volgende vraag was hoe kan ik houten blokken gebruiken, als de vorm van de zijkanten van de leuning niet recht zijn ( ook zo een driehoek maar dan naar binnen toe). Dien ik dan een houten blok te nemen die boven de leuning uitsteekt? maar is dat wel stevig? want dan leunt de schotel enkel op dat hout, toch de bouten die dan in het hout vastzitten;
haramo Geplaatst: 20 januari 2013 Auteur Geplaatst: 20 januari 2013 ik heb de foto bijgewerkt en toegevoegd. ik zou blokjes moeten hebben van max 1cm , want de ruimte tussen de leuning en de staander is heel klein. maar zal het nog eens meten en je foto erbij nemen.
Sprietje Geplaatst: 20 januari 2013 Geplaatst: 20 januari 2013 Nou prachtig toch dat het niet zo dik hoeft te zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen