Ent Geplaatst: 17 januari 2013 Geplaatst: 17 januari 2013 Sataliet instellings problemen. Wat ik wil; alle Engelse FTA kanalen plus de HD zenders. En de rest van de FTA kanalen + met een canaal digitaal kaart, ook de NL zenders. Zoals het nu staat; Open staan nu: Astra 1 ( 10729 , V 22000 port 4), redelijk signaal. Astra 2A ( 10744 H 22000 port 4) redelijk signaal. Astra 3A ( 11475 V 27500 port 4 (? ))geen of wel signaal mits ik van transponder verander. Wanneer ik Astra3 verander van transponder en wel signaal krijg op het scherm dan nog heb ik geen NL beeld en veranderen ook de instellingen van de andere Astra’s. Ik krijg nu alle Engelse zenders perfect in beeld ook de HD zenders, maar van de NL ( BVN ook niet )zenders zie ik alleen de EPG en geen beeld, verander ik een Astra in 12515 H dan blijf ik geen beeld houden en verlies ik ook een aantal Engelse HD kanalen. Wanneer iemand mij de juiste instellingen kan geven dan dan heeeeeeeeeel er graag. Een schotel met vier lmb’s die in tweeen zijn gesplitst, stationair. Heel veel dankbaar uiteraard voor diegene die mij de oplossing voor dit probleem kan geven, kennelijk beschik ik zelf niet over de juiste kennis, m.a.w. ben ik te dom. Ent
Eduard07 Geplaatst: 17 januari 2013 Geplaatst: 17 januari 2013 Beste Ent, Je vertelt niets over de ontvanger die je gebruikt. Als je op dit forum wat rond had geneusd onder "Schotelpark" , had je al wel wat antwoorden gevonden. Ik begrijp uit je verhaal dat je 2 diseqc-4-schakelaars in gebruik hebt. Je ontvanger kun je het best als volgt instellen : Poort A --> Astra 1 Poort B --> Astra 3 Poort C --> Astra 2 Poort D --> Hotbird Vervolgens kun je elke satelliet FTA inlezen. Daarna zou je gecodeerde transponders van CanalDigitaal even handmatig kunnen toevoegen. Ik heb ook de indruk uit je verhaal, dat je schotel niet zuiver is afgericht. Hoe groot is je schotel, en welk merk? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Radenko@onsbrant Geplaatst: 17 januari 2013 Geplaatst: 17 januari 2013 Beste Ent, Welkom hier op het forum, je schrijft "Ariva frequenties" Als ik je vraagstelling lees en zie dat je alle drie de satellieten via poort 4 wilt ontvangen dan kan ik zeggen dat dit niet gaat lukken. Geef eerst eens aan om welke Arriva het gaat en geef wat meer informatie over je schotel. zoals de afmetingen en wat voor LNB's en DiSeqc switch, is het een bestaande (werkende) schotel of moet hij nog juist ingesteld worden. Alleen met meer informatie kan men je verder op weg helpen. Groeten Radenko Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel Dreamb 800SE met T55 4x lnb
Ent Geplaatst: 17 januari 2013 Auteur Geplaatst: 17 januari 2013 Hallo, Bedankt alvast voor de input. Info over schotel en ontvanger. Schotel Techisat 45 cm, met een vier LNB Blok, de bedoeling hiervan was/is om twee tv's tegelijk te kunnen kijken op verschillende kanalen. Schotel hangt al een tijdje en werkt zonder rotor en doet het redelijk op wat problemen met wat hoge bomen bij de buren na, ik mag ze helaas niet omhakken!! Dus signaal sterkte tegen de 80% fluctueert af en toe. Er is geen andere of betere plek beschikbaar helaas. Ontvanger Ferguson Ariva 200 HD, ik weet niet wat ik daar verder voor info over zou kunnen geven, ik kan kiezen per sataliet voor 4 poorten + een cascade instelling die to 16 poorten gaat, tel uit je winst. Keuze genoeg, alleen welke ? Alles heeft wel een keer goed gewerkt maar helaas in combinatie met elkaar dus niet ( zoals eerder aangegeven ) Is er meer informatie nodig dan hoor ik dat graag. Groet Ent,,
youriy Geplaatst: 17 januari 2013 Geplaatst: 17 januari 2013 (aangepast) DISEqC A (1) = Astra 19,2 oost DISEqC B (2) = Hotbird 13 oost DISEqC C (3) = Astra 23,5 oost DISEqC D (4) = Astra / Eurobird 28,5 oost instellingen voor technisat multytenne (diseqc 1.0) kijk op kingofsat voor de frequenties 17 januari 2013 aangepast door youriy clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Eduard07 Geplaatst: 17 januari 2013 Geplaatst: 17 januari 2013 (aangepast) ik kan kiezen per sataliet voor 4 poorten + een cascade instelling die to 16 poorten gaat, tel uit je winst. Keuze genoeg, alleen welke ? Alles heeft wel een keer goed gewerkt maar helaas in combinatie met elkaar dus niet ( zoals eerder aangegeven ) Is er meer informatie nodig dan hoor ik dat graag. Groet Ent,, Je hebt ook een diseqc-schakelaar met 16 poorten, maar die instelling moet je niet kiezen. Je moet de diseqc-4 instellen, dus de optie met 4 poorten. 17 januari 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Ent Geplaatst: 18 januari 2013 Auteur Geplaatst: 18 januari 2013 Eduard07 Je aangeraden instellingen uitgeprobeert met als resultaat; 920 TV kanalen Astra 1 10729V Signaal sterkte, Intens;90% Quality 44---51% Astra 2 12480V Signaal sterkte, Intens;45% Quality 10% geen dus Astra 3 11475V Signaal sterkte, Intens;45% Quality 10% geen dus Hotbird 10719V Signaal sterkte, Intens;45% Quality 10% ook geen dus Geen BBC HD zenders geen ITV normaal en ook geen HD en ook geen NL zenders. Kortom dit gaat zo niet lukken. youriy Ook jou aangeraden instellingen uitgeprobeert met het volgende resultaat; 2204 TV kanalen Astra 1 10729V Signaal sterkte, Intens;90% Quality 49---60% Astra 2 12480V Signaal sterkte, Intens;90% Quality 71% Astra 3 11475V Signaal sterkte, Intens;45% Quality 10% geen dus Hotbird 10719V Signaal sterkte, Intens;90% Quality 70% Een wonder !!!!!!, bijna alle kanalen op BBC1, BBC2,Channel 4, HD kanalen na. Misschien moet ik die handmatig zien te vinden. Wat ik niet begrijp is dat Astra 3 eigenlijk nauwelijks ontvangst heeft maar wel een aantal zenders naar binnen kan halen, regionaal NL TV en de NL HD zenders en wat andere rommel. Ik begrijp niet hoe dat systeem dan werkt. Maar goed ik ben al een hele stap verder. Mijn dank is groot, ook namens de goudvis, de hond van de buren en de familie in Australie en nu maar kanalen editten om even wat telefoon dames de nek om te draaien. Nogmaals bedankt, mocht er nog een hapklare oplossing zijn voor het BBC HD spul dat hoor ik dat graag. Groeten van Ent ps. Ik heb even op de "kingofsat" site gekeken, maar kreeg hoofdpijn van alle cijfers en getallen, dit is meer voor ervarings deskundigen bedoeld en daar mijn kleine denkraam niet op gebouwd.
Eduard07 Geplaatst: 18 januari 2013 Geplaatst: 18 januari 2013 Eduard07 Je aangeraden instellingen uitgeprobeert met als resultaat; 920 TV kanalen Uiteraard, want je had nog niet verteld dat je een Mutytenne had! De instellingen die ik je heb gegeven worden doorgaans gebruikt bij alle andere multifeed-schotels. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
youriy Geplaatst: 18 januari 2013 Geplaatst: 18 januari 2013 "Astra 3 11475V Signaal sterkte, Intens;45% Quality 10% geen dus" die freq. is niet in gebruik, ik heb ook gezegd dat je op king of sat moet kijken voor frequenties die gebruikt worden clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Ent Geplaatst: 18 januari 2013 Auteur Geplaatst: 18 januari 2013 Een ding nog wat betreft de onbrekende Engelse HD kanalen. Ook heb ik hier een Samsung TV staan model 7000 en nog wat, ( nieuw dus ) met een ingebouwde Sat tuner. Hij hangt via een splitter, aan het zelfde draadje als de Ariva ( niet tegelijk aan, uiteraard! ) met de eerder genoemde instellingen, precies de zelfde, ook deze ingeregeld en jawel hoor nu komen de gezochte HD kanalen wel opeens in het visier en werken ook nog. Dus blijkbaar hangt het ook nog af van het type tuner welke wordt gebruikt (?). Hoe wat en waarom ik heb absoluut geen idee. Maar deze werkt in elk geval wel conform mijn plan. Dit te informatie.
Ent Geplaatst: 18 januari 2013 Auteur Geplaatst: 18 januari 2013 youriy Wanneer ik de frequenties precies invoer zoals zij worden gegeven op de site van "kingofsat", ook dan zijn ze door de Ariva niet te vinden. Wanneer ik de transponder verander in het instel prog, dan wordt bij het verlaten van het menu de oude stand weer terug gezet ondanks de mededeling dat de gegevens zijn opgeslagen. Ik heb een aantal pogingen gedaan met als resultaat dat ook de instellingen van de andere satalieten weer begonnen te veranderen en er weer van alles verdween. Ik ben het voor nu ff helemaal zat. Blij dat tenminste het grootste deel weer werkt. De rest binnekort maar. Ent
Eduard07 Geplaatst: 19 januari 2013 Geplaatst: 19 januari 2013 Misschien moest je de handleiding nog maar eens even rustig en grondig doornemen. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: 19 januari 2013 Moderator Geplaatst: 19 januari 2013 Een ding nog wat betreft de onbrekende Engelse HD kanalen. Ook heb ik hier een Samsung TV staan model 7000 en nog wat, ( nieuw dus ) met een ingebouwde Sat tuner. Hij hangt via een splitter, aan het zelfde draadje als de Ariva ( niet tegelijk aan, uiteraard! ) met de eerder genoemde instellingen, precies de zelfde, ook deze ingeregeld en jawel hoor nu komen de gezochte HD kanalen wel opeens in het visier en werken ook nog. Dus blijkbaar hangt het ook nog af van het type tuner welke wordt gebruikt (?). Hoe wat en waarom ik heb absoluut geen idee. Maar deze werkt in elk geval wel conform mijn plan. Dit te informatie. Haal die splitter er eens tussenuit. Grote kans dat de andere uitgeschakelde ontvanger als zuigkring werkt op bepaalde frequenties. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen