Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

OpenPli voor de Solo2 is nu beschikbaar.

Ziet er zo als vanouds weer goed uit.

Heb alleen een vervelend probleem:

Voor de opnames gebruik ik een NAS, nu kan ik geen mounts maken.

Zodra je naar netwerk browser gaat en je kiest op de NAS een map dan kun je NIETS invoeren, afstandsbediening doet het niet.

Kan dit probleem opgelost worden?

Ga toch weer het liefst terug naar OpenPLi :D

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer

Geplaatst:

Voor de Nas kun je klikken op het bovenste knopje van je AB net onder de rode powertoets

Dan opent het toetsenbord

Maar ook erg lastig als je het ip adres wil wijzigen dat kun je dan doen via de webif

Maar erg omslachtig

Denk dat er ook snel wel een fix voor gaat komen maar de nas is makkelijk in te vullen via het toestenbordje eigenlijk makkelijker

Geplaatst:

Voor de Nas kun je klikken op het bovenste knopje van je AB net onder de rode powertoets

Dan opent het toetsenbord

Maar ook erg lastig als je het ip adres wil wijzigen dat kun je dan doen via de webif

Maar erg omslachtig

Denk dat er ook snel wel een fix voor gaat komen maar de nas is makkelijk in te vullen via het toestenbordje eigenlijk makkelijker

In meerdere menu's werkt de afstandsbediening niet om iets in te voeren, ook niet met de knop onder rode TV knop

Hopelijk wordt dit inderdaad snel opgelost

Geplaatst:

Hallo

Ik had hetzelfde probleem maar ik heb een automount.xml file veranderd met kladblok en in etc/enigma2 gezet met de juiste instellingen en

daarna de box herstart en mijn nas waar ik ook op opneem was weer zichtbaar.

grtz

Geplaatst:

Hallo

Ik had hetzelfde probleem maar ik heb een automount.xml file veranderd met kladblok en in etc/enigma2 gezet met de juiste instellingen en

daarna de box herstart en mijn nas waar ik ook op opneem was weer zichtbaar.

grtz

Methode bekend.

Maar afstandsbediening doet het helaas in meerdere menu's niet.

Vandaar de vraag of dit opgelost kan worden.

gr,

Kees

Geplaatst:

dat is wellicht skin afhankelijk als daar fouten in staan (skin.xml) qua menu invoeren en verwerking dan komt dat op die wijze aan het licht zoals je het probleem beschrijft.

welke skin gebruik je?

al eens een andere compatibele skin getest?

als je na herstarten via telnet dmesg opvraagt zie je soms de fout / invalid input e.d. staan

ciao

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

Ander skin geprobeerd, toen functioneerde niets meer terug naar basis. Toen een USB toetsenbord geprobeerd geen succes.

Vast IP adres aangepast via DCC. Kan alleen de NFS mount niet vinden, dus maar even wachten als ze een fix hebben.

Gr. Doorus

Geplaatst:

Ander skin geprobeerd, toen functioneerde niets meer terug naar basis. Toen een USB toetsenbord geprobeerd geen succes.

Vast IP adres aangepast via DCC. Kan alleen de NFS mount niet vinden, dus maar even wachten als ze een fix hebben.

Gr. Doorus

Mount inmiddels ook gelukt

• 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Heb hetzelfde probleem. Veel configuratiepagina's vereisen de cijfertoetsen om cijfers of letters in te geven, maar die werken gewoon niet... De teletekst toets om zogezegd een toetsenbord te openen, doet niets. Dit met de default OpenPLI 3.0 skin, maar heb net MetrixHD_MOD geïnstalleerd (super skin), en die heeft ook dat probleem.

Heb de Vu+ Solo2 ook al in m'n Logitech Harmony remote geladen, maar ook daar werken de cijfertoetsen niet.

Momenteel is het dus zelfs onmogelijk om Timers in te stellen omdat je geen tijden & namen kan ingeven. Dat moet via de webinterface :/

Is er al nieuws over dit probleem?

PS: cijfertoetsen werken gewoon wel om van zender te wisselen of om door CoolEPG te bladeren, maar niet om cijfers/letters te typen in de menu's.

aangepast door Q-BiC
Geplaatst:

Als je dit al een probleem kunt noemen dan ligt dit niet aan de SOLO2 maar aan de gebruikte Image, althans ik gebruik op mijn SOLO2 de VTi Image 5.01 en daar functioneren alle toetsen zoals het bedoeld is dus ook in Teletext.

Installeer eens VTi en kijk of het probleem dan opgelost is.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

Wat jurgen hier zegt kan ik bevestigen q-bic ook had alleen maar elende met open pli 3.0 met de cijfertoetsen van de afstandsbediening heb toen weer VTI erop gezet en het probleem was weg.

Ben altijd een open pli fan geweest maar teveel gezeik mee laatste tijd twee boxen die spontaan uitvallen VTI erop gezet en beiden geen last meer van.

Dus ik blijf VTI gebruiken nu.

Al begrijp ik de opmerking van Jurgen zowiezo niet (Als je dit al een probleem kunt noemen )

Geplaatst:

Naar mijn mening is het inderdaad nog geen probleem maar alleen een constatering van het feit dat de toetsen op dat moment en in deze situatie niet datgene doen wat men daarvan verwacht.

Het is pas een probleem van jezelf als men na enige pogingen er niet in slaagt om een oplossing te vinden maar die is er wel door wellicht een andere Image toe te passen.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

Ik volg Vriendje Stokvisx..

Naar mijn mening is het inderdaad nog geen probleem maar alleen een constatering van het feit dat de toetsen op dat moment en in deze situatie niet datgene doen wat men daarvan verwacht.

Sorry, maar dat is juist de definitie van een probleem...

Een oplossing als "installeer dan een andere image" vind ik dan weer geen oplossing...

Zo kan je over alles iets gaan zeggen:

"ik heb een probleem met 1 onderdeel van windows" => "installeer linux".

"Ik heb een probleem met de radio in m'n auto" => "koop een andere auto."

I mean :huh:

Dit gezegd zijnde, sinds de update van deze morgen, werken op zijn minst de cijfertoetsen in menu's. Letters echter nog niet, dus timers een naam geven bv, gaat nog niet.

(Er moeten nog andere wijzigingen zijn (er waren 41 updates), maar ik zou niet weten waar ik release notes kan terugvinden...)

• Beheerder
Geplaatst:

Als de kinderen stokvis en Jürgen weer even zonder ruzie en kinderachtige toespelingen met elkaar overweg kunnen, hoeven wij dit soort draadjes niet te editten of zelfs sluiten. ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...