Ga naar inhoud


Prullenbak.


Emekli

Aanbevolen berichten

Als je EMC gebruikt, Enhanced Movie Center, dan zit daar een prullenbak in.

 

Door problemen met EMC, gebruik ik dit voorlopig even niet.

 

De vraag is, waar blijven opname´s die gewist zijn, moet toch ergens op de HDD zijn?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De prullenbak in EMC is gewoon een andere folder waarin de opnames geplaatst worden.

Echt wissen is het daadwerkelijk verwijderen van de opnames. Die blijven dus nergens, maar zijn echt weg, en kan je (zonder technische kennis van ext3/4) ook niet meer terughalen.

 

Als je perse een prullenbak wil, kan je een extra folder aanmaken en daar de opnames naartoe verplaatsen. Alleen snap ik het principe van een prullenbak niet. Die maak je toch ook leeg? Of wil je af en toe nog een oude opname afspelen? Dan kan je misschien nog beter een archief maken dan een prullenbak...

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen snap ik het principe van een prullenbak niet. Die maak je toch ook leeg? Of wil je af en toe nog een oude opname afspelen? Dan kan je misschien nog beter een archief maken dan een prullenbak...

Nou, ik snap het wel.

Zowel ik mijn buurman als ik ben blij met zo'n prullenbak want onze vrouwen hebben de gewoonte om de soap's die zij opgenomen hebben na het bekijken onmiddellijk te verwijderen maar dat gaat regelmatig fout doordat er ook opgenomen films worden verwijderd die nog niet zijn bekeken.

Even naar de prullenbak en de per abuis verwijderde opnamen terugzetten is dan de oplossing.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de prullebak gebruikt kun je met 1 druk op de knop een film verwijderen, je hebt geen last van "weet u het zeker ja/nee" schermpjes, met de steeds bijbehorende drukken op de AB.

 

is een file per ongeluk verwijderd kun je hem nog terug halen.

 

De prullebak wordt automatisch op de achtergrond geleegd, na x aantal dagen, dat is instelbaar, tenminste bij PLI, weet niet of dat in zijn geheel zo overgenomen is door VTI

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in VTi geen EMC gebruikt, dan heb je geen prullenbak.

Je verwijdert, via menu knop, de bekeken opname en dat is het.

Maar waar gaat dat naar toe?.

Zowel in de afspeellijst als met de mediaspeler, kan je in de "boom" structuur komen.

Bijv.

 

Harde schijf-

-Usr

-Backup

-Media\movies\

et cetera, heb alles al grondig doorzocht en vind daar niets met een naam als prullenbak of trash can.

 

En verplaatsen van opname`s in de lijst gaat ook niet, maar weer wel met EMC.

Door problemen met EMC, sinds VTi V5.0.0, gebruik ik dit niet meer.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een bestand wordt verwijderd, dan betekent dat in eerste instantie niets meer dan dat de informatie over dat bestand uit de bestandstabel wordt gehaald. Wat de prullenbak kan doen is de ruimte die de verwijderde bestanden innamen te reserveren, zodat er niet zomaar overheen wordt geschreven. Na een (instelbare?) aantal dagen wordt de reservering opgeheven en kunnen er weer andere bestanden op die ruimte worden geschreven, zoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wat ook ik zeg.

Maar als je nieuw geflasht hebt en er staat nog geen EMC op, dan kan je natuurlijk wel opname´s bekijken en wissen.

HIER kom je echter geen prullenbak tegen en waar gaat het dan naar toe?, want voor mij even geen EMC meer.

Ik heb dan het probleem dat het beeld spontaan stil staat, geen geluid of blokken in beeld.

Zonder EMC heb ik dit niet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je wat verwijderd, dan worden de inodes van de bestanden aangepast zodat deze weer gebruikt kunnen worden. Ik meen echter dat het ext3 en ext4 bestandssysteem eerst onbeschreven inodes zal gebruiken tot dat deze op zijn. Daarna worden de inodes die het langst vrij gegeven zijn weer gebruikt. Op deze manier wordt bestandsfragmentatie voorkomen. Je zou dus met tools die bestanden weer terug moeten kunnen zetten. Maar als je geen emc gebruikt en je wist een file, dan wordt dat dus meteen op het filesystem bijgewerkt.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...