Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een nieuwe pc waarmee ik eindelijk videobestanden goed en snel kan bewerken.

Ik heb videoredo tv suite H264 geprobeerd en ben daarvan erg onder de indruk - er is alleen een ding dat absoluut niet wil werken.

Ik wil graag de ondertitels (ik neem veel op van de BBC) bewaren en kunnen afspelen. Maar als ik een optie kies in videoredo (mp4 - mkv - dvd maken) dan zijn de ondertitels weg. Terwijl als je de onbewerkte transport stream (.ts) via vlc bekijkt dan kan ik ze wel kiezen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Liefst in videoredo - maar een ander programma mag ook!

Geplaatst:

Ik heb hetzelfde probleem met handbrake. Wil een DVD rip omzetten naar mp4 maar ondertiteling komt nooit mee.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

In handbrake moet je het wel selecteren en met ADD toevoegen, dan werkt het absoluut

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Heb alle opties geprobeerd maar steeds geen ondertiteling.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

• 1 maand later...
Geplaatst:

Ik heb een nieuwe pc waarmee ik eindelijk videobestanden goed en snel kan bewerken.

Ik heb videoredo tv suite H264 geprobeerd en ben daarvan erg onder de indruk - er is alleen een ding dat absoluut niet wil werken.

Ik wil graag de ondertitels (ik neem veel op van de BBC) bewaren en kunnen afspelen. Maar als ik een optie kies in videoredo (mp4 - mkv - dvd maken) dan zijn de ondertitels weg. Terwijl als je de onbewerkte transport stream (.ts) via vlc bekijkt dan kan ik ze wel kiezen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Liefst in videoredo - maar een ander programma mag ook!

Heb even wat opgezocht op internet en hoop je hier een beetje mee van dienst te zijn 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Teletekst

De meeste programmas hebben geen ingebouwde teletekst decoder of beter gezegd teletekst software 

Verder kan ik je helaas niet helpen ik hoop dat het nuttig was

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

• 2 weken later...
Geplaatst:

Het hoeven ook niet perce teletekst ondertitels te zijn - want in de transport stream zitten ook de DVB ondertitels.

Freemake, zoals ik al zei, kan dit, maar helaas niet met HDTV opnames.

Videoredo kan het niet met PAL opnames.

Dus ik kom helaas met HD bestanden nog niets verder!!

Geplaatst:

Enkel ter opheldering, welke bedoel je nu precies beste Angeline?

teletext subtitles die in het uitgezonden signaal op de satreceiver ingeschakeld kunnen worden

of

de DVB-sub titles een apart formaat

in originele engelstalige vorm

of

bedoel je een separaat bestand (zogenaamde *.srt) dat in het nederlands bij afspelen van de film erbij "geprojecteerd" / "ingevoegd" kan worden en welke op de sat-receiver er meestal "indien de naam overeenkomt met de filmtitle / naam" automatisch wordt ingevoegd?

(is geen windows issue, is een algemeen issue - want er kan ook geconverteerd en gedemuxed worden met andere besturingssytemen) => http://www.sat4all.com/forums/forum/51-mediaspelers-media/

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Program 132

Stream #0:0[0x93a]: Video: h264 (Main) ([27][0][0][0] / 0x001B),

yuv420p, 1920x1080 [sAR 1:1 DAR 16:9], 49 fps, 50 tbr, 90k tbn, 50 tbc

Stream #0:1[0x941]: Audio: mp2 ([4][0][0][0] / 0x0004), 48000 Hz, stereo, s16, 192 kb/s

Stream #0:2[0x93b](eng): Audio: ac3 ([6][0][0][0] / 0x0006), 48000 Hz, stereo, s16, 256 kb/s

Stream #0:3[0x924](eng): Subtitle: dvb_subtitle ([6][0][0][0] / 0x0006)

[mpegts @ 0x33dbf60] muxrate VBR, pcr every 2 pkts, sdt every 200, pat/pmt every 40 pkts

Output #0, mpegts, to 'Break_up_smart_cut_1.ts':

FFmpeg en FFplay

en

> dvbsub are bitmap-based subtitles, srt is text-based (iirc).

> It is not trivial to convert from one type to the other,

> you may be able to use -vf ass to "burn" the subtitles

> on the video (in case that is what you want).

dat is een lastig thema.

videotext is tekst gebaseerd

DVB_sub is een bitmap op een aparte stream.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...