Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

TV-VL levert een QUAD Duo-LNB bij hun complete sets...

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Geplaatst:

in navolging van Marc-Sim moet ik je er wel attent op maken de de duo lnb van tv vlaanderen enkel geschikt is voor een wok van max, 64 cm , dus dat is geen optie voor z,frankrijk

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Geplaatst:

In Zuid-Frankrijk heb je evenveel signaal van de Astra 1 en 3 als in Nederland en België. Dus ook daar zijn deze twee satellieten met een 64cm-schotel te ontvangen. Echter zeker nu steeds meer zenders naar de Astra 3 verhuizen met de moeilijker te ontvangen DVB-S2 8PSK FEC 2/3 en FEC 3/4 modulatie, zou ik ook in Nederland, België en Frankrijk altijd een 78cm-schotel nemen om voldoende regenreserve te hebben. En daar past in Zuid-Frankrijk geen duo-lnb op van TvVlaanderen.

Geplaatst:

Beste wolverine

Jij zit appels met peren te vergelijken als het om de prijs gaat.

Als @hope gebruik zou maken van het aanbod van TvVlaanderen, dan gaat het om een schotel van slechts 64cm met een duo-lnb met twee aansluitingen en één ontvanger waarschijnlijk ook nog een single-tuner.

Jij gaat nu uit van 4 aanluitingen en twee tuners waarvan één met dubbele tuner. Logisch dat je dan duurder uit bent. Bovendien vergeet je ook dat je dan 3 diseqc-switchen nodig hebt i.p.v. twee.

Bovendien als je losse lnb’s gebruikt, heb je smalle lnb’s nodig en een multirail.

Een duo-lnb met 4 aansluitingen is goedkoper en zeker zo goed en je hebt geen multirail nodig.

ik weet ook wel dat dit appels met peren is maar ik wou gewoon aangeven dat een degelijke installatie voor iemand die iets anders wil dan wat tvvl aanbiedt beduidend meer kost dan wat tvvl aanbiedt MAAR ik zou persoonlijk liever meer uitgeven dan dat ik de tvvl set zou kopen.

Daarom dat ik dit ook even hierbij gezet had, voor de rest volledig met je eens.

De enige opmerking die ik heb is dat misschien eens de microbe hun te pakken krijgt, de losse lnb optie misschien nog de goedkoopste blijkt wegens minder "miskochte" zaken als je wil uitbreiden.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen