Ga naar inhoud


VU Solo 2 zonder harde schijf+vu+duo met harde schijf vraag


Vriendje Stokvis

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag vrienden.

 

Sinds vanmorgen heb ik een VU Solo 2 met het vti image en dit draait inderdaad perfect.

Nu heb ik op mijn slaapkamer een VU+DUO staan met een behoorlijke harde schijf er in.

Kan ik nou niet een situatie bereiken dat ik de harde schijf van de duo kan gebruiken om opnames van de solo 2 op te nemen en ze dan op de solo 2 weer te kunnen bekijken.

Mischien leg ik het totaal verkeerd uit maar dat hoor ik dan wel van jullie.

 

groeten

 

vriendje stokvis

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zou simpelweg de harde schijf in een hardeschijfbehuizing met usb (3.0 voor snelle overdracht naar pc desverkiezend) kunnen doen. Dan sluit je deze aan op de solo 2, neem je naar hartelust op en als je terug wilt kijken op vu duo, koppel je deze weer af en sluit je m aan op de vu duo en kijken maar. Maar er zijn natuurlijk betere manieren met wellicht zoiets als partnerbox? Ook mis ik in je verhaal of je de ontvangers allebei op hetzelfde netwerk hebt aangesloten en hoe het zit met je smartcard(s) ?

aangepast door Melchiorskystar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik zou die disk gewoon in je solo2 zetten. Je gebruikt hem in de huiskamer vaker dan op je slaapkamer denk ik?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de praktijk wil ik gewoon graag opnames die ik doe met de vu+duo met open pli 3.0 kunnen bekijken op de solo 2 met vti.

Of als ik beneden zit een opname plannen op de solo 2 die dan opgenomen wordt op de duo.

Feitelijk weet ik alleen niet hoe ik het 1 en ander in moet stellen.

IK lees van jullie harde schijf mounten zodat je hem met de solo 2 kunt oppakken :( :( maar hoe pak ik dit aan ??? voor dummies op dit gebied

 

groeten vriendje stokvis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij maakt het je nu wel zelf erg moeilijk omdat jijzelf schrijft dat je nauwelijks ervaring hebt op dit gebied.

Uiteraard is het mogelijk wat je vraagt maar ik vrees dat jij je dan toch eerst wat meer in deze materie moet verdiepen / inlezen.

Deze materie is al zo vaak beschreven, dus even opzoeken.

 

Als jouw DUO en SOLO2 in hetzelfde LAN zijn opgenomen dan kun je de SOLO2 aan jouw HDD van de DUO koppelen.

Jij moet dan vanuit de SOLO2 via verbindingsbeheer de HDD van de DUO opzoeken en deze daarna in het Opname pad vastleggen.

 

Om vanuit jouw SOLO2 een Timer aan te maken op jouw DUO is wat lastiger maar ook wel onnodig omdat je de Timer op jouw DUO heel gemakkelijk via OpenWebIf kunt aanmaken maar ook daarvoor moet de DUO in een het LAN beschikbaar zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb op mijn ultimo een nfs server geinstalleerd, en op mijn uno die disk aangegeven als opnameplaats. Ik kan dus op de uno opnames kijken die op de disk van de ultimo staan, en ik kan opnames maken met mijn uno op de disk van de ultimo, dus eigenlijk wat jij ook wil.

 

Ik heb even geen gelegenheid om te kijken welke schermpjes je door moet om dat voor elkaar te krijgen, en ik heb al even geen pli meer gebruikt, dus ik heb geen idee hoe je in pli een nfs server kan installeren en je harddisk via nfs kan sharen. In vti kan je in menu / netwerk de netwerk browser starten, en als je dan je nfs server hebt draaien op je solo kan je die disk mounten. Dan opgeven dat dit moet worden gebruikt als harddisk vervanging, dan wordt hij in vti gemount op de plek waar normaal gesproken je lokale harddisk wordt gemount.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok mensen bedankt voor de info, maar dit lijkt me geen makkelijk iets om uit te voeren.

Begrijp me niet verkeerd jullie leggen het prefect uit hoor maar zal mijn beginnerservaring zijn met de solo 2.

Maar stel dat ik er dus toch maar voor kies om een externe schijf aan de solo 2 te hangen.

Hoe stel ik dat dan preccies in in het vti image ??

Moet ik bijvoorbeeld de solo achterop uitschakelen usb van de externe erin dan weer inschakelen en dan instellen in het menu initaliseren noemen jullie dat geloof ik maar hoe gaat dat precies ???

EN zijn er specifieke externe harde schijven die niet werken of zou bijvoorbeeld een grote usb stick 64 gig is in mijn geval genoeg ook werken.

 

vriendelijke groet

 

vriendje stokvis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar stel dat ik er dus toch maar voor kies om een externe schijf aan de solo 2 te hangen.

EN zijn er specifieke externe harde schijven die niet werken of zou bijvoorbeeld een grote usb stick 64 gig is in mijn geval genoeg ook werken.

Als ik jouw een advies mag geven dan zou ik willen adviseren om geen externe HDD of USB stick te gebruiken.

Beiden maken gebruik van de via de USB poort verkregen voeding en dat is bij dit soort ontvangers toch wel een zwakke punt.

Let wel, het gaat wel maar zou niet mijn eerste keuze zijn tenzij jij een externe HDD met eigen voeding gebruikt.

Voor de prijs hoef je het ook niet te laten want voor een interne 2.5" HDD 320Gb betaal je circa € 45 - 50,= en dat ben je ook minimaal voor een externe HDD kwijt.

 

Het inbouwen en aansluiten van een interne HDD stelt niets voor want alle benodigde kabels e.d. zijn bij de SOLO2 meegelevert.

Ook het instellen binnen VTI is heel simpel want dat doe je gewoon via de VTi Device Manager.

 

Dus aan jouw de keuze.

 

Dit soort hulpmiddelen gebruik je in feite alleen als je op de ontvanger geen mogelijkheid hebt om een interne HDD in te bouwen en dat kan bij de SOLO2 wel.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je van de ene receiver naar de hdd van de andere receiver opneemt dus beide gemount hebt dient de serverbox in standby te staan.

immers de server moet contact hebben met de klant,

indien die in deep standby staat neemt deze enkel zijn eigen Timer opnames met z'n hdd op

en gaat dus uit deep standby niet aan per Timer opname van de andere klantbox.

 

Ook wegens de kaart die je tussen duo en solo2 shared moet de kaartserver aan zijn (standby).

ciao

aangepast door Tonskidutch

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...