alfred de witt Geplaatst: 17 januari 2013 Geplaatst: 17 januari 2013 Na mijn vakantie bleek mijn netwerkverbinding kast in de woonkamer niet meer te werken, andere kast geplaatst maar daarna werkte de internet verbinding van de vu ultimo niet meer. Ik heb vanavond 5.0.0 eropgezet via usb maar het netwerkprobleem blijft en ik heb nu een ontvanger waar geen kanalenlijst meer instaat, geen netwerkverbinding meer en ik krijg een wifi verbinding ook niet werkend. Het groene lampje aan de achterzijde brand als ik de lan verbinding erin stop. Mijn lampje op de modem gaat ook aan zodra de lan stekker erin zit maar ik krijg de verbinding niet werkend zowel met dhcp op ja als handmatig mijn vaste ip adres invoeren werkt niet. Is mijn vu internet verbinding stk ? hoe kan ik dat verder testen ? Hoe krijg ik eventueel mijn wifi adaptor werkend ? Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
paardengek Geplaatst: 18 januari 2013 Geplaatst: 18 januari 2013 Misschien je modem / router even gaan resetten ? Er komen toch geen dubbele IP nummers voor in je netwerk ? Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
alfred de witt Geplaatst: 18 januari 2013 Auteur Geplaatst: 18 januari 2013 Ik heb het hoofdmodem en de router gereset, kabels verzet, alle instellingen in de vu nagelopen, dhcp uit en ingeschakeld maar geen netwerk. Als ik de test in de vu uitvoer geeft hij wel alles groen aan, alles zou dus moeten werken maar daarna komt de melding dat het netwerk niet werkt. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
Eduard07 Geplaatst: 18 januari 2013 Geplaatst: 18 januari 2013 Ik heb het hoofdmodem en de router gereset, kabels verzet, alle instellingen in de vu nagelopen, dhcp uit en ingeschakeld maar geen netwerk. Als ik de test in de vu uitvoer geeft hij wel alles groen aan, alles zou dus moeten werken maar daarna komt de melding dat het netwerk niet werkt. En je hebt wel ingesteld op "dynamisch" IP? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
muppet Geplaatst: 18 januari 2013 Geplaatst: 18 januari 2013 Kijk even in VTI onder netwerk wat je ip adres is Als je het ip adres hebt ga je in windows via start naar deze computer en type je boven in de balk cmd of command Als het zwarte scherm opent dan type je in ping en dan ip adres ontvanger Krijg je nu een error dan heeft de ontvanger geen verbinding geen error dan moet je het ergens anders in zoeken vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
alfred de witt Geplaatst: 18 januari 2013 Auteur Geplaatst: 18 januari 2013 ik heb de ontvanger uitgebouwd en op mijn werkkamer geplaatst en daar werkt het netwerk wel. Ik heb dus een ander probleem in de woonkamer met mijn netwerk. Het begon met mijn Sweex 5 port switch die de geest heeft gegeven, de voeding was overleden deze heb ik inmiddels gerepareerd maar nu werkt het lan netwerk niet meer. Ik ga wat kabels doormeten want wellicht zit daar het probleem. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
alfred de witt Geplaatst: 18 januari 2013 Auteur Geplaatst: 18 januari 2013 ontvanger is dus ok, kanalenlijst en cccam geinstalleerd en hij werkt weer. Probleem zit hem in mijn netwerk waar na het stukgaan van de voeding van de sweex ik plotseling een zeer traag netwerk via elke switch heb die ik er tussen zet. Als ik mijn netwerk kabel rechtstreeks aansluit heb ik een goede en snelle verbinding en zodra ik er een switch tussen zet is de verbinding zeer traag. Heb een heel weekend voor de boeg om eea uit te zoeken. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen